Podwójne Światło stopu w Ogarze
|
Autor |
Wiadomość |
grissley
Nowy

Liczba postów: 100
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
|
Podwójne Światło stopu w Ogarze
Jest sporo tematów o stopie w Rometach, ale wszystkie jedynie o pojedynczym - czyli z czujnikiem podłączonym do dźwigni hamulca tylnego.
Gdzieś indziej w necie idzie nawet znaleźć wyjaśnienie jak krowie na rowie:
https://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=6166
Szukam podobnie łopatologicznej instrukcji jak to zrobić, żeby działało zarówno z przednim jak i z tylnym hamulcem.
Ktoś podpowie? Najlepsze byłoby rozwiązanie jak najmniej ingerujące w oryginalny wygląd, ale każdą opcję przeanalizuję
Uprzedzając pytania "po co", "przecież nie trzeba itp" - Ogarek ma jeździć za granicą a wraży wydział komunikacji właśnie mnie poinformował, że jeśli pojazd jest z 1990r (jak mój), to u nich musi mieć podwójny stop (i kierunkowskazy). Także tego
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-07-2025 03:45:03 przez grissley.)
|
|
31-07-2025 03:44:50 |
|
|
Quake96
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Liczba postów: 2,783
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Podwójne Światło stopu w Ogarze
Cytat:Aaale na ramie jest rok produkcji ramy, a w dowodzie jest rok produkcji całego Ogara
Cytat:Co do roku produkcji - numer na ramie musieli nabijać w momencie produkcji konkretnie tego elementu. A data produkcji Ogara to moment w którym zjechał z taśmy. Więc ramy tłuczone pod koniec roku z definicji miały numerek "wcześniejszy" niż rok produkcji. A podejrzewam, że było trochę leżaków montowanych po czasie, gdzie rozjazd był jeszcze większy?
Ale bzdura, dawno takiej głupoty nie słyszałem  Nie ma czegoś takiego jak "rok produkcji całego ogara". Rok produkcji nabity na ramie to rok produkcji motoroweru, koniec kropka. I nie tłukli tego "na przód", bo akurat Ogarów 200 wyjeżdżało ledwie 40 000 sztuk rocznie co i tak nie starczało zapotrzebowaniu rynkowemu, stąd powstanie 205. Przestań sobie wmawiać coś co nie jest prawdą
Od razu wiedziałem że masz zachachmęcone w papierach, bo to typowa akcja. Też miałem dowód do Ogara z datą rejestracji 1989 choć na ramie był 1988. Znajomy też miał Jawę 50, tyle że tam dowód miał z przyjmijmy 83 roku, gdy Jawa była rocznik 1976. Nie zwrócił na to uwagi przy rejestracji i też w nowy dowód chcieli mu wpisać 1983. Szybko go uświadomiłem o błędzie i naprostował sytuację.
Cytat: po prostu wpisywana była jedynie data rejestracji i to nie pierwszej tylko aktualnej, potem jak wymieniano dowód trzeba bylo skądś uzupełnić rocznik, ja miałem np komara sztywniaka z 1984
I to kolejny żywy przykład na tą urzędniczą patologię. W tych starych potwierdzeniach zgłoszenia do rejestru nie było wpisywanego roku produkcji bo nikogo to wtedy nie obchodziło. Jak weszły nowsze dowody to właśnie z daty rejestracji brano rok produkcji, bo nikt się nie bawił w żadne weryfikowanie roczników czy nawet modeli. Do dziś pełno tego jeździ, gdzie np. Ogar 200 jest zarejestrowany jako T-1... Choćby w moim przypadku. To po prostu efekt lenistwa urzędników i poniekąd posiadaczy.
Innymi słowy, było najpierw to wyprostować. Skoro mówisz, że od 1990 są takie a nie inne wymagania, to gdybyś miał w dowodzie prawdziwą datę produkcji to miałbyś problem z głowy. A tak cudujesz z tymi światłami i innymi duperelami trochę jakbyś chciał z tego zrobić współczesny motorower.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-08-2025 21:43:36 przez Quake96.)
|
|
04-08-2025 20:06:47 |
|
|
Quake96
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Liczba postów: 2,783
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Podwójne Światło stopu w Ogarze
Cytat:Quake, silników z Czechosłowacji było rocznie 40.000 z czego odjąć troche sprzedawanych jako części zamienne, to ogarów 200 rocznie było co najmniej 30-pare tysięcy
Wkradła się mała literówka, a raczej chyba cyfrówka  Już poprawiłem.
Produkcja zakładała dokładnie 40 000 sztuk rocznie, silniki sprzedawane jako części zamienne to raczej inna bajka. Mniejsza o większość już
Nadal, zapotrzebowanie było znacznie większe, zwłaszcza po zaprzestaniu produkcji WSK.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
04-08-2025 21:45:25 |
|
|
grissley
Nowy

Liczba postów: 100
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Podwójne Światło stopu w Ogarze
(04-08-2025 20:06:47)Quake96 napisał(a): Innymi słowy, było najpierw to wyprostować. Skoro mówisz, że od 1990 są takie a nie inne wymagania, to gdybyś miał w dowodzie prawdziwą datę produkcji to miałbyś problem z głowy.
Ależ nigdzie tak nie napisałem. Wręcz przeciwnie:
romek napisał(a): Jeśli rok różnicy robi różnicę tutaj, to jest to kwestia do odkręcenia.
grissley napisał(a): nie robi mi to różnicy - musiałoby być 15 lat przekłamania 
(04-08-2025 20:06:47)Quake96 napisał(a): Rok produkcji nabity na ramie to rok produkcji motoroweru, koniec kropka.
No nie. Nie kupuję tego. Rok nabity na ramie to rok produkcji ramy. Potem szło toto do malowania (już z nabitym numerem), a potem składano pojazd. Za datę produkcji co do zasady uznaje się dzień, w którym pojazd jest gotowy/skończony itp. Niejako "zjeżdża z taśmy".
(04-08-2025 20:06:47)Quake96 napisał(a): Od razu wiedziałem że masz zachachmęcone w papierach, bo to typowa akcja.
Bardzo możliwe. Ale jeżeli jedynym na to dowodem jest numer nabity na ramie to ja to chromolę. Jeżdżenie teraz po jakichś diagnostach, uzyskiwanie papierów, zabawa z WK, bez sensu. Co innego, jakby się dokładną datę (dzień produkcji) dało jakoś poznać. To z samej ciekawości chętnie bym wykopał.
(04-08-2025 20:06:47)Quake96 napisał(a): A tak cudujesz z tymi światłami i innymi duperelami trochę jakbyś chciał z tego zrobić współczesny motorower.
Zacytuję odpowiedź wrażego urzędu komunikacji:
"Dear Sir,
We herewith acknowledge reception of your request.
A bike under 125 ccm must have 2 stoplights from November 25th, 1975.
A bike from 125 ccm up, one stoplight is enough.
Blinkers too must be installed."
|
|
05-08-2025 03:14:37 |
|
|
grissley
Nowy

Liczba postów: 100
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Podwójne Światło stopu w Ogarze
(05-08-2025 08:57:47)Bob_Harley napisał(a): bolszewickie brednie xD
Nie qmam, jaki w tym jest sens...
Ale pisałem do nich dwa razy i "jak już Panu wcześniej odpowiedzieliśmy, tak, musi Pan mieć DWA światła stopu..." :|
Chore.
|
|
05-08-2025 14:02:33 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|