Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Karat 1970 - szczegółowy opis przywracania świetności
Autor Wiadomość
wigryman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 111
Imię: elvis
Skąd: legnica
Pojazd: Inny
Post: #31
RE: Karat 1970 - szczegółowy opis przywracania świetności
Im dłużej przyglądam się tej karcie tym bardziej wydaje się ciekawa. Pochodzi z 1969 roku czyli z roku transformacji ZZR na ZR Romet (31 października 1969 wg Wikipedii). Na karcie widnieje napis Zjednoczone Zakłady Rowerowe (ZZR) Bydgoszcz, a tuż obok napis i logo ROMET. Pod napisem ROMET przybita pieczątka UNIEWAŻNIONO. Do tego podany adres telegraficzny PAFARO Bydgoszcz (Państwowe Fabryki Rowerów) które zjednoczono w ZZR w okolicach lat 50-tych. I do kompletu jeszcze zdjęcie roweru, prawdopodobnie prototypu, o którym nic nie wiadomo. Nic tylko bić brawa.

Oj, chyba wiele danych w internecie jest do skorygowania...
Przecież to aż się prosi o fajną magisterkę.
15-07-2024 20:50:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
wigryman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 111
Imię: elvis
Skąd: legnica
Pojazd: Inny
Post: #32
RE: Karat 1970 - szczegółowy opis przywracania świetności
Sprawdziłem tablice rejestracyjne tego auta na zdjęciu. Tablica typowa od lat 60-tych do roku 76. Ta literacja i czterocyfrowy numer oznacza... Bydgoszcz miasto. Bingo. Mamy potwierdzenie, że rower na zdjęciu to jakaś wersja krajowa.
15-07-2024 21:57:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
miszel Offline
Nowy
*


Liczba postów: 76
Imię: Michał
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Romet Chart
Post: #33
Karat 1970 - szczegółowy opis przywracania świetności
Niekoniecznie.
1.Przecież duża część odrzutów z eksportu trafiała na rynek krajowy
2. Skoro to folder reklamowy to co im szkodziło wrzucić jakiś drogi rower, przecież propaganda sukcesu szła wtedy pełną parą. Tablice są bydgoskie bo skoro zakłady były w Bydgoszczy to pewnie po prostu pożyczyli od któregoś pracownika albo dyrektora auto do sesji zdjęciowej. Częsty numer, tak samo z modelami pozującymi na zdjęciach - byli to pracownicy fabryki, po co przepłacać
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-07-2024 22:39:06 przez miszel.)
15-07-2024 22:36:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wigryman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 111
Imię: elvis
Skąd: legnica
Pojazd: Inny
Post: #34
RE: Karat 1970 - szczegółowy opis przywracania świetności
Miszel, możesz mieć rację z tym odrzutem. Co do aut i modeli to też bym obstawiał, że to lokalsi.
15-07-2024 23:04:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wigryman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 111
Imię: elvis
Skąd: legnica
Pojazd: Inny
Post: #35
RE: Karat 1970 - szczegółowy opis przywracania świetności
Rama i pozostałe elementy wyschnięte.

   

Udało mi się wypolerować dwie oryginalne chromowane obręcze na 36 otworów. Jedna stan idealny, druga powiedzmy na 4 minus, bo posiada kilka przebarwień których nie dałem rady usunąć. Tą idealną zakładam na tył. Na przód pójdzie ta z lekkimi przebarwieniami. Jak uda się pozyskać jakąś w bardzo dobrym stanie, to wtedy szybko podmienię całe koło. Pozostałe dwie które posiadam nie są dla mnie satysfakcjonujące i docelowo pójdą pod kolor, bo za chromowanie zawołali mi 400 złotych za sztukę. Toż ja cały rower kupiłem za ułamek tej ceny. Jeszcze popytam w innych miejscach. Jak skończą w jakimś kolorze, to trafią do drugiego Karata.

Przesyłka ze szprychami odebrana, oryginalne mosiężne nyple już wypolerowane. Można zaplatać koła. Kolejny prototyp siodełka obszyty. Tym razem to chyba już wersja finałowa. Kolor siodełka niebiesko-kremowy i takie docelowo trafi na rower. Dobrze pasuje do błękitu ramy. No i oryginalny ciemnoniebieski napis Karat w odcieniu siodełka do kompletu.

Już za chwileczkę, już za momencik...
18-07-2024 22:37:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Motokamel Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 133
Imię: Artur
Skąd: Śląsk
Pojazd: Romet Pony
Post: #36
RE: Karat 1970 - szczegółowy opis przywracania świetności
Podoba mi się ten kolor. wejdą napisy to będzie sztos
19-07-2024 20:40:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wigryman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 111
Imię: elvis
Skąd: legnica
Pojazd: Inny
Post: #37
RE: Karat 1970 - szczegółowy opis przywracania świetności
Karat już na etapie finalnym.

Dzisiaj kończyłem zaplatanie kół i ich centrowanie. Oczywiście nie obyło się bez nerwów, bo dopiero po złożeniu mam pewność co do długości szprych. Prawie zaplecione koła musiałem rozebrać i zapleść jeszcze raz. Z racji oplotu na 36 szprych, ich długość nieznacznie odbiega od oplotu Wigry czy Czajki. Musiałem dopasować odpowiednie szprychy ucząc się na własnych błędach. Ostatecznie już wiem że na przód 192mm, na tył 186mm.

   

Pozostało prysnąć napisy i poskładać do kupy resztę podzespołów. Brakuje mi jednej oryginalnej dźwigni siodełka/kierownicy. Może ktoś ma odsprzedać? Nie chcę wstawiać dwóch różnych.

Także dzisiaj poskładałem do kupy trzeci już prototyp siodełka. Tym razem pod kolor ramy. Niestety cieńszy filc nie spełnił moich oczekiwań co do obszywania. Po pierwsze i tak musiałem obszyć ręcznie bo moja maszyna głupieje przy tych grubościach, a po drugie siodełko niefajnie się pomarszczyło. Wrócę więc do filcu 10mm. Szablon na szczęście już dopracowany, nie muszę nic zmieniać. Pozostaje wykonać kolejne obszycie siodełka. Mam nadzieję, że tym razem będzie już tip top

    .
21-07-2024 21:08:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
miszel Offline
Nowy
*


Liczba postów: 76
Imię: Michał
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Romet Chart
Post: #38
Karat 1970 - szczegółowy opis przywracania świetności
Piękna sprawa, rower naprawdę będzie pierwsza klasa. Tak zapytam, nie drażnią cię samochodowe wentyle w kołach? Ja zawsze do Rometa ładuję DV żeby było zgodnie z epoką, te trochę siedzą tu jak świnii siodło. Te nity na środku siedziska to zamierzony ruch? Wydaje mi się że mogą lekko przeszkadzać w czasie jazdy Dźwignię jakąś powinienem mieć, nie wiem tylko w jakim stanie. Jak znajdę jakąś przyzwoitą to podrzucę ci na priv.
22-07-2024 09:37:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wigryman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 111
Imię: elvis
Skąd: legnica
Pojazd: Inny
Post: #39
RE: Karat 1970 - szczegółowy opis przywracania świetności
Miszel, masz rację. Dętki pójdą do wymiany jak tylko rower będzie kompletny. Nie miałem innych a trochę mi się spieszyło z założeniem kół. Jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy. Rower po sesji zdjęciowej i tak zostanie złożony i spakowany do kartonu. Kapsuła czasu.

Nity na środku siodełka to w tym (trzecim) prototypie zło konieczne. Zbyt cienki filc i środek siedziska zaczął pływać. Musiałem je ustabilizować tymi nitami. Wnioski - wracam do filcu 10mm, przy tej grubości nic złego się nie działo. Wykroje filcu i obszycia przetestowane pozytywnie, więc tu nic już nie zmieniam. Mam nadzieję, że czwarta wersja spełni już wszystkie moje oczekiwania.

A propos siodełka. Z powodzeniem testuję wersję drugą (to kremowo-czerwone na filcu 10mm) na rowerze którym jeżdżę na co dzień. Nic złego się nie dzieje. Wszystko jest ok.

W czwartek ma dotrzeć przesyłka z szablonami do malowania napisów. Muszę też kupić ciemnoniebieski spray. Na weekend wybywam z domu, więc malowanie i finalna sesja zdjęciowa jakoś w środku przyszłego tygodnia.
22-07-2024 19:52:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wigryman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 111
Imię: elvis
Skąd: legnica
Pojazd: Inny
Post: #40
RE: Karat 1970 - szczegółowy opis przywracania świetności
Jest już po deklarowanym terminie a ja nadal czekam na przesyłkę z szablonami Sad
Ale są też dobre wieści. Czwarty prototyp siodełka nie jest już prototypem, ale wersją ostateczną, która spełniła wreszcie moje kryteria. Teraz mogę siedzenia obszywać do wyboru, do koloru. Ogólnie pozostało założyć łańcuch i osłonę, oraz prysnąć napisy.

Miszel, jak tam z dźwignią? Znalazłeś coś?

   
26-07-2024 23:48:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zaz Offline
Technik
*


Liczba postów: 986
Imię: Jakub
Skąd: Słupsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #41
RE: Karat 1970 - szczegółowy opis przywracania świetności
Fajny się już robi karat.

Obecne pojazdy
Romet Jubilat 2 1987 rok
Romet Wigry Universal 1977 rok
Romet Zenit Special 1989 rok

Byłe pojazdy
Romet Wigry 3 1985 rok.
27-07-2024 09:43:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
miszel Offline
Nowy
*


Liczba postów: 76
Imię: Michał
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Romet Chart
Post: #42
Karat 1970 - szczegółowy opis przywracania świetności
Niestety nie mam, same nowsze. Wiem że u kolegi kiedyś leżały ale ostatnio jakoś nie idzie się do niego dodzwonić. Rower elegancja, a siodełka jeśli masz chęci i czas możesz robić i sprzedawać Jest to towar deficytowy i ludzie potrafią za nie spore sumki dawać
27-07-2024 10:53:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wigryman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 111
Imię: elvis
Skąd: legnica
Pojazd: Inny
Post: #43
RE: Karat 1970 - szczegółowy opis przywracania świetności
Karat na finiszu, więc następny do reanimacji. Założyłem nowy wątek "Flaming 1972 - szczegółowy opis przywracania świetności"

Miszel, jak znajdę chwilę to zrobię ze dwa rezerwowe siodełka. Może pójdą barterem za jakieś inne potrzebne mi części.
28-07-2024 15:42:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wigryman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 111
Imię: elvis
Skąd: legnica
Pojazd: Inny
Post: #44
RE: Karat 1970 - szczegółowy opis przywracania świetności
Po powrocie z krótkiego urlopu napis Karat pryśnięty. Jutro ma być słonecznie więc po południu finałowa sesja zdjęciowa.

A na urlopie w Dreźnie odwiedzone m.in. muzeum motoryzacji. I kilka ciekawostek.

Wojskowy składak z 1941. Przeszli z koni na rowery bo nie rżały w nieodpowiednim momencie, nie trzeba było ich karmić i poić, a rany postrzałowe łatwo się usuwało. Składany w dwóch miejscach bo to jeszcze inne ramy były.

Rower z przełożeniem napędu w formie koła zębatego zamiast łańcucha.

Rower na sprężynach zamiast gumowych opon i dętek.

Motocykl na plecionych linach zamiast opon.

I NRD-owska Mifa jako wkładka bagażnika Wartburga.

                   
05-08-2024 22:44:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wigryman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 111
Imię: elvis
Skąd: legnica
Pojazd: Inny
Post: #45
RE: Karat 1970 - szczegółowy opis przywracania świetności
No i co tu się rozpisywać.
Karat skończony. Zdjęcia zrobione. Rower spakowany do kartonu, niech stoi następne 50, albo i więcej lat. Mi to już będzie całkowicie obojętne, ale może ktoś będzie miał kiedyś radochę jak otworzy kartony.

               
06-08-2024 21:19:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:29:01
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 33
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 235
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 441
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 370
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 86
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 340
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 488
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 66
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19216
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 88
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 239
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 254

Reklama