Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Romet komar nie ma mocy
Autor Wiadomość
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 149
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #16
RE: Romet komar nie ma mocy
Czesc i jaki rezultat - udalo sie jeszcze zwiekszyc wyprzedzenie zaplonu / ponad to '5 mm przed GMP' moze ?
Bo jak ja pare lat temu 'walczylem' z silniczkiem 'Komar - na korby', to podejrzewam, ze w nim juz 'ktos dawno temu' poszerzyl otwory 'fasolkowe' na obwodzie podstawy zaplonu o '4 - 5 mm na oko', zeby miec mozliwosc duzego zwiekszenia wyprzedzenia zaplonu i szybkiej jazdy na owczesnej benzynie 'etylinie zoltej 94 Okt.'.?
Jak ja probowalem na tych 'fasolkach' przesuwac zaplon do konca wyprzedzenia - to stwierdzilem dosc 'twarda prace' silniczka po zapaleniu [ jakby mial stopien sprezania 9,5 - 10 : 1 co najmniej ], ale bardzo szybka byla reakcja na 'gaz' / praktycznie 1mm obrotu manetki i juz sie wkrecal jak 'pila spalinowa'...
Dlatego wolalem troche go 'spowolnic', zeby nie meczyc walu korbowego o nie wiadomo jakim duzym przebiegu - to cofnalem wyprzedzenie o ok. 1 - 1,2mm od samego konca 'fasolki' i wtedy silnik wkrecal sie bardziej 'miekko', ale zarazem - osiagal te 53 / 55 km/h.
Tak mi sie wydaje 'na wyczucie', ze z tymi przedluzonymi 'fasolkami' i zaplonie wyprzedzonym do ich konca - moglby osiagac nawet te 60 km/h [ jak Rys lub Zak w dawnych czasach na benzynach 70 / 75 Oktan ], ale wolalem go troche 'zamulic', zeby az tyle sie nie wkrecal, bo nie znam przebiegu tego silniczka, niestety...
Pozdrawiam.
16-06-2025 13:55:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
2stroke4life Offline
Nowy
*


Liczba postów: 10
Imię: Czarek
Skąd: Śląskie
Pojazd: Romet Komar
Post: #17
RE: Romet komar nie ma mocy
Cześć, ja tez musiałem trochę rozfrezowac te 'fasolki' i przesunąłem zaplon do okolo5mm przed gmp. Przyspiesza juz bardzo dynamicznie, ale dalej nie osiąga wysokiej prędkości max. Dlatego pomyślałem ze może za wcześnie jest ten zaplon, ale odpala bardzo dobrze nic nie "kicha" także z tego co Pan napisał jest ok. Może powinien być jeszcze bardziej wyprzedzony? Jezeli zaplon jest ok to jeszcze moze byc to przez tłumik albo gaznik. Z tłumikiem sąsiad mi polecił żeby go przetkac poprzez wbicie naostrzonego pręta w tłumik na wylot. Metoda radykalną trochę ale tak też zrobiłem, ale nie wiem czy bedzie na tyle przelotu żeby tłumik wykluczyć z przyczyny.
Co do gaznika to mam kilka gm12f dlatego postanowiłem jeden "działający" zostawić a z drugim się pobawić.
Dlatego zorwiercilem ga na 15mm oraz dałem jako dysze główna 100 (czyli 1mm) i wtedy też działal całkiem dobrze ale wlrecal się na obroty tylko do połowy manetki, a potem go dusilo. Ale dało się na nim jezdzic tylko do połowy manetki ale też przyspiesza całkiem dynamicznie. Ciężko powiedzieć czy lepiej. Próbowałem.regulowac iglice i śrubę mieszanki ale nic to nie dało. Dlatego domyślam się ze za duża dysza. Mam teraz zamowiana dysze 80 - ma przyjść jutro, także będę próbował dalej.
16-06-2025 14:16:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,887
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #18
RE: Romet komar nie ma mocy
(16-06-2025 14:16:29)2stroke4life napisał(a):  Z tłumikiem sąsiad mi polecił żeby go przetkac poprzez wbicie naostrzonego pręta w tłumik na wylot
jeden z najgłupszych porad, jakie na forum przeczytałem.
To jeszcze OSŁABI moc silnika facepalm

ustawienie zapłonu, to kwestia indywidualna dla silnika i połowa sukcesu. Sam mam 3mm przez GMP i jakoś fajnie idzie komarek, choć mam cdi

Oryginalny gaznik ma dyszę około 40. WSK 125 posiada dyszę 78, A wsadzasz dyszę 100 , jakby to był silnik 150cc i to ma normalnie działać?

zainwestuj w "normalny" gaźnik, typu dellorto sha 14.12l czy replike sha 15.15 oraz dyszę 60 ciesz się jazdą...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-06-2025 21:39:23 przez Norweski Zomowiec.)
16-06-2025 21:33:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 462
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #19
RE: Romet komar nie ma mocy
A co do regulacji gaźnika. Iglica odpowiada za regulację składu mieszanki ale tylko w zakresie średnich obrotów tak od 1/4 otwarcia orzeoustnicy gdzieś do 1/2 - 2/3.
Z kolei śrubami regulujesz skład na obrotach jałowych, czyli na wolnych obrotach po prostu żeby silnik nie gasł na postoju itp. Jedna śruba jest od regulacji wysokości przepustnicy przy opuszczonej manetce gazu. Drugą reguluje się skład mieszanki poprzez ilość powietrza doprowadzanego przez specjalny kanał w gaźniku. To jest tzw. układ wolnych obrotów. Poczytaj na Wikipedii nawet o tym jest
Tymi rzeczami tylko korygujesz delikatnie skład. Ale nie ustawisz dobrego składu, tak żeby świeca miała dobry kolor.
Podstawowa rzeczą do regulacji składu mieszanki jest dysza główna. Ona pracuje w całym zakresie obrotów silnika, no może poza obrotami wolnymi.
Druga rzeczą jest poziom paliwa w komorze plywakowej ale ten się ustawia na konkretny wymiar w danym gaźniku.
Najważniejsza jest Dysza główna!!!! A śrubami to regulujesz sobie skład na wolnych obrotach. Nic więcej.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-07-2025 23:20:06 przez Maka_91.)
26-07-2025 23:17:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
2stroke4life Offline
Nowy
*


Liczba postów: 10
Imię: Czarek
Skąd: Śląskie
Pojazd: Romet Komar
Post: #20
RE: Romet komar nie ma mocy
Dzięki wielkie za odpowiedz. Ja do tego gaznika potem wsadziłem jeszcze dysze 80, sam nie wiem czemu. Zalewało go mocno chociaż jechal fajnie. Ale swieca była usyfiona fest nawet po kilku kilometrach przejechanych. Teraz kupiłem taki zestaw 10 dysz od 50 do 72. I chcialem dobrac najlepsza. Chociaż niedokonca wiem jak powinienno sie to dobierać. Po prostu sprawdzałem na której jedzie najlepiej. Narazie wydaje mi sie ze go nie zalewa na dyszy 55 wkręca sie fajnie I nie dusi go a sqiwca jest o wiele czystsza. Ale moze jeszcze popróbuje z mniejszymi. Ja mam w tym komarze cylinder 60cc od almotu, i gaznik rozwiercony na 15 także dlatego wydaje mi sie ze dysza też musi byc wieksza. Trochę nim pojeżdżę na tej dyszy 55 i zobaczę jak bedzie jechał i jakie bedzie spalanie. Jak cos to kupię jakies dellorto 14 12 tak jak mi jeden z Panów doradzał i tyle. Jakby ktoś miał jakies rady odnośnie dobierania dyszy to proszę pisac. Pozdrawiam
Dzisiaj 11:39:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 14:52:26
» Odpowiedzi: 201
» Wyświetleń: 11200
zderzak startera
Ostatni post: wazniak96
Dzisiaj 14:03:18
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: 2stroke4life
Dzisiaj 11:39:41
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 1703
Finanse forum
Ostatni post: romek
Dzisiaj 10:31:38
» Odpowiedzi: 99
» Wyświetleń: 35275
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 06:34:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 901
Romet Romka - 50-T-1 '82r...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 03:39:13
» Odpowiedzi: 196
» Wyświetleń: 55764
Pytanie o kolor mojego gi...
Ostatni post: Kasztan
Wczoraj 23:09:45
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 40
Kod lakieru Kama. Pilnie!...
Ostatni post: Anakin 320
Wczoraj 16:10:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 41
Rewizja silnika mińsk 400
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 15:56:02
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 147
Naklejki na Jubilatach 2
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 02:39:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 102
Renowacja Romet Jubilat 1...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 02:37:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 202
Skrzynia biegów Jawa 50
Ostatni post: Jakub
27-07-2025 21:54:50
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 68
Prowadzenie osi rozruszni...
Ostatni post: de_gumis
27-07-2025 13:58:11
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 95
Dźwignia hamulca i podnóż...
Ostatni post: Piotrekdriver1
27-07-2025 09:39:07
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 191
Koła ogar 200
Ostatni post: Pablo321
27-07-2025 00:21:07
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 113

Reklama