| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Romet Ogar 205 - usprawnienia silnika
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		seba101626 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 12 
Imię: Sebastian  
Skąd: Pszczyna 
Pojazd: Romet Ogar 205 
	
		
	 | 
	
		
			
Romet Ogar 205 - usprawnienia silnika 
			 
			
				Witam 
Taki temat już na pewno był, ale... Tak jak w temacie chciałbym poruszyć temat usprawnień silnika w Ogarze 205 (najzwyklejszy 2 biegowy). Co mam m. in. na myśli: 
- zastosowanie pełnego wału bez nacięć bocznych
 https://www.jackmotors.pl/oldtimer/wal-k...aign-id=20
- rozwiercenie kanałów w karterach - ponoć wystarczy o 1 mm żeby urosła moc o 1 KM, czyli bardzo dużo 
- racjonalne powiększenie fabrycznego cylindra 
- zmiany w gaźniku
 
Dla jasności, nie chcę się z nikim ścigać ani tworzyć coś dziwacznego, ale te niecałe 2 KM to jednak trochę mało zwłaszcza, że m. in. niemieckie motocykle o tej samej pojemności są nieporównywalnie szybsze i mocniejsze, mają 5-6 KM czyli tyle co WSK 125...
 
Pozdrawiam
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 24-08-2025 18:34:00 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
		
		
	
		
		MacRoial 
 
 
		
			Uczeń 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 218 
Imię: Ben 
Skąd: Łódzkie 
Pojazd: Romet Ogar 205 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Ogar 205 - usprawnienia silnika 
			 
			
				Jeszcze trzeba by założyć gaźnika dellorto jak pisze Romek i podnieść okno wydechowe na 30 mm, może zwiększyć kompresje ja bym jeszcze cdi dodał.
			 
			
			
 
Sprzęty:  
Romet Ogar 205, Romet 2375, Romet 50 T-1, Romet Komar 2351, Romet Kadet 110 automatic, Romet Kadet 780, Romet Kadet 780, Jawa 50 23p, Jawa 50 20p, Jawa 50 21p, Jawa Babetta 207, ZVL Babetta 215, Riga Delta RMR 24, Riga Delta RMR 24, Ardie VF 125,
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 24-08-2025 21:58:23 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |