Ocena wątku:
- 1 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Komar po szlifie na dotarciu i problemy
|
Autor |
Wiadomość |
jurecky
Nowy
Liczba postów: 64
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
(03-11-2023 22:41:54)jurecky napisał(a): (03-11-2023 20:49:44)Norweski Zomowiec napisał(a): ścieło klina bo magneto nie ma spasowania stożkowego. W sumie to widać po stożku, że jest zardzewiały. Zakup w mechanicznym pastę zaworową 0, posmaruj trochę czop wału, usadź magneto na ten czop i trzymając ręką magneto kręć starterem, aby dotrzeć stożek pod te magneto (w sumie moze i wystarczy kręcić magnetem wciskając go do czopu wału). Po zabiegu dobrze otłuścić powierzchnie i nie ma siły, aby scieło znów
Teraz czaję o co chodzi, dobry pomysł. Tak uczynię.
A więc dzisiaj.....
wymieniłem w aparacie zapłonowym śrubkę co trzyma podstawę pod kowadełko (tą co się reguluje) na ampul i dałem nieco większą podkładkę. (stara śruba miała już dosyć słaby gwint).
Po tych moich przeróbkach wstawiłem klin i założyłem koło (nie miałem pasy tej zaworowej więc ten spiek oczyściłem past tempo).
Coś chyba jak by mi ocierało ale nie za głośno, dźwięk z koła bo gdy zdjęte nie ma tego. Zostawiłem tak na razie.
Ustawiłem zapłon w/g zaleceń kolegi, który pisał mi w tym poście jak to zrobić (dziękuję). Na paragon ;-) Dałem radę.
Poszła nowa świeca zwykła, doszczelniło się też tą podkładką co w świecy jest, przerwę jej ustawiłem jak kolega radził.
Przelałem gaźnik, dwa kopnięcia i pali. Pięknie pali równo chodzi. Bardzo żwawo reaguje na gaz ;-) Zgasiłem teraz lekko kopnę dosłownie trochę i cyka. Zobaczymy jak długo. Jutro testy na ulicy. Zobaczymy czy ma więcej siły czy się lepiej zbiera, czy będzie chciał jechać w ogóle i czy nie będzie gasł z nienacka (nie powinien przewody w zapłonie ma teraz ok.
Zamierzam ten zapłon zmienić na CDI - pytanie - jak się tam ustawia zapłon?
Jaki CDI polecacie (kto jaki ma i może polecić)? Od jakiego sprzedawcy itp
P.S. wczoraj dałem koła do centrowania a dziś odebrałem - super gościu mi zrobił a za całość zapłaciłem 60 zł ;-) gdyby ktoś z okolicy szukał to dam namiar na tego człowieka.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-11-2023 00:27:02 przez jurecky.)
|
|
05-11-2023 00:17:06 |
|
|
Debesta
Człowiek Sztos
Liczba postów: 1,477
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
|
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
|
|
05-11-2023 00:47:20 |
|
|
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,793
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Zapłon cdi zakup od jakiegoś producenta np. audiobass, rakso czy turbozabytki itp. jednakże nie kupuj od oszusta z poratlu olx "serwis motocyklowy" z Gorzowa Wielkopolskiego .
Do cdi polecam zakupić lepszy gaźnik dellorto sha 14.12l lub lekko większego 16.16. Sam takowe mam i nie wyobrażam powrotu do oryginalnego gaźnika . Po tych zabiegach eliminujesz ~80% problemów silnika. Jakby jeszcze zainstalować tłok od jakiegoś piaggo czy hondy dio, to silnik dłużej by by posłużył.
|
|
05-11-2023 12:47:16 |
|
|
jurecky
Nowy
Liczba postów: 64
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
|
|
05-11-2023 13:32:08 |
|
|
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,793
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
|
|
05-11-2023 20:55:10 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|