Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Czarny olej z tłumika i kolanka wydechowego Simson S51 Enduro
Autor Wiadomość
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 494
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Czarny olej z tłumika i kolanka wydechowego Simson S51 Enduro
Witajcie Szanowni Romeciarze! Dziś mam do Was pytanie odnośnie sprzętu DDRowskiego, otóż dostałem od znajomego Simsonka Enduro w celu doprowadzenia go do stanu takiego żeby wkońcu działał. Z rzeczy które już były zamontowane wcześniej przez niego to zapłon Ducati Energia, który to niby ma być najbardziej niezawodny na świecie, a niestety Simson tylko prycha, przerywa, strzela w tłumik i do tego dosłownie rzyga tym czarnym olejem na wszystko, cały błotnik i cylinder już czarne a z tyłu tłumika dosłownie kapie. Na niemieckich sprzętach sie za bardzo nie znam no ale to przeciez tak samo dwusuw jak jafka, z którą to jestem juz niezle obeznany. No wiec na poczatek sprawdziłem iskre - ładna niebieska, kompresja - w porządku, jeszcze spróbuje sprawdzić zapłon stroboskopem jak mi lampka przyjdzie, ale wstepnie sądze ze to nie wina zapłonu gdyż kręciłem statorem w lewo i w prawo i efekt jest identyczny - ciężko mu w ogóle zapalić a potem tylko ciągle przerywa i za moment gaśnie. Pamiętam jeszcze pare lat temu jak simsonek miał wtedy założoną oryginalną platyne i normalnie jeżdził, bo sam nim wtedy jezdziłem troche. Potem z tego co rozumiem znajomy cos tam cudował z różnymi cylindrami i dolozyl wlasnie ten zaplon CDI, no i od tamtej pory klops. Mam takie obawy czy to nie bedzie simmering od strony sprzęgła bo tak sadzi tym olejem jakby to był ze skrzyni (może to po prostu nieprzepalone paliwo leci w tłumik skoro tak bardzo przerywa), uszczelka karterów raczej nie jest uszkodzona bo silnik był złożony jeden raz i wtedy na tej platynie nie było problemów to dlaczego teraz by nagle miało sie cos stac z uszczelką karterów. Bardzo Was prosze o porade bo chciałbym możliwie jak najbardziej ograniczyc koszty, zamiast kupowac nowe czesci na ślepo. Może wypisze liste co już zrobiłem:
- gaźnik sprawdzony, wyczyszczony, typ to: 16N3,
- iskra na świecy Isolator zm14-260 jest ładna gruba niebieska, próbowałem na Iskrze F80 ale wtedy jest słabsza iskra i jeszcze gorzej mu odpalić,
- sprawdziłem też na fajce z opornikiem, bo podobno te CDI są czułe na zakłócenia, nie zmieniło się absolutnie nic,
- paliwo z kranika leci dobrze, nic nie blokuje,
Teraz mam zamiar jeszcze sprawdzić dokładnie instalację (w miedzyczasie jak patrzyłem do schowka to sie okazało ze kabelek masowy od cewkomodułu był całkiem luźno, ale niestety to nie to) ze schematem w łapie, potem jeszcze raz zajrze w gaźnik i pomierze poziom pływaka, no i jeszce ten wydech odkręce i wyczyszcze bo może tam jest jedno wielkie szambo skoro tak rzyga cały czas. Troche sie obawiam tak odkręcać wszystkie rzeczy bo to nie moj sprzęt (jakby był mój to by już pewnie leżał w częściach xD), dlatego pytam Was o wszystko najpierw. Podsumowując: czy czarny olej z wydechu to definitywna oznaka uszkodzonego simmera lub uszczelki karterów? Czy to moze być np. mocno opozniony zapłon (bo czasami też głośno strzela w tłumik)?

Dodam jeszcze tylko że przeprowadziłem test w postaci zatkania wlotu gaźnika i za każdym razem gaśnie, więc jakby lewego powietrza chyba nie ma. A jeszcze a propos gaźnika - zanim cokolwiek zdemontowałem to próbowałem przytykać wlot gaźnika żeby zostawic tylko malutki otworek i o dziwo wtedy w miare trzymał obroty jałowe jako tako, ale tylko jałowe, po dodaniu lekko gazu od razu muł. Okazało sie wowczas że linka gazu jest chyba za krotka bo przepustnica była caly czas uniesiona o jakąs 1/4 i chyba dlatego tak chodził na przytkanym przeze mnie wlocie. Czy to by była znów jakaś oznaka że dysza wolnych jest nieodpowiednia?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-02-2025 15:23:13 przez Bob_Harley.)
28-02-2025 15:09:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 494
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Czarny olej z tłumika i kolanka wydechowego Simson S51 Enduro
i jeszcze jedna sprawa, moze mi ktos wytłumaczyć jak regulować gaźnik 16n3? bo jak dla mnie to on jest jakiś popierdzielony, jak mam ustawic obroty jałowe nie mając srubki regulującej wysokosc przepustnicy? jest tylko sruba powietrza i śruba mieszanki pod plombą, czy moze mam regulować nakrętką na samym gaźniku, podciągając tym linkę, ale wtedy nie będzie zadnego luzu na manetce... Tak sobie mysle czy juz ten Jikov nie jest lepszy...
28-02-2025 18:39:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 641
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
Czarny olej z tłumika i kolanka wydechowego Simson S51 Enduro
Tak wszelakie bingi i bfv reguluje sie linka gazu przy nakrętce na gaźniku ,dla mnie to jego zalewa


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

(28-02-2025 20:40:40)łogór 200 napisał(a):  Tak wszelakie bingi i bfv reguluje sie linka gazu przy nakrętce na gaźniku ,dla mnie to jego zalewa albo za wysoki poziom w komorze albo iglicowy zacina


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-02-2025 20:44:38 przez łogór 200.)
28-02-2025 20:40:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 494
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Czarny olej z tłumika i kolanka wydechowego Simson S51 Enduro
Dobra więc co się udało teraz osiągnąć: okazało się, że śrubka regulacji mieszanki pod plombą była wkręcona do oporu! Nie było paliwa na dyszy wolnych obrotów dlatego gasł po puszczeniu gazu. Wykręciłem ją o 3 obroty, do tego śrubę powietrza o 2,5 obrotu i simson zaczął ładnie pracować na jałowych obrotach - ufff.... Do tego przestał kopcić i już nie leci czarny olej z tłumika ani z kolanka ani nawet spod łączenia kolana z cylindrem, tylko troche mokry wydech jest na końcu ale to chyba norma (zrobiłem mieszanke 1:30 dla bezpieczeństwa bo podobno cylinder jest nowy). Wkręciłem też świecę NGK BR8HS bo niby te CDI są podatne na zakłócenia i jak tylko pierwszy raz (jeszcze przed regulacją gaźnika) kopnąłem to od razu zaczął chodzić na ssaniu równiej zdecydowanie niz na swiecy Isolator. Moje pytanie brzmi czy taka jedna mała źle ustawiona śrubka w gaźniku może mieć aż tak daleko idące skutki? Tj. rzyganie czarnym olejem, wypadanie zapłonu i bardzo zła nierówna praca silnika. Jutro jeszcze sprawdze zapłon lampą i może nawet uda się kawałek przejechać w związku z powyższym Smile

Aha no i wyczyściłem cały układ wydechowy bo z końcowej części tłumika po prostu wyleciał tak z kieliszek czarnego oleju. Ciekawe czy to może być olej ze skrzyni czy tylko nieprzepalonego paliwa się nazbierało. Już nawet profilaktycznie kupiłem simmering od strony sprzęgła ale może ku mojej uciesze sie nie przyda nawet Smile

I z tą linką gazu to też cuda jakieś. Z tego co sie rozeznałem to linka gazu w enduro jest dłuższa niz w zwykłym simsonie, no więc zmierzyłem i u mnie ma ona 85cm równe, czy to nadal za mało? Bo już wyjąłem nakrętkę kontrująca z pokrywki w gaźniku i teraz linka totalnie na styk pasuje, tj. nie ma żadnego luzu na manetce, a to chyba niedobrze? Przedtem jak był nakrętka kontrująca to przepustnica była uniesiona od razu i nie dało sie tego zmienić w żaden sposób.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-02-2025 23:54:38 przez Bob_Harley.)
28-02-2025 23:48:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Zielona Mirabelka :D
Ostatni post: Quake96
Dzisiaj 02:51:55
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 5
Inne sposoby odpalenia z ...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 23:41:20
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 138
Opony terenowe Komar
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:38:23
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 25
Czy silnik 017 to samo co...
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:34:50
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 34
Ogar 205 1987
Ostatni post: usertm
Wczoraj 21:50:01
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 1064
Sprzęgło nie sprzęgłuje.
Ostatni post: ursucolo1214
Wczoraj 21:35:02
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 59
[K] Kupię karter 023 Koma...
Ostatni post: ursucolo1214
Wczoraj 21:07:11
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 91
Powitać wszystkich chciał...
Ostatni post: ursucolo1214
Wczoraj 21:01:30
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 33
Pęknięty odlew Dezemet 02...
Ostatni post: ursucolo1214
Wczoraj 20:37:48
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 235
Składanie piasty Przód i ...
Ostatni post: stul
Wczoraj 13:58:35
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 5985
Flaming - Pierwszy rower
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 13:36:47
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 107
RAL, komar 2351 żółtoziel...
Ostatni post: Korczas
18-04-2025 19:49:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 44
Romet Kadet M780W '88 tab...
Ostatni post: romek
18-04-2025 16:07:01
» Odpowiedzi: 29
» Wyświetleń: 1989
Gdańska Jawa Babetta 210
Ostatni post: buras_tft
18-04-2025 01:48:25
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 153
Brak iskry Romet komar
Ostatni post: romek
18-04-2025 00:21:06
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 129

Reklama