|
Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
|
Ogar 200 Regulacja silnika - nie ma mocy
|
| Autor |
Wiadomość |
Dinozaur
Uczeń

Liczba postów: 199
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Ogar 200 Regulacja silnika - nie ma mocy
Jezeli 'najgorzej idzie jak jest rozgrzany' - to znaczy niestety, ze sie tlok 'przyciera' lekko, wiec jest 'za ciasno' szlif zrobiony albo jest zbyt uboga mieszanka [ za malo paliwa - za duzo powietrza ? ] i stad sie bierze 'spalanie stukowe' przy przyspieszaniu od niskich obrotow - bo wlasnie spalanie stukowe zanika praktycznie zawsze po kilku / 2 - 3 sekundach, jak silnik wejdzie na srednie obroty.
Moze byc jeszcze swieca zbyt 'goraca', bo 'F 75' to chyba sporo za malo do silnika o sprezaniu 9,5 : 1 i wtedy silnik tez moze 'stukac - dzwonic' jak sie rozgrzeje zbyt szybko / powinna byc raczej swieca 'F 90 - 95 lub 100' nawet przy takim stopniu sprezania.
Swiece 'F 70 / 75' najbardziej pasuja do 'Rysiow - Zakow - Komarow' o stopniach sprezania 6,5 : 1.
Jakby tlok 'chwycil' lub lekko sie 'przytarl' z przegrzania - to nie boj sie go wyjac i podpilowac w miejscach przytarcia / pilnikiem - gladzikiem [ w zadnym wypadku nie papierem sciernym ] tak, jak to robiono juz w latach 20 / 30-tych i przez wiele lat po wojnie, w klubach motocyklowych - crossowych, itp.
Tam silniki docierali i 'pilowali' przytarcia na tlokach w dwusuwach najczesciej w 2 - 3 dni i mogli pozniej 'odkrecac na maxa' i silniki nigdy sie nie zacieraly z przegrzania...Czasem trzeba bylo zdjac cylinder 2 - 3 razy i podpilowac przytarcia na tloku, ale po tym - juz mozna bylo na 'pelnym gazie' jezdzic 'non - stop'...
Pozdrawiam Swiatecznie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 14:58:47 przez Dinozaur.)
|
|
| Dzisiaj 14:51:06 |
|
|
Dinozaur
Uczeń

Liczba postów: 199
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Ogar 200 Regulacja silnika - nie ma mocy
Tloki przycieraja sie najczesciej u gory i po bokach plaszcza i wtedy widac na nich pionowe 'smugi - gluty' stopionego aluminium, ktore jest lekko 'zaciagniete', to te miejsca spilowuje sie bardzo drobnym pilniczkiem, nawet plaskim 'iglakiem' przy tak malych tlokach. Spilowuje sie '2 - 3 setki' i pozniej tlok nie powinien juz w tych miejscach 'chwytac'.
Tu masz zdjecie tloka i zaznaczone 'na czerwono' - gdzie najczesciej sie tloki przycieraja :
Na srodku tloka jest jego wymiar / srednica i ten 'pasek' zostawia sie jako prowadzenie tloka w tulei cylindra, a tam gdzie sie lekko przyciera [ na 'czerwono' ] - to sie to spilowuje '1 - 2 - 3 setki' i masz spokoj na lata jazdy 'na pelnym gazie' przewaznie..:
A to, co masz na zdjeciu - to tylko niewielki slad, ze tlok przesuwal sie w ogole w cylindrze, nie ma tam zadnego 'przytarcia', bo sie dopiero 'uklada do tulei'. Tylko pierwsze zdjecie widzialem, a drugie nie chce sie otworzyc...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 15:43:40 przez Dinozaur.)
|
|
| Dzisiaj 15:40:18 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: tomangelo , 2 gości
|
|