| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 0 głosów - 0 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		wazniak96 
 
 
		
			Smerf Mechanizator 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 671 
Imię: Dawid 
Skąd: Lębork 
Pojazd: Romet Ogar 205 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych 
			 
			
				To tak zaczynając od początku bo widzę, że tu chyba brakuje podstaw. Cylinder kiedy się zużyje można oddać do szlifu. W tym momencie trzeba zakupić również nadwymiarowy tłok zgodny ze szlifem, który się oczekuje. W rometach zazwyczaj robi się trzy szlify i tak przy cylindrze 50cm nominał to 38mm, I szlif 38,25, II szlif 38.50, III szlif 38.75.  
Nie wiem czy kupiłeś nowy cylinder 40mm i wrzuciłeś tłok na 38mm czy kupiłeś cylek po szlifie i wrzuciłeś tłok pod mniejszy wymiar ale tak to nie będzie jeździło. Możesz sprawdzić czy tłok ma odpowiedni luz w cylidrze wrzucając go do cylka bez pierścieni i pozwalając mu opaść. Powinien on powoli opadać w tulei - nie wypaść od razu na ziemię, nie stanąć że musisz pomagać palcem tylko powoli opadać pod swoim ciężarem. 
 
Kolejna sprawa pierścienie - podobnie jak z tłokiem kupujesz go zgodnie z wymiarem cylindra (albo 38mm albo 40mm) i do tego na nominał bądź odpowiedni szlif. Przerwę na zamku badamy wkładając sam pierścień w cylinder i przesuwając go tłokiem (!) do mniej więcej połowy tulei (choć warto posprawdzać na różnych wysokościach). W tym momencie luz na nowym pierścieniu i cylku powinien wynosić 0.2mm. Granicą zużycia jest 0.8mm więc te pierścienie co masz są do wywalenia. 
 
Co do świstu to nie pomogę bo nigdy się nie spotkałem z takimi przelotami. Rozumiem, że uszczelka pod głowicą jest nowa. Jeśli podejrzewasz głowicę to połóż papierek wodny na taflę szkła i przejedź po nim przylgnią głowicy - w taki sposób sprawdzisz czy jest krzywa. 
 
Generalnie ogarnij ten temat z prawidłowym dobraniem tłoka i pierścieni bo za przeproszeniem z gówna bata nie ukręcisz i nie ma sensu kręcenie przy gaźniku skoro próbujesz poskładać silnik ze złomu jak popadnie. Jak robić to dobrze albo wcale bo będziesz kręcić codziennie i więcej pchał niż jeździł   
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 16-06-2023 00:14:16 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |