Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
zmiana cylindra
|
Autor |
Wiadomość |
Maka_91
Majsterkowicz Amator
Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: zmiana cylindra
Co w karterach? O czym ty mówisz.
Na 60 jest miejsce? Po prostu tuleja musi mieć cieńsza ścianę, bo zewnętrznej średnicy nie można zwiększyć, nie modyfikując karterów. Do Simsona są i 70 zestawy a pasują. To co ci wchodzi w kartery, jest takich samych rozmiarów przy 50 i 60.
Daloby się do rometa zrobić 70 też. Ale to trzeba by cylinder zrobić z dobrego materiału. Tuleje przede wszystkim.
Tylko raz. Kto by Ci to twoim zdaniem kupił? Nie ma na to rynku dlatego nikt tego nie produkuje. Cena byłaby na pewno wysoka. A co to taki Romet? Dziadostwo. Za duże dziadostwo żeby na tym coś mocnego robić. Do tekich projektów kupuje się Simsona np. i można się dalej bawić. Jest dobra mocna baza. Ale to też od razu wjeżdżają inne skrzynie inne wały.
Romet dobra maszyna ale to ma wartość głównie sentymentalna. Technicznie jest to coś słabego. Licha rama itp. Delikatnie można przerobić i się cieszyć. Ale są za duże ograniczenia żeby można było zrobić coś takiego z przeznaczeniem na przeciętnego chłopaka który coś tam sobie składa. Nie byłoby zbytu dlatego nie ma dostępnych.
A jak ktoś naprawdę się już bawi w tuning, to sobie poradzi i nie potrzebuje kupować. A nawet lepiej samemu robić niż kupować. Głównie obróbka tokarsko frezerska, do ogarnięcia jak ktoś ma dostęp do maszyn.
Zresztą kartery tak jak piszesz, można tam roztoczyć otwór pod tuleje.
Na oryginalnych częściach to wszystko jest za słabe do tuningu.
Musiałbyś mieć dostęp do dobrych skrzyń, dobrych wałów itp. A tak sam cylinder? Dlatego nic takiego nie kupisz. A nie dlatego że się nie da włożyć. Głupoty opowiadasz.
Jak coś już rzucasz, jakieś mądre hasło, to napisz chłopakowi tak żeby coś zrozumiał. A tak to tylko nabijasz sobie post, który nic nikomu nie daje. Nic nie wnosi.
Sory, ale drażni mnie to twoje madrowanie.
Pozdrawiam
|
|
29-07-2023 20:51:47 |
|
|
Bercik.sko
Nowy
Liczba postów: 3
Imię: Robert
Skąd: Bytów
Pojazd: Romet Komar
|
RE: zmiana cylindra
(29-07-2023 19:38:06)Maka_91 napisał(a): A co chcesz zrobić?
W sprzedaży są tylko rozwiercone o 2 mm - pseudo 60 ccm.
Lepiej wziąć orginalny cylinder, kupić sobie jakiś dobry tłok od jakiegoś skutera i pod ten tłok zrobić sobie szlif org cylindra. Ja bym tak zrobił, gdybym miał wkładać jakiś większy cylinder.
Ale ode mnie rada. Napisz najpierw co chcesz osiągnąć itp
Sam cylinder nic, absolutnie nic ci nie da. Ewentualnie to daje tyle, że po prostu cylinder i tłok dajesz nowe. To to samo co by po prostu zrobić remont. I dlatego odczujesz wzrost nocy. A nie dlatego, że masz o 5 ccm większą pojemność
Nie czytaj tych bajek. To się tak tylko pisze żeby było ładnie.
Zacznij od podstaw. Od teorii. Od zasady działania dwusuwu. Tam znajdziesz odpowiedź jak zwiększyć moc. Cylinder nie jest potrzebny większy. Tym bym się bawił na sam koniec. Gdy już nie da się więcej wyciągnąć z 50. Wtedy tak. A tak żeby zmienić cylinder to bez sensu. Z tych nowych co można kupić to jest jeden wielki syf. Jakość wykonania gorsza niż tych z prlu. Materiał słaby. Porażka. Wystarczy wziąć do ręki i czuć że to jest syf a nie porządny cylinder. Jakość wykonania okien płuczących. Żenada. Biorąc dwa cylindry do ręki od razu widać co to jest.
A sprzedaje się to bo dzieciaki poczytają i myślą że to naprawdę.
PS
Przywitalbys się. Powiedział parę słów. A nie tak. Wpadasz na chwilę i chcesz porady. Nie ma nic za darmo. Daj coś od siebie a potem pytaj
dziękuję za radę rozpatrzę ją, nie zależy mi na zwiększeniu mocy tylko bardziej na wyjątkowości.
poprawie się następnym razem
Sent from my RMX3472 using Tapatalk
(29-07-2023 20:51:47)Maka_91 napisał(a): Co w karterach? O czym ty mówisz.
Na 60 jest miejsce? Po prostu tuleja musi mieć cieńsza ścianę, bo zewnętrznej średnicy nie można zwiększyć, nie modyfikując karterów. Do Simsona są i 70 zestawy a pasują. To co ci wchodzi w kartery, jest takich samych rozmiarów przy 50 i 60.
Daloby się do rometa zrobić 70 też. Ale to trzeba by cylinder zrobić z dobrego materiału. Tuleje przede wszystkim.
Tylko raz. Kto by Ci to twoim zdaniem kupił? Nie ma na to rynku dlatego nikt tego nie produkuje. Cena byłaby na pewno wysoka. A co to taki Romet? Dziadostwo. Za duże dziadostwo żeby na tym coś mocnego robić. Do tekich projektów kupuje się Simsona np. i można się dalej bawić. Jest dobra mocna baza. Ale to też od razu wjeżdżają inne skrzynie inne wały.
Romet dobra maszyna ale to ma wartość głównie sentymentalna. Technicznie jest to coś słabego. Licha rama itp. Delikatnie można przerobić i się cieszyć. Ale są za duże ograniczenia żeby można było zrobić coś takiego z przeznaczeniem na przeciętnego chłopaka który coś tam sobie składa. Nie byłoby zbytu dlatego nie ma dostępnych.
A jak ktoś naprawdę się już bawi w tuning, to sobie poradzi i nie potrzebuje kupować. A nawet lepiej samemu robić niż kupować. Głównie obróbka tokarsko frezerska, do ogarnięcia jak ktoś ma dostęp do maszyn.
Zresztą kartery tak jak piszesz, można tam roztoczyć otwór pod tuleje.
Na oryginalnych częściach to wszystko jest za słabe do tuningu.
Musiałbyś mieć dostęp do dobrych skrzyń, dobrych wałów itp. A tak sam cylinder? Dlatego nic takiego nie kupisz. A nie dlatego że się nie da włożyć. Głupoty opowiadasz.
Jak coś już rzucasz, jakieś mądre hasło, to napisz chłopakowi tak żeby coś zrozumiał. A tak to tylko nabijasz sobie post, który nic nikomu nie daje. Nic nie wnosi.
Sory, ale drażni mnie to twoje madrowanie.
Pozdrawiam
zanim wstawiłem posta czytałem parę rzeczy na temat większych cylindrów i nie było nic o karterach i że da radę tylko po co mi to gdy zależy mi na tym żeby jeździł i robił wrażenie
Sent from my RMX3472 using Tapatalk
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-07-2023 22:24:59 przez Bercik.sko.)
|
|
29-07-2023 22:23:18 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości
|
|