Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ogar 200 - Amortyzatory tył czy można regenerować?
Autor Wiadomość
darkowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 67
Imię: Dariusz
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #16
RE: Ogar 200 - Amortyzatory tył czy można regenerować?
Dziękuję za odpowiedź. Nie wiem czy to typ stary czy nowy. Nic poza tym co na zdjęciach nie było. Czy jest sens ruszać tu cokolwiek, czy tylko wyczyścić?        
19-10-2023 18:47:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
darkowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 67
Imię: Dariusz
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #17
RE: Ogar 200 - Amortyzatory tył czy można regenerować?
Dodam jeszcze jedno zdjęcie całościowe    
20-10-2023 10:50:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,411
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #18
RE: Ogar 200 - Amortyzatory tył czy można regenerować?
To jest nowy typ, od 85 do końca.
Umuj to w benzynie, pret i tuleje. Zmierz jak głęboko wchodzi pret. Długość tego otworu to ok 10 cm. Tuleja ma długość 38 mm. Luz tzw pływający.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
21-10-2023 19:15:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,411
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #19
RE: Ogar 200 - Amortyzatory tył czy można regenerować?
Napisałem to do Ciebie i wstawię dla innych.
Jeśli gumy silenbloków nie rozsypują się to możesz je zostawić. Tyle, że są twarde, a tulejki metalowe zardzewiałe. To połączenie nie gwarantuje dobrej pracy. Pomyśl jak to ma działać. Jeśli przez tulejkę metalową przechodzi szpilka - góra, lub śruba M8 - dół, to po skręceniu ściskasz to całe, ma pracować tulejka metalowa w gumowej. Sprężyna amortyzatora ugina się- ściska, wahacz pod nim ugina się, a tulejki pracują w gumie. Śruby i szpilka są unieruchomione, one nie są osiami.
Kup te współczesne tuleje metal guma, wywal metalowe. Z użyciem silikonu wciśnij same gumy, przy okazji gniazda pod gumy wyczyść, tam zawsze jest dużo utlenionego syfu.
Kup wałek nierdzewny fi 13, długości 10, 20 cm. Potnij na odcinki 18, 19 mm a następnie na tokarce wyrównaj oba boki do 16,5 max 17 mm - taka ma być długość tej tulejki i nawierć otwory fi 8,3. Tak zrobione tulejki wciśnij w gumowe, w amortyzatorach, z użyciem silikonu.
Teraz to posłuży kolejne 40 lat.

I jeszcze to
Wink
Co do pręta prowadzącego. Jeśli nie jest mocno starty, to wymień tylko tuleje PCV w dolnych główkach amortyzatorów. Wywal stare np podgrzewając aluminium palnikiem gazowym i wyciągaj na haczykiem, ale nie spal ich, bo zostanie dużo syfu który ciężko stamtąd wyczyścić. Teraz zmierz głębokość otworu. Jest 2 stopniowy, najpierw fi 19 x 38, 40 mm a dalej fi 10 ok 60 mm. Łącznie 100 mm, 10 cm. Tam zawsze jest masa syfu. Jak tego nie usuniesz, np wiertło fi 10, to pręt prowadzący będzie dobijał i "rozpychał" się w tulei pcv, niszcząc ją. Wytocz nowe tuleje z poliamidu, o wymiarach fi 19 zewn x fi 9,5 wewnątrz x 38 mm długość. Wprasuj na sucho i rozwierć pod zużyty pręt prowadzący. np wiertłem fi 9,6 9,7 itd lub rozwiertakiem nastawnym 9 do 11 mm.
Jeśli masz dostęp do tokarki to zalecam wymianę pręta prowadzącego, np z nierdzewki A2 gładkiego, ciagnionego. Kup tak by uciąć 2 po 17,5 cm. Gwint M10 x 32 mm. Stare pręty utnij, główka górna za jej kołnierz do tokarki, otwór fi 8,5 długość gwintu wewnętrznego M10 x 38 mm. Wkręć z użyciem kleju do gwintów, lub innego np epoksydowego.
Trzecia opcja, wysyłasz do mnie i ja to wszystko ci zrobię'
Rolleyes

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-10-2023 15:18:24 przez joozek.)
23-10-2023 14:55:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Silnik Ogar 200/Jawa 50 c...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 00:41:33
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 42
Witam :-)
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:03:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 28
Problem ze światłami
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:59:07
» Odpowiedzi: 51
» Wyświetleń: 32463
Witam
Ostatni post: mateusz9127
Wczoraj 13:44:47
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 41
Jaki silnik 023 czy 019 i...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 12:43:44
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 15238
Czy ogary 205 były malowa...
Ostatni post: Tomasz-pr110
03-09-2025 20:25:28
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1501
cylinder alu wsk
Ostatni post: KolibeR
03-09-2025 00:46:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 96
Gaźnik
Ostatni post: marcin1479
02-09-2025 09:08:55
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 118
Remont
Ostatni post: grz3513k
01-09-2025 21:51:55
» Odpowiedzi: 46
» Wyświetleń: 3938
nieznany model roweru
Ostatni post: chmielu
01-09-2025 18:10:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 170
Klakson belma SAS-3
Ostatni post: romek
01-09-2025 15:04:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 160
Wysoki wzrost a Romet 237...
Ostatni post: grissley
01-09-2025 00:26:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 295
Kadet Automatic 110
Ostatni post: MacRoial
31-08-2025 23:22:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 149
ogar 200 kartery ocena
Ostatni post: łogór 200
31-08-2025 22:58:35
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 210
Jaki lać olej do mieszank...
Ostatni post: tramwajarz
31-08-2025 21:21:47
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 816

Reklama