Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Romet ogar 200 traci moc na ciepłym silniku
Autor Wiadomość
pro_siaty Offline
Nowy
*


Liczba postów: 38
Imię: adam
Skąd: rytel
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Romet ogar 200 traci moc na ciepłym silniku
Siema mam problem mój ogar po rozgrzaniu traci trochę mocy nie jest to jakaś drastyczna zmiana ale np. na 3 po polnych drogach ma trochę problem odrazu mówie mam CDI firmy deluxe gaźnik amal 16 dysza główna 70 powietrza chyba 38 śrubę regulacyjna odkręcona 2 obroty iglicą na środku czy jest taka możliwość że dostaje on za mało paliwa i przez to się przegrzewa? Cylinder almot zrobione na nim ok.300km stopień sprężania 10.3:1 robiłem próbe szczelnosciową i wszystko git kompresja 12bar może dopowiem jeszcze że coś mi nie gra kiedy jadę równym gazem wtedy mam wrażenie że on tak sobie jakby "pyrka" kiedy dodam gazu problem się rozwiązuje dlatego moja myśl odnoście paliwa ale kiedy dam dysze 75 to go zalewa pokombinuje z iglicą i śrubą regulacyjną. Dzisaj się przejadę napisze wam jaka temperatura może wyczyszcze wydech ale niedawno czytałem chociaż miałem mieszankę 1:20 może wtedy się zawalił. z góry dzięki za pomoc
Wczoraj 10:36:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 157
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Romet ogar 200 traci moc na ciepłym silniku
Czesc, stad juz przed wojna postulowano 'docierac dwusuwa / przez przycieranie tloka i spilowanie przytarc', bo wiedziano - ze silnik dwusuwowy z dobrym filtrem powietrza : moze przejechac nawet '60 - 80 tys. km', zanim tlok dostanie na tyle luzow w cylindrze, ze mozna go bedzie eksploatowac na pelnym gazie - bez obawy zatarcia...
Szczegolnie w sporcie stosowano te metode - dzieki ktorej mozna bylo dotrzec silnik w 1- 2 dni i cieszyc sie pozniej bezstresowa jazda :         ...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 11:22:42 przez Dinozaur.)
Wczoraj 11:21:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,702
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Romet ogar 200 traci moc na ciepłym silniku
Napisałeś dużo rzeczy ale zabrakło mi najważniejszego, czy pasowanie tłoka do cylindra jest na pewno nie za małe?
Wczoraj 12:10:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
pro_siaty Offline
Nowy
*


Liczba postów: 38
Imię: adam
Skąd: rytel
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Romet ogar 200 traci moc na ciepłym silniku
(Wczoraj 12:10:51)romek napisał(a):  Napisałeś dużo rzeczy ale zabrakło mi najważniejszego, czy pasowanie tłoka do cylindra jest na pewno nie za małe?

Tego własnie nie sprawdziłem bo chciałem żeby jak najszybciej już jeździła ale jak widać na nic się to zdało

(Wczoraj 11:21:28)Dinozaur napisał(a):  Czesc, stad juz przed wojna postulowano 'docierac dwusuwa / przez przycieranie tloka i spilowanie przytarc', bo wiedziano - ze silnik dwusuwowy z dobrym filtrem powietrza : moze przejechac nawet '60 - 80 tys. km', zanim tlok dostanie na tyle luzow w cylindrze, ze mozna go bedzie eksploatowac na pelnym gazie - bez obawy zatarcia...
Szczegolnie w sporcie stosowano te metode - dzieki ktorej mozna bylo dotrzec silnik w 1- 2 dni i cieszyc sie pozniej bezstresowa jazda : ...
Pozdrawiam.

Dzięki a co to za książka i czy przy takim docieraniu nie uszkodzimy cylindra?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 13:47:41 przez pro_siaty.)
Wczoraj 13:46:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,702
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Romet ogar 200 traci moc na ciepłym silniku
Myślę że tu może być problem być może mu nieco za ciasno :/
Wczoraj 14:49:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo romek za ten post.
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 582
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Romet ogar 200 traci moc na ciepłym silniku
12bar w jafce? średnio mi sie chce w to wierzyć i z doświadczenia wiem ze slabej jakosci tłok zaraz puchnie i czuć spadek mocy po rozgrzaniu, a nawet mi sie udało kilkukrotnie przytrzeć cylinder takim tłokiem xD
Wczoraj 15:44:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
pro_siaty Offline
Nowy
*


Liczba postów: 38
Imię: adam
Skąd: rytel
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Romet ogar 200 traci moc na ciepłym silniku
(Wczoraj 15:44:22)Bob_Harley napisał(a):  12bar w jafce? średnio mi sie chce w to wierzyć i z doświadczenia wiem ze slabej jakosci tłok zaraz puchnie i czuć spadek mocy po rozgrzaniu, a nawet mi sie udało kilkukrotnie przytrzeć cylinder takim tłokiem xD

12 bar na normalnym przyżądzie a nie tych chińskich gównach co zaworek mają dopiero przy manometrze na Yato chyba 7 mi pokazywało(Yato ma zaworek dopiero przy manometrze) ale teraz ci nie powiem dokładnie
A co do tłoka to almot jest chyba najlepszy do jawki miałem kiedyś almeta na szlif to musiałem rowek szlifować bo pierścień się nie chował a na koniec zabezpieczenie wypadło a almoty ogólnie ludzie chwalą
Wczoraj 17:27:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 582
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Romet ogar 200 traci moc na ciepłym silniku
a no to może i, też sądze że almoty są niezłe jakościowo
Wczoraj 17:58:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 157
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Romet ogar 200 traci moc na ciepłym silniku
Czesc, te porady - sa z przedwojennych czasopism motoryzacyjnych / z lat 20 - 30 tych.
Chodzi o to - zeby przy jezdzie na maksymalnych obrotach wyczuc moment 'tuz przed zatarciem tloka', czyli jak silnik dopiero zaczyna tracic moc przez spuchniety tlok i szybko wylaczyc zaplon / nie dopuscic do zatarcia, zdjac cylinder, opilowac slady 'przycierania' na tloku i zamontowac i tak 2 - 3 razy, az tlok przestanie sie 'przycierac'.
Znajomi - docierali tak silniki w latach 70/80 czasem w ciagu 6 - 7 godzin, jak mieli zawody 'motocrossowe / trialowe' nastepnego dnia i mieli wtedy spokojna glowe, ze silniki nie zatra sie na zawodach.
Pozdrawiam.
Wczoraj 18:05:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 690
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
Romet ogar 200 traci moc na ciepłym silniku
Szanowny Panie Dinozaur, na podstawie swojego wieloletniego doświadczenia,powiedz nam Pan na dzień dzisiejszy na ile mm przed GMP ustawić jaweczke np albo komarza tu tego,albo od ile mm zacząć żeby dalej przyspieszać jak to sie mówi


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
Wczoraj 21:19:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 157
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Romet ogar 200 traci moc na ciepłym silniku
Witam, jezdzilem na ogol tylko 4-suwami, a sporadycznie na SHL M 03 / 04 lub WFM 125 czy WSK, ale ostatnio [ 25 - 10 lat temu ] duzo jezdzilem z silniczkami rowerowymi z lat 30 / 60-tych i zawsze regulowalem zaplon w ten sam sposob : zeby przy maksymalnym wyprzedzeniu silnik nadal 'wkrecal sie maksymalnie', latwo odpalal, bez 'wierzgania - odbijania, kichania w gaznik', itp.
Wszystko reguluje sie doswiadczalnie, bo kazdy silnik reaguje inaczej, nie ma dwoch 'jednakowych', nawet tej samej firmy / fabrycznie nowych...
Wszystkie podawane w instrukcjach dane wyprzedzenia zaplonu - sa podane orientacyjnie, a po to sa w podstawach aparatow zaplonowych tzw. 'fasolki regulacyjne / korektory oktanowe' - zeby sobie ten zaplon 'dostrajac precyzyjnie', tylko '99% ludzi o tym zapomina' i ustawiaja zaplon 'jak instrukcja podaje / na sztywno', nie biorac nawet pod uwage stopnia sprezania silnika i na jakie paliwo [ o jakiej LO ] byl dawniej skonstruowany...
Bo '99% ludzi o tym nie wie' - bo 'ich to nie interesuje', jak wielokrotnie juz slyszalem i czytalem, niestety...
Np. w moim pierwszym motocyklu, NSU 251 OSL, kiedy bylem jeszcze calkiem 'zielony z ustawieniami' / kierowalem sie wskazowkami sprzedajacego, ktory mi objasnil : 'tak sie ustawia wyprzedzenie zaplonu na benzynie 78 Oktan / na 3 - 3,5mm przed GMP, a na 94 Oktan - musisz wyprzedzic zaplon duzo wiecej, najlepiej doswiadczalnie'...
I zawsze tak robilem, w dodatku - udawalo mi sie ustawiac nawet na 'niebieskiej 78 Oktan' o wiele wieksze wyprzedzenie, bo 4,5 - 4,75mm przed GMP [ bo silnik NSU 251 OSL byl zbudowany fabrycznie na benzyne 'spirytusowa 74 - 75 Oktan' ], przez co uzyskiwalem bardzo niskie spalanie i 'nieprawdodpodobne predkosci podrozne / nawet 122 - 127 km/h'...
W malych dwusuwach trzeba zwiekszac wyprzedzenie zaplonu, jesli maja niski stopien sprezania 6 - 7 : 1 i byly fabrycznie zbudowane na benzyny 'BA 66 - 70 / 75 Oktan' calkowicie doswiadczalnie i powinno to trwac czasem nawet 2 - 3 dni 'regulacji, prob i testow drogowych', ale ze ludziom sie zwyczajnie 'nie chce' - to ustawiaja 'na sztywno 2 - 3 mm przed GMP' jak podaja instrukcje sprzed 70 - 45 lat i oczekuja 'cudow mechaniki', niestety...
Poza tym - male silniczki wymagaja wrecz jazdy na wyzszych obrotach, czesto na ponad polowie - 3/4 obrotow nominalnych, z racji malego momentu obrotowego, ale ludzie o tym najczesciej 'zapominaja' i chca jezdzic nimi na 'wolnych obrotach', jakby to byly motocykle z ciezkimi walami korbowymi...
A tak sie nie da - bo silniki sa wtedy niedogrzane, swiece nie wypalaja nagaru na elektrodach, zaklejaja sie nagarem i 'po jezdzie', niestety...
Wiec wypadaloby wozic ze soba po 2 -3 zapasowe swiece o roznej cieplocie, np. wg 'starego oznaczenia BOSCHA': W 145, W 175, W 195 - 225 i w zaleznosci od stylu jazdy : czy to 'turystyczne pyrkanie 25 - 30 - 35 km/h' - wkrecac swiece 'cieplejsze 145 - 175' lub przy jezdzie 'sportowej 50 - 60 - 70 km/h - zimniejsze 195 / 225'.
Pozdrawiam.
Wczoraj 22:09:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 690
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #12
Romet ogar 200 traci moc na ciepłym silniku
No ale powiedz Pan np jaweczka stopień sprężania według instrukcji 9,2:1 przy palywie 84 oktan ustawiamy wyprzedzenie 1,8mm przed GMP

I teraz jeden Madrutki Pan którego trzeba ukrócić na jutubie ,mowil ze na kazde 5 oktan wiecej wzgledem na jakie palywo silnik byl konstruowany przyspieszamy od 3-6 stopni czyli w przypadku jaweczki z 84 na 95 jakies =11 oktanów czyli od 6-12 stopni szybciej,

I tu czy Pan możesz sie wypowiedzieć sie jak przeliczyć np w przypadku jaweczki te od 6-12 stopni na mm ktore trzeba dodać do tego sprawiedliwego i bożego 1.8mm z instrukcji.

W ten sposób byłby jakiś punkt odniesienia od jakiej wartości zacząć eksperymentować w sensie jeszcze bardziej przyspieszać, a poniżej jakiej absolutnie nie schodzić


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
Wczoraj 23:15:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 157
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Romet ogar 200 traci moc na ciepłym silniku
To proste : pol obrotu walu korbowego, czyli '180 stopni' / dzielimy przez skok tloka w cylindrze, np. przez '44 mm' i mamy wtedy '4,09 stopnia / 1mm' i mozemy taka wartoscia operowac przy przeliczaniu 'stopni wyprzedzenia / na 1mm skoku tloka'.
Ale np. ja zawsze regulowalem 'na oko - wyczucie' : wykrecalem swiece i patrzylem na denko tloka i krawedz tulei cylindra [ bo tlok mial plaskie denko ], ustawialem 'mniej / wiecej 4 mm przed GMP' i od tego zwiekszalem wyprzedzenie zaplonu [ na calkowicie 'przyciagnietej do siebie' dzwigience zaplonu na kierownicy - bo mialem reczne wyprzedzanie / opoznianie zaplonu].
Jak na calkiem 'opoznionym' zaplonie ustawilem '4mm przed GMP' i kopniak 'nie wierzgal - nie odbijal' przy zapalaniu, to zwiekszalem np. o 1 mm wyprzedzenie i znowu sprawdzalem czy nie 'odkopuje', itd. - az do momentu, kiedy zaczynal mocno 'kichac w gaznik i odkopywac', ze nie dalo sie odpalic silnika...
Wtedy cofalem to wyprzedzenie np. o 0,5 - 1 mm i tak zostawialem.
Jesli po paru dniach jazdy 'cos sie stalo i silnik oslabl' [ bo np. benzyna na 'jakims CPN' byla zbyt wysokooktanowa - miala np. 80 / 82 Oktan zamiast 78 - to znowu zwiekszalem wyprzedzenie o 0,5 - 1mm ], zeby silnik pracowal najbardziej wydajnie...
Bo wg Konstruktorow silnikow z przeszlosci : 'kazdy silnik benzynowy pownien pracowac najbardziej wydajnie / na granicy spalania stukowego', czyli jesli LO benzyny byla 'trafiona w punkt' tak, ze silnik spalal calkowicie zassany swiezy ladunek / do pozycji tloka w cylindrze 10 - 12 stopni po GMP - to od razu dalo sie to wyczuc, bo motocykl byl bardzo 'zrywny', przyspieszal 'rakietowo' i bardzo malo spalal benzyny, przewaznie o 0,5 L mniej, niz podawala instrukcja i jezdzil o 5 - 10 km/h szybciej. natomiast przy zbyt wysokooktanowej benzynie 'zoltej 94 Okt.' dawalo sie wyczuc, ze pomimo ustawienia np. 'na oko 5 - 6 - 7mm przed GMP' / skok obrotu aparatu zaplonowego na najwyzszych obrotach / czyli dzwigienka na kierownicy maksymalnie 'odepchnieta od siebie' - wyprzedzenie jest jeszcze za male, bo skok obrotu przerywacza mial za maly zakres- bo benzyna miala az o 20 Oktan za duzo / do stopnia sprezania silnika 6 - 6,5 : 1...
I czasem - znajdowalismy, np. w M 72 czy K 750 plytki zaplonu, ktore mialy podpilowane - poszerzone 'fasolki regulacyjne' o 3,5 - 4 - 4,5mm', bo 'ktos przed nami' [ ze 20 - 25 lat wczesniej ] jezdzil juz na jakims paliwie wysokooktanowym [ ponad 72 - 74 Oktany, np. z dodatkiem 'etanolu - metanolu - benzolu', itp. ], ktore wymagalo duzo wiekszego skoku wyprzedzenia zaplonu, zeby silnik sie maksymalnie wkrecal na obroty i nie przegrzewal sie zbyt powolnym spalaniem takiego paliwa...
Szczegolnie wlasnie w nisko sprezonych 'dolniakach', w ktorych zassany ladunek nie wiruje w komorach spalania - tylko porusza sie calkiem chaotycznie...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 00:11:22 przez Dinozaur.)
Dzisiaj 00:03:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 690
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #14
Romet ogar 200 traci moc na ciepłym silniku
Uguem jawka ma wlasnie 44m skok tloka czyli wychodzilo by jakies 3,3-4,8mm przed GMP dla czeskiego boxera,

Nie powiem ze nie w takim zakresie mozna by sie bylo poruszac gdyby nie ograniczenie w postaci tego jak to sie mowi ze cewka sie zapiera sie o karter inwiecej Pan nie przyspieszysz,

Dlatego dam na maxa przyspieszony na ile miejsce pozwoli i zmierzę tu tego ile mm przed GMP wychodzi


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
Dzisiaj 00:42:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 02:14:08
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 467
Romet ogar 200 traci moc ...
Ostatni post: łogór 200
Dzisiaj 00:42:51
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 269
Przegrzewanie się silnika...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 17:43:36
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 253
Starzenie się mieszanki
Ostatni post: romek
Wczoraj 11:37:01
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 155
Romet chodzi poprawnie pr...
Ostatni post: Klikzon
07-08-2025 20:02:23
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 182
Zawieszenie przednie Rome...
Ostatni post: Debesta
07-08-2025 11:51:29
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 185
Stajnia Bola
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
07-08-2025 10:35:34
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 8881
Zbyt wyskokie napięcie ge...
Ostatni post: Maka_91
06-08-2025 23:17:40
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 455
Romet Komar 2350 '77
Ostatni post: romek
06-08-2025 20:51:00
» Odpowiedzi: 85
» Wyświetleń: 34953
Podwójne Światło stopu w ...
Ostatni post: Dawdzio
06-08-2025 00:32:10
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 811
Białe siodełka
Ostatni post: FranekOriginal15
05-08-2025 18:23:24
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 114
Moje Karaty
Ostatni post: msikorsk
05-08-2025 16:38:04
» Odpowiedzi: 29
» Wyświetleń: 13506
Dezamet 023 kanał w karte...
Ostatni post: yogurt
05-08-2025 12:56:26
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 340
ZZR Karat? Prośba o ident...
Ostatni post: msikorsk
05-08-2025 10:03:13
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 377
Problem z liniowością zęb...
Ostatni post: Maka_91
05-08-2025 09:12:12
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 257

Reklama