Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Motorynka - Dezamet 2 Bieg - nie pali
|
Autor |
Wiadomość |
oggie
Nowy

Liczba postów: 81
Imię: Piotr
Skąd: Wielkopolska
Pojazd: Romet Ogar 205
|
Motorynka - Dezamet 2 Bieg - nie pali
Z cyklu nie miał dziad roboty, kupił se .... motorynkę.
Od początku: - trafiła mi się motorynka za całe 50 zł (...) - nowiutki cylinder, tłok głowica - gość kupił na allegro. Niestety - nie dał rady jej po tym remoncie odpalić, w związku z czym ja ją zanabyłem, będąc pewnym, że to tylko zapłon... no więc chyba nie (chociaż?)
1. iskra jest że hej,
2. platynki otwierają się odpowiednio
3. Gaźnik czysty (dysze też nowe), paliwo dochodzi
4. po dłuższym kopaniu zalewa świecę - ale nawet z gaźnika nie strzela.
5. Nie pali nawet na pych (nie ma fotelika - jedne spodnie o śruby już porozdzierałem...  )
6. Po zdjęciu gaźnika zatkałem palcem dolot - mam wrażenie, że silnik dziwnie słabo "ciągnie" od strony gaźnika - w sensie coś tam czuć, ale bez szału... Za to przy wylocie ze świecy palec wciąga mocno - wnioskuję, że kompresja jest dobra.
7. Po dłuższym kopaniu paliwo zaczyna lecieć tyłem gaźnika - od strony sitka.
8. Pływak jest ok.
7. Motorynka standardowo już ma wyrąbany kompletnie automat od biegów.
Ale do rzeczy - Panowie, dlaczego ta bestia nie chce odpalać???
|
|
09-07-2012 21:49:46 |
|
|
oggie
Nowy

Liczba postów: 81
Imię: Piotr
Skąd: Wielkopolska
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Motorynka - Dezamet 2 Bieg - nie pali
No więc jest pewien postęp:
otóż po dobrym przelaniu (4-5 przyciśnięć) odpala na chwilę )od strzała tzw., na obroty delikatnie reaguje, ale wypali paliwo i gaśnie... bez przelania nie odpala. Przeleję - znów odpali na parę sekund i gaśnie.
Świeca bywa zalana po kopaniu (ale nie zawsze), ale bez czarnego nalotu.
Ustawienie gaźnika:
1. śrubka powietrza - 2,5 obrotu od max
2. śrubka przepustnicy - prawie dokręcona
3. iglica - na najniższym położeniu.
Ustawienie zapłonu:
1. przekręcony o 1 mm na prawo, tzn zgodnie z zegarem wobec położenia wczorajszego.
2. platynki oczyszczone, wyregulowane na 0,3 mm
Iskra:
1. mam wrażenie, że momentami zanika - w sensie kopię raz - jest ładna, długa, niebieska, kopię drugi raz - krótsza i strzela jakoś po bokach elektrod, albo i jakby jej nie było momentami
Stawiam jednak na kondensator + poprawę regulacji gaźnika
Pytania:
1. Jak poprawnie wyregulować gaźnik, skoro ustawienia "defaultowe" raczej nie są tu poprawne (gaźnik czyściłem, syfu nie ma)?
2. Jak sprawdzić jednoznacznie, czy kondensator jest ok czy nie?
Panowie - liczę na Waszą pomoc... z resztą bez tego forum to bym nawet z miejsca nie drgnął
|
|
10-07-2012 21:14:44 |
|
|
oggie
Nowy

Liczba postów: 81
Imię: Piotr
Skąd: Wielkopolska
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Motorynka - Dezamet 2 Bieg - nie pali
Panowie - czy możliwe, że przyczyną jest oberwany gwint śruby od dyszy dawki paliwa? Ta śrubka trzyma się ledwo ledwo, tak że daje się ją wyjąć palcami na biede. Dzisiaj zauwazyłem, że paliwo tamtędy wycieka... --> stąd wnioskuję, że zamiast ciągnąć paliwo - ciągnie tamtędy lewe powietrze.
@Feiro - jak zdiagnozować rozszczelnienie tej komory, żeby nie popsuć więcej niż jest?
W ogóle widzę, że ten silnik jakiś magik składał :/ kosz sprzęgłowy na gwoździkach, sprężyna kopnika zagięta pod śrubę automatu zmiany biegów. Masakra. Zastanawiam się nad kupnem nowego gołego silnika + gaźnik.
Tłok i cylinder są podobno allegrowe --> sądzicie, że jest to coś warte, czy może po prostu lepiej kupić używany silnik w przyzwoitym stanie?
Za motorynke dałem takie grosze, że nawet koszt drugiego silnika i tak będzie mi nadal opłacalny.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-07-2012 22:22:49 przez oggie.)
|
|
12-07-2012 22:21:56 |
|
|
emil200
Każdy ziom zbiera złom :D

Liczba postów: 173
Imię: Emil
Skąd: Brzeźno
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
14-09-2012 22:18:44 |
|
1 osoba postawiła piwo emil200 za ten post:1 osoba postawiła piwo emil200 za ten post.
oggie (09-18-2012)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|