Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce
Autor Wiadomość
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 613
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #31
RE: Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce
troszke, ale te całe amale czy BVFy współczesne to podobno syf, w simsonie jak ustawiałem 16n1-11 to po prostu pokreciłem śrubkami aż nie było żadnego przerywania i silnik sie dobrze wkręcał, nie patrzyłem czy jest wkrecone o 1/4 obrotu czy wykręcone o 2,5 obrotu...
02-10-2025 22:06:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,779
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #32
RE: Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce
Wiesz generalnie śrubki nie mają wpływu na wysokie obroty... Ale dysza już tak. Być może do tego cylindra powinieneś dać większą dyszę.
03-10-2025 00:17:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fearevil Offline
Nowy
*


Liczba postów: 25
Imię: Krycha
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #33
RE: Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce
(03-10-2025 00:17:36)romek napisał(a):  Wiesz generalnie śrubki nie mają wpływu na wysokie obroty... Ale dysza już tak. Być może do tego cylindra powinieneś dać większą dyszę.

Dysza 80 jest póki co, ale na większych też kursowałem i wcale nie było lepiej. Weekend tuż, tuż więc będę eksperymentował.
Dodam tylko, że nie jeżdżę na oryginalnym filtrze powietrza, ale wcześniej na stożku było ok.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-10-2025 00:25:27 przez Fearevil.)
03-10-2025 00:24:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 613
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #34
RE: Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce
za duża moim zdaniem, raczej bym celował w jakies 72 moze 75 max
03-10-2025 01:42:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fearevil Offline
Nowy
*


Liczba postów: 25
Imię: Krycha
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #35
RE: Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce
(03-10-2025 01:42:09)Bob_Harley napisał(a):  za duża moim zdaniem, raczej bym celował w jakies 72 moze 75 max

Jestem po teście dysz i teraz Bob uważaj:

70- świeca brązowa- 49 kph
75- świeca brązowa- 53 kph
80- świeca brązowa- 53 kph
85- świeca brązowa- 53 kph
90- świeca brązowa- 53 kph
95- świeca czarna - 37 kph

Sprawdzone również kilka filtrów powietrza o różnej wielkości.

Jutro z rana wjeżdża poprzedni cylinder z tłokiem i może dla porównania gaźnik BVF 16. Zobaczymy co będzie.
03-10-2025 22:50:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 613
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #36
RE: Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce
no, czyli zostawiłbym 70 lub 72

czy tam 75

ostatecznie 80, bo większe juz będą za duze Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-10-2025 22:52:39 przez Bob_Harley.)
03-10-2025 22:51:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fearevil Offline
Nowy
*


Liczba postów: 25
Imię: Krycha
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #37
RE: Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce
(03-10-2025 22:51:51)Bob_Harley napisał(a):  no, czyli zostawiłbym 70 lub 72

czy tam 75

ostatecznie 80, bo większe juz będą za duze Smile

Jak 70, skoro na 70 już widać spadek prędkości więc nie testowałem niższych, bo byłoby to już bez sensu...?
03-10-2025 23:42:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,903
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #38
RE: Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce
Wsk 125, zwykły cylinder, gaźnik-kopia Dellorto 21 pracuje przy dyszy 78.

Moja Honda Dio, podrasowana i po portingu, na “Power Force 70 cc”, gaźnik racing force 19 i iglica w6, dysza 68.

W Ogarsze 50 cc dysza 70 i wyżej — nawet po podrasowaniu.
To coś chyba jest nie tak — sprawdź wyprzedzenie zapłonu — to kluczowe przy grubszej modyfikacji silnika.

Można w tamtym gaźniku zmienić grubość iglicy?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-10-2025 12:06:48 przez Norweski Zomowiec.)
04-10-2025 11:58:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fearevil Offline
Nowy
*


Liczba postów: 25
Imię: Krycha
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #39
RE: Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce
Zmieniłem cylinder na wcześniejszy. Gaźnik został ten sam- AMAL19, dysza 80. O dziwo Ogar dostał nowe życie, z lekkiej górki nawet 64kph. Wreszcie coś się ruszyło!!! Teraz pytanie dlaczego cylinder po portingu jest taki "słaby"? Dostałem sugestię, że może jeszcze większy gaźnik niż 19 powinien to ogarnąć, ale czy aby na pewno to dobry trop?

@Norweski Zomowiec
Ja nie chcę się wypowiadać na temat tego czy wielkości dyszy z góry można przypisać do pojemności cylindra, wg logiki powinno tak być, ale...
Jeden ze "znajomków" ma w Ogarze cylek 60, gaźnik dellorto 21 (podróbka) i dyszę 95 - motór jedzie mu 66kph... Co Ty na to?

Zapłon ustawiony przy pomocy lampy- 2mm przed gmp

Z tego co widziałem w instrukcji to są różne grubości igieł.
04-10-2025 15:52:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,903
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #40
RE: Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce
wynik ok, ale problem tutaj z spalaniem

u mnie honda dio z dyfuzorem i dyszą 82 osiągał 80km/h mierzone gps oraz ładnie staje na koło - co z tego, gdy spalanie wychodziło 8l na 100

a jaki squish masz?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-10-2025 17:10:39 przez Norweski Zomowiec.)
04-10-2025 17:05:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fearevil Offline
Nowy
*


Liczba postów: 25
Imię: Krycha
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #41
RE: Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce
(04-10-2025 17:05:44)Norweski Zomowiec napisał(a):  wynik ok, ale problem tutaj z spalaniem

u mnie honda dio z dyfuzorem i dyszą 82 osiągał 80km/h mierzone gps oraz ładnie staje na koło - co z tego, gdy spalanie wychodziło 8l na 100

a jaki squish masz?

Nie mierzyłem nigdy squisha- nie wiem jaki jest.
Co do spalania, to na pewno zrobię test, żeby się przekonać jak to wygląda, zwłaszcza, że wreszcie można tym normalnie jeżdzić.
Z resztą jak obecny zestaw jest ok, to będę w najbliższym czasie jeszcze sprawdzać dysze, bo wcześniejsze testy dysz były robione na cylku po portingu...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-10-2025 17:16:56 przez Fearevil.)
04-10-2025 17:15:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,903
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #42
RE: Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce
to sprawdź jaki posiadasz - to jest kluczowe

1mm będzie ok
04-10-2025 17:39:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fearevil Offline
Nowy
*


Liczba postów: 25
Imię: Krycha
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #43
RE: Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce
(04-10-2025 17:39:39)Norweski Zomowiec napisał(a):  to sprawdź jaki posiadasz - to jest kluczowe

1mm będzie ok

Byłem zmierzyć i jest klops... Sprawdzałem drutem cyny grubości 1,5mm. Tłok ani o odrobinę nie zgniótł cyny. Dodam, że między cylindrem, a karterami mam cienką uszczelkę- może 1mm. Co mogę ewentualnie zrobić w takiej sytuacji, żeby zmniejszyć squish?
04-10-2025 22:25:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,903
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #44
RE: Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce
Najlepiej kup drut cynowy o grubości 3 mm i sprawdź. Drut przykładaj/przyklej na tłok po lewej lub prawej stronie, zaczynając od płaszczyzny i prowadząc w stronę środka tłoka (nie od przodu ani od tyłu, gdzie znajdują się kanał wydechowy i dolotowy) i obracasz wałem magnetem powoli

Usuń wszystkie uszczelki pod cylindrem i uszczelnij powierzchnię pastą Dirko. Prawdopodobnie będziesz musiał oddać cylinder do planowania u tokarza, aby zebrał kilka setek milimetra z płaszczyzny. Najlepiej, żeby squish wynosił około 0,8 mm.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-10-2025 23:09:36 przez Norweski Zomowiec.)
04-10-2025 23:02:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fearevil Offline
Nowy
*


Liczba postów: 25
Imię: Krycha
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #45
RE: Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce
(04-10-2025 23:02:45)Norweski Zomowiec napisał(a):  Usuń wszystkie uszczelki pod cylindrem i uszczelnij powierzchnię pastą Dirko. Prawdopodobnie będziesz musiał oddać cylinder do planowania u tokarza, aby zebrał kilka setek milimetra z płaszczyzny. Najlepiej, żeby squish wynosił około 0,8 mm.

Dużo mogę zyskać po takim zabiegu, chodzi mi o ewentualną moc?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-10-2025 01:03:45 przez Fearevil.)
05-10-2025 00:54:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Problemy z platynkami
Ostatni post: Leczyk_Junior
Dzisiaj 11:45:00
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 78
Sposób montażu podnóżków ...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 23:24:04
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 168
Przeglądy w 2024
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 23:05:42
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 3882
Problem ze sprzeglem
Ostatni post: Bartecubi
Wczoraj 19:26:49
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 75
Romet UNIVERSAL 1977
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 05:27:01
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 279
Romet Wigry 3 1987r.
Ostatni post: zaz
Wczoraj 05:15:05
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 365
Identyfikacja roweru volt...
Ostatni post: dzemtruskawkowy
16-10-2025 21:09:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 78
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
15-10-2025 17:42:59
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 3170
Kultowy model roweru ZZR ...
Ostatni post: Aleksander
13-10-2025 23:10:51
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 159
Romet 50-T-1 brak mocy
Ostatni post: k1el_on
13-10-2025 19:43:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 362
Jaki korbowód do komara?
Ostatni post: Bob_Harley
13-10-2025 11:38:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 220
Moja Pierwsza - Romet Pon...
Ostatni post: Piotrekdriver1
13-10-2025 07:47:59
» Odpowiedzi: 113
» Wyświetleń: 47737
Ogar 205 - 023. Identyfik...
Ostatni post: romek
12-10-2025 17:39:07
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 232
Dezamet 019 - ciężko prac...
Ostatni post: romek
11-10-2025 22:24:49
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 228
Wigry 2 1975
Ostatni post: wigryman
10-10-2025 22:04:48
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 414

Reklama