Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Karpaty 4 z silnikiem 023
|
Autor |
Wiadomość |
bartek_tabaka
Nowy
Liczba postów: 98
Imię: Bartosz
Skąd: POS Wielkopolska
Pojazd: Romet Komar
|
Karpaty 4 z silnikiem 023
|
|
07-01-2021 21:56:29 |
|
|
romek
019 rzondzi
Liczba postów: 2,233
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Karpaty 4 z silnikiem 023
Tam wszystko jest napisane pod filmikiem, można sobie wrzucić do translatora, no chyba że ktoś leniwy to:
Cytat:Ostatnia tegoroczna renowacja i najnowszy seryjny motorower Lwowskiej Fabryki Silników LMZ-2.163 Karpaty-4 1995. Model ten pojawił się w LMZ jako ostatnia nadzieja na uratowanie tonącego przedsiębiorstwa. Litewska fabryka Vairas, wieloletni dostawca silników dla LMZ, przerwała im dostawy o 94. Lwowska Fabryka Motocykli została zmuszona do pilnego poszukiwania ich zamiennika i znalazła ją w sąsiedniej Polsce. Ale do montażu silników Dezamet Type 023 konieczna była całkowita zmiana ramy, ponieważ łańcuch napędowy polskiego silnika znajduje się po lewej, a nie po prawej stronie, jak w silniku Baltic. Wymagało to zmiany wielu węzłów w Karpatach, więc faktycznie powstał nowy model, który otrzymał indeks LMZ-2.163 i nazwę Karpaty-4. Z Polski przyjechała partia 200 silników, za które fabryka zapłaciła za dostawę 400 jednostek załogowych. Nie zapominaj, że lata 90. to czas barterowych. Karpaty-4 były dla zakładu zbyt drogie, a silnik Dezamet 023, choć był nieco lepszy od bałtyckiego V501M, nie zmienił radykalnie charakteru Karpat. Zakładowi nie było łatwo sprzedać bardzo cenione Karpaty-4, w rzeczywistości w tym samym projekcie. Liczba „4” i obce słowo Dezamet nie poprawiły sytuacji.
LMZ wyprodukował nieco ponad 300 takich motorowerów i ostatecznie zatrzymał się w 1997 roku. Bez części zamiennych Karpaty-4 szybko wypadł z eksploatacji, a jeden taki egzemplarz trafił do nas. Przywrócenie go do stanu używalności było niezwykle trudne. Ale szansa pomogła. Podczas wycieczki do LMZ znaleźliśmy resztki tych samych zestawów barterowych, których nie udało nam się wysłać do Polski. I udało nam się zmontować LMZ-2.163 z nowych jednostek jeszcze w fabrycznej farbie. A teraz ten Karpaty-4 znów jest w ruchu. I wszyscy możemy zobaczyć, jak ostatni lwowski motorower Karpaty-4 zszedł z linii montażowej. Ponadto był to ostatni skuter ukraiński. Dlatego tak ważne było, aby naprawić ten konkretny model dla historii.
-----
(08-01-2021 10:59:12)łogór 200 napisał(a): Nie tak dawno miałem propozycję kupna tego wynalazku z papierami za 300zł to zapytałem sprzedającego (oczywiście w żarcie) czy on dopłaca żeby to zabrać
A tak na poważnie to szkoda czasu i nerwów jakość mizerna z częściami kłopot, mała popularność i zainteresowanie.
Mizerna jakość tak jak większości motorowerów z tamtych lat. Małe zainteresowanie, większe by było gdyby tego było wiecej w Polsce, a tak niestety nie opchniesz tego jako jedynytakilegendaprlzobaczdlakonsera. Romety czy Jawki wcale nie powinny być wiecej warte od tych radzieckich motorków. Gdybym miał ofertę zakupu takiej Karpatki albo Wierchowiny za kilka groszy, w dodatku z papierami to myślę że bym się nie zastanawiał. Co do części, to podejrzewam że na Ukrainie jest tego w opór, a kto z nas nie ma dzisiaj znajomego ukraińca który mógłby coś przywieźć przy okazji? Na szybkiego patrzę że do wartości 300 euro można przewozić bez problemu. Zastanawia mnie tylko to, że kiedyś trochę Wierchowin się kulało po Polsce i czy normalnie do tego były części?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-01-2021 11:50:38 przez romek.)
|
|
08-01-2021 11:36:47 |
|
1 osoba postawiła piwo romek za ten post:1 osoba postawiła piwo romek za ten post.
Dawdzio (12-25-2023)
|
jacomoto
Praktykant
Liczba postów: 412
Imię: Jacek
Skąd: Kobyłka
Pojazd: Romet Komar
|
|
14-08-2023 12:14:46 |
|
|
jacomoto
Praktykant
Liczba postów: 412
Imię: Jacek
Skąd: Kobyłka
Pojazd: Romet Komar
|
|
25-12-2023 12:56:15 |
|
|
jacomoto
Praktykant
Liczba postów: 412
Imię: Jacek
Skąd: Kobyłka
Pojazd: Romet Komar
|
|
26-12-2023 23:12:49 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|