Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
Autor Wiadomość
Dinozaur Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #16
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
Witam, co do LO benzyny - to przekonalem sie o tym osobiscie wiele lat temu, ale rowniez niedawno, uruchamiajac 'Zaka - skladaka' : zaplon ustawilem na srodek 'fasolek' i Zak jechal na nim 25 / 26 km/h, lekko zapalal, nie kichal ani w gaznik, ani w wydech, no ale byl bardzo slaby [ benzyna 95 ], nie wkrecal sie ponad 2/3 obrotow maksymalnych.
Po wyprzedzeniu zaplonu o ok. 1,5 mm - zaczal jechac zwawiej / ok. 30 km/h [ fasolki na plytce sa u mnie chyba poszerzone przez kogos dawniej, byc moze do benzyny 86 lub 94, bo maja szerokosc ok. 16 - 18 mm ].
Znowu wyprzedzilem zaplon o 1,5 - 2 mm, jechal juz 35 km/h, ale jak wyprzedzilem do konca 'fasolek' - to jezdzi ok. 52 - 53 km/h.
Ani razu nie odkopnal pedalami przy zapalaniu ani nie 'kichnal' w gaznik czy w tlumik - odpala idealnie i ma duza moc.
Dawniejsze benzyny : 70 - 72 Okt., na ktore byly zbudowane Rysie i Zaki - mialy bardzo duza szybkosc spalania przy niskich stopniach sprezania silnikow / 6 - 6,5 : 1 i stad brala sie duza moc silnikow Rysia i Zaka.
Mialy tez na tak wybuchowym paliwie - dosc duze wyprzedzenie zaplonu 4 - 4.5mm przed GMP.
Dzisiejsza benzyna 95 - wymaga minimalnego stopnia sprezania silnika 9 - 9,2 : 1, zeby spalac sie w nim tak samo szybko - krotko, jak w starych silnikach te benzyny 70 - 75 Okt., zeby dawac im moc katalogowa.
Silnikom Rysia, Zaka, Komara i pochodnych brakuje ok. 2,5 - 3 stopni sprezania / do szybkiego spalania benzyny 94 - 95 Okt., a kluczowym parametrem pracy kazdego silnika benzynowego - jest koniec cyklu spalania, ktory musi sie zakonczyc do pozycji tloka w cylindrze 12 - 15 stopni po GMP, bo tylko wowczas silniki osiagaja moc zalozona przez konstruktora.
Dzisiejsza benzyna 95 - spala sie natomiast przy zbyt niskim stopniu sprezania 6,5 : 1 - nawet do pozycji tloka w cylindrze 120/130 stopni po GMP, czyli ok. 10 razy dluzej - niz paliwo z epoki, czyli to 72 - 75 Okt.
Skutkiem tego - silniki sie przegrzewaja i maja bardzo mala moc, bo zaledwie 0,6 - 0.8 KM, ktora i tak wystarczy [ z lekkim Jezdzcem ] do osiagniecia tych 35 / 40 km/h, tylko na dosc dlugin dystansie [ przyslowiowe odpychanie sie nogami przy ruszaniu ]...
Tylko Jawki i Simsonki byly przystosowane fabrycznie w przeszlosci do spalania benzyny 94 / 95 Okt. - bo mialy stopien sprezania 9,2 - 9,5 : 1, stad osiagaly dosc duze moce, mialy male spalanie i dosc maly skok wyprzedzenia zaplonu, zaledwie 1,5 - 2,5 mm...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-01-2025 15:32:11 przez Dinozaur.)
13-01-2025 15:24:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,328
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #17
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
Ja czasem tego nie czytałem już na elektrodzie ?
13-01-2025 16:19:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 607
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #18
Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
W tym wątku co zeh link wkleił to jest liczone dla komarza,długosc korby w jawce jest pewnie inna,tak czy siak trzeba przyspieszyć i ustawić eksperymentalnie,przyspieszać i sprawdzać czy idzie lepiej az do momentu az zacznie chodzić gorzej

ja nawet chyba przestawię na 3mm zobaczę jak wtedy idzie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
13-01-2025 16:28:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #19
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
Wszystko mozliwe z ta 'elektroda', bo staram sie jak moge - ozywic 'zaginiona wiedze oktanowa' z przeszlosci, bo dawniej wiedzieli o LO benzyn - Znajomi, ktorzy byli pasjonatami motoryzacji i chodzili do ZSZ 'Samochodowki' lub Technikum Samochodowego / Mechanicznego, itp.
Od Nich wlasnie dowiedzialem sie o 'dostrajaniu' zaplonu silnikow / do LO benzyn wlanych do baku, bo kazda benzyna wymagala innego wyprzedzenia zaplonu - zeby spalac sie w calosci ladunku / do tych 12 - 15 stopni po GMP tloka.
Ten parametr pracy silnika benzynowego okazal sie najbardziej istotny - krytyczny dla osiagniecia pelnej mocy i nie przegrzewania sie silnika, jak rowniez do bardzo malego spalania paliwa.
Pierwszy raz wyprobowalem to 'dostrajanie zaplonu do oktanow' w motorku NSU 251 OSL z 1940r., ktory byl fabrycznie na benzyne 74/75 Okt. i na niej osiagal 108 / 110km/h w trakcie testu sprzed wojny czasopisma 'Das Motorrad - 1938'.
Jak go kupowalem, to sprzedajacy zademonstrowal mi jak ustawiac zaplon do 'niebieskiej 78 Okt.', a jak do 'zoltej 94 Okt.', bo obie dostepne benzyny - mialy juz 'za duzo Oktanow' i silnik sie na nich przegrzewal - byl slaby i za duzo spalal...
Jak ustawilem - dostroilem zaplon doswiadczalnie przez 2-3 dni i wyprobowalem na szosie - to motorek spalal tej benzyny 78 Okt. w 2 osoby zaledwie 2,4 - 2,7L / 100 km i jezdzil prawie 122 km/h [ w co nikt dzisiaj nie wierzy - nota bene ], ale w glowicy silnika ktos wczesniej 'gmeral' - powiekszal zawory, polerowal kanaly, inaczej frezowal gniazda, itp.
Benzyna 78 Okt. byla w produkcji lub 'w terenie' mozna ja bylo dostac jeszcze na poczatku lat 90 - tych, z czego bardzo sie wszyscy cieszylismy, bo wymagala tylko niewielkiego wyprzedzenia zaplonu ponad nastawy fabryczne - wystarczylo na ogol dodac te 1,5 - 2 mm / ponad 'fabryke' i zabytkowe sprzety jezdzily 'jak wsciekle', malo palily i nie przegrzewaly sie w ogole [ np. w M 72 czy K - 750 nie byly potrzebne zadne 'podkladki termiczne' pomiedzy gazniki a cylindry i benzyna 78 nie gotowala sie w komorach plywakowych gaznikow, jak dzisiaj 'gotuje sie 95-tka' bez takich 15mm podkladek z tekstolitu - bakelitu ]...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-01-2025 16:59:02 przez Dinozaur.)
13-01-2025 16:53:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,328
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #20
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
Tylko brakuje mi jednego w twojej wypowiedzi Smile

Ile wynosiło wyprzedzenie zapłonu na środku fasolek (bo nie zawsze to 3mm)

Ile wynosi teraz

Pozdrawiam
13-01-2025 19:17:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #21
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
Faktem jest, ze tego nie sprawdzilem - bo zakladalem, ze 'srodek fasolki' / to '3mm przed GMP', bo gdzies zagubilem przyrzad pomiarowy - glebokosciomierz, ale juz znalazlem i jak 'odgruzuje Zaka', to sprawdze wszystkie parametry ustawionego zaplonu...
Pamietam jednak z tzw. 'odleglej przeszlosci' pierwsze jazdy Komarem Sport z zerwana linka gazu, no ale wazylem wowczas ok. 35 kg max i jak jezdzilismy we 2 osoby - to przy zbyt gwaltownym puszczeniu dzwigni sprzegla i nieodpowiednim dodaniu 'gazu' koncowka linki na kierownicy - Komar Sport 'szedl na kolo'..?
Balem sie takiego zjawiska wtedy - bo tracil sterownosc / kolo unosilo sie lekko nad ziemie i grozilo to 'szybka gleba', wiec puszczalem w panice linke...
Wlasciciel tlumaczyl sie wtedy - ze wlewa do niego te 'niebieska 78 Okt., bo na 94 cos sie za mocno grzeje, duzo pali i nie chce szybko jezdzic'.
13-01-2025 19:42:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,823
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #22
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
Ja mam CDI, czujnik zegarowy i lampę żyroskopową. Ustawione na 3mm.

Później sie z tym mogę się pobawić, tylko podaj na jakie ustawienia bazowo Ciebie interesują
13-01-2025 19:55:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,328
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #23
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
Sam jestem ciekaw co mi wyjdzie z eksperymentów. Na pewno napiszę. Ja do tej pory ustawiałem na 3mm i wygląda to tak, że te 38-40 mierzone GPS osiąga w zasadzie każdy (no jedna z motorynek to tak 35-37 ale tam bardziej bym winił chiński cylinder pseudo 60), Romet z silnikiem 019 leci już te 45, ale on ma cylinder almota który nie jest wykonany tak jak powinien bo jest taki sam jak cylinder do 023 jedynie z powiększonym gwintem wydechu. A trzeba zaznaczyć że ważę tyle co dwie osoby Wink każdy zapala na strzała, i pod większość górek boleśnie ale wchodzą na 2 (lub 3 w przypadku 019) biegi. Pewnie gdyby wsiadł ktoś inny to te 45/50 by każdy osiągnął. Być może też zrobię test ze wsadzę chudego kolegę i dam mu GPS. Co do przegrzewania się, to ciężko mi to stwierdzić (jeden jedyny raz mi przyłapało tłok ale to przez moją głupote - temperatura na dworze 31 stopni i zjazd z góry na pełnej manetce). Natomiast co do zużycia paliwa to mam wrażenie że konsumują go za dużo, ale nie mierzyłem tego. Pewnie więcej odparowuje przez to że jeżdżą rzadko.

Co do ustawienia na środku fasolek to nie zawsze tak jest, np mój komar jest ustawiony na 2,5mm bo jest to położenie do którego maksymalnie mogę przyspieszyć zapłon (fasolki). Musiałbym rozpiłowac pilnikiem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-01-2025 20:21:32 przez romek.)
13-01-2025 20:18:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo romek za ten post.
Dinozaur Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #24
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
Co ciekawe - to jest wrecz 'wschodnia metoda' na obnizanie LO benzyn : polroczny - roczny postoj pojazdu z pelnym bakiem benzyny, np. 92 Okt...
Z ich praktyki wynika, ze kanister wystawiany w lecie 'na Slonce' - powoduje, ze benzyna w kanistrze traci 0,5 - 1 Oktan / na dobe, tylko trzeba 'upuszczac cisnienie' co kilka dni, bo kanister robi sie 'okragly - pekaty' od par benzyny.
Rok temu jezdzilem 'Zakiem' na 3-letniej benzynie, to z powrotem / ustawilem zaplon na srodek 'fasolek', zeby nie bylo w silniku spalania stukowego.
Zak odpalal normalnie i jezdzil bezproblemowo [ 3 letnia lub nawet 3,5-letnia benzyna 95, ktora stracila co najmniej 30 - 35 Oktan ], czyli mogla miec ok. 60 - 65 Okt.
Na 'Wschodzie' maja mnostwo pojazdow o stopniach sprezania 5,5 - 7 : 1, fabrycznie zbudowanych na benzyny 66 - 75 Okt., a takich benzyn juz nawet tam nie produkuja - to 'wynalezli' sposob na pozbycie sie Oktanow / wygrzewanie paliwa 92 'na Sloncu' - tylko bardzo ostroznie, bez otwartego ognia w poblizu...
Pozdrawiam.
13-01-2025 21:30:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,328
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #25
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
Tak też o tym słyszałem Wink póki co wiem tyle że na paliwie które w zbiorniku zimuje jeździ tak samo na wiosnę
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-01-2025 21:32:51 przez romek.)
13-01-2025 21:32:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,823
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #26
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
(13-01-2025 11:47:44)romek napisał(a):  https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthre...210&page=2

Tylko pytanie czy to liczyć od 70 czy 78 oktanów

Załóżmy że od 78, i że na każde 5 oktanów przyspieszany o 3 stopnie to już jest od 4,4 do 5,4mm

ale licząc od 70 to juz 5,6-6,8mm

Ja wątpię żeby Komar w ogóle odpalił przy takim ustawieniu a jak odpali to nie wejdzie na obroty i będzie sadził w gaznik
z jakiego równania obliczyłeś, że to będzie teoretycznie ustawienie zapłonu od 4,4mm do 5,4mm?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-01-2025 22:11:48 przez Norweski Zomowiec.)
13-01-2025 22:11:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,328
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #27
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
W tamtym linku jest tabela przeliczników a, założyłem że 95-78 to różnica 17 oktanów a jeśli przyjąć na każde 5 oktanów 3 stopnie, to trzeba by przyspieszyć 10 stopni więc wyprzedzenie 37 stopni
13-01-2025 22:14:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #28
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
W przypadku Junakow M 07 / M 10 wydawalo mi sie, ze trzeba zaplon wyprzedzac bardziej 'liniowo', bo skoro byly zbudowane na benzyne 72 / 75, a benzyna 95 ma do nich za duzo o 20 Okt. - to spalanie jej bedzie 'tylko 3-5 razy wolniejsze', np. do polowy suwu pracy, przez co moc silnika spadnie o 1/4 najwyzej.
Okazalo sie jednak, ze przy braku w silniku 2 - 2,5 stopni sprezania / zeby benzyna 95 spalala sie w Junaku tak szybko, jak 72/75 Okt. w latach 50-tych powoduje, ze spalanie 95-tki trwa az poza otwarcie zaworu wydechowego / czyli do ok. 110 - 120 stopni po GMP - ok. lub ponad 10 razy dluzej, niz benzyny 75.
Okazalo sie jednak, ze brak 'tylko 2' stopni sprezania - powoduje spadek mocy silnika Junak M 07 / M 10 - do zaledwie 9 - 10 / 11 KM [ zbadane kilkakrotnie na hamowni ], a motocykl osiaga predkosc maksymalna zaledwie 102 / 105 km/h z licznikiem VDO lub 'Mera'.
Tymczasem na benzynie 78 Okt. 40 lat temu i momencie zaplonu przyspieszonym tylko o 1,5 - 2 mm / ponad 'fabryke' - Junaki osiagaly 125 - 127 km/h, a najszybszy Junak M 10 we Wroclawiu - osiagal 132 km/h, z tymi samymi licznikami VDO i 'Mera'...
I z 10 lat temu wpadl mi w rece artykul z 1963r. z USA z testem drogowym Junaka Scramblera o mocy 18 KM i bardzo dokladnymi pomiarami, np. : blad szybkosciomierza przy 10 km/h wynosil 4 %, ale juz przy maksymalnej predkosci osiaganej z moca 18 KM / 79,5 - 80 mph blad wynosil tylko 1 %, czyli ok. 1,5 km/h.
Artykul byl przesmiewczy - szyderczy i wytykal wszelkie braki i 'ociezalosc Junaka Scramblera', ale podali wowczas bardzo rzetelnie jego osiagi - moc silnika, predkosc, obroty, itp. I np. dzisiaj takie Junaki, po kosztownych remontach i prawidlowym dotarciu - osiagaja 20 / 25 km/h mniej i spalaja nawet o 50% wiecej benzyny 95 Okt.
Podejrzewam nawet, ze do tego testu Junaka w USA - mogli uzyc jeszcze kaloryczniejszej benzyny 68 - 70 Okt., bo taka byla tam wowczas dosc popularna, np. do silnikow Harley Davidson WLA 'trike', ktore jezdzily jako policyjne patrolowe pojazdy w miastach.
Najlepiej obejrzec film Inzyniera - silnikowca, pt. 'Regulacje silnika', to Gosc - ktory wydawal 'Motocykl - Magazyn Motocykli Klasycznych'. Chyba najwiecej wie o paliwach, ich LO i odpowiadajacych im stopniach sprezania silnikow benzynowych.
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-01-2025 22:40:41 przez Dinozaur.)
13-01-2025 22:37:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,823
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #29
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
(13-01-2025 22:14:07)romek napisał(a):  W tamtym linku jest tabela przeliczników a, założyłem że 95-78 to różnica 17 oktanów a jeśli przyjąć na każde 5 oktanów 3 stopnie, to trzeba by przyspieszyć 10 stopni więc wyprzedzenie 37 stopni
Teoretycznie niby tak. Jednakże przypomnę, zę w charcie ustawiamy 2mm (czasem 2,5mm) zapłon przed GMP
Wczoraj 01:13:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #30
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
Wszystko zalezy glownie od stopnia sprezania danego silnika : Rys, Zak, Komar - maja sprezanie 6,5 : 1 - dlatego byly zbudowane na te najszybciej spalajace sie benzyny 70 - 75 Okt. i pomimo tego Rys / Zak mialy podane wyprzedzenie zaplonu az 4,5mm przed GMP, stad mialy najwieksza moc - dochodzaca do 1,7 - 1,8 KM nawet - tylko po zmianie przepisow okazaly sie zbyt szybkie jako 'motorowery'...
Chart ma chyba sprezanie 8 czy 8,5 : 1 - to zdawaloby sie niewielka roznica, ale juz te 1,5 - 2 stopnie sprezania wiecej / przyspieszaja znacznie szybkosc spalania benzyn - dlatego juz byl zbudowany na benzyne 85 / 86 Okt., zeby nie wystepowalo w nim spalanie stukowe - stad mniejsze wyprzedzenie zaplonu.
Moze moglby nawet pracowac dosc wydajnie na paliwie 78 Okt., ale trzeba by bylo jeszcze zmniejszyc wyprzedzenie [ z powodu bardziej 'wybuchowej' benzyny 78 ] - do 1 czy 1,5 mm przed GMP. Podejrzewam tez - ze nie byloby problemu przy zasileniu go 75 Okt. - ale przy wyprzedzeniu zaledwie 0,5 - 0,7 mm przed GMP.
Caly cykl spalania jest scisle zwiazany ze : stopniem sprezania silnika, wyprzedzeniem zaplonu, LO paliwa, temperatura zasysanego powietrza, wilgotnoscia, itp.
Najszybciej spalaly sie benzyny 45 / 52 Okt. - zas najwolniej 180 / 200 Okt., ale te wymagaja juz stopni sprezania 14 - 16 : 1 / zeby paliwo 180 Okt. spalalo sie tak samo szybko, jak benzyna 50 Okt. przy stopniu sprezania 4 - 4,5 : 1.
Dlatego dawniej istnialy precyzyjne tabele / zaleznosci stopni sprezania silnikow - od LO benzyn przeznaczonych do ich zasilania, a przy braku odpowiednich paliw - trzeba bylo mocno 'zonglowac' wyprzedzeniem zaplonu wlasnie :


Załączone pliki Miniatury
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 01:54:51 przez Dinozaur.)
Wczoraj 01:41:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Osłona łańcucha-od jakieg...
Ostatni post: Dinozaur
Dzisiaj 11:26:12
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 38
Różnice w karterze silnik...
Ostatni post: pawelosin
Dzisiaj 09:21:49
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 4314
klakson romet 50t1
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 08:45:13
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 637
Romet Ogar 200 cieknący g...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 08:08:31
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 36
Witam Rometowców
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:57:29
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 526
kod do lakieru ?
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:06:44
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 405
Liczba oktanowa a ustawie...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 01:41:06
» Odpowiedzi: 29
» Wyświetleń: 721
Blaszane kolo pasowe 400 ...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 00:39:45
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 89
Problem z odpaleniem kade...
Ostatni post: Merfix
Wczoraj 00:10:12
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 269
Porównanie. Zmierzone wys...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
14-01-2025 23:19:16
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 5743
Zakończenie OC.
Ostatni post: romek
14-01-2025 15:49:34
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 344
Witam z Wroclawia
Ostatni post: wojakrob
14-01-2025 15:20:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 149
Cylinder - czy nadaje się...
Ostatni post: Dinozaur
14-01-2025 14:19:28
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 285
Cylinder Rys / Turysta 73...
Ostatni post: Dinozaur
14-01-2025 12:01:44
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 289
kupie klakson
Ostatni post: Tymon
14-01-2025 00:51:50
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 85

Reklama