Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
przednie zawieszenie Komar 2351
Autor Wiadomość
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,207
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #16
RE: przednie zawieszenie Komar 2351
No to miałem na myśli jak masz to dobrze.

Nie bój się nic się nie stanie jak tak zrobisz tylko po ilus kilometrach sprawdź czy trzyma. Półkę trzymają jeszcze dwie śruby więc w czasie jazdy się nie rozleci, przynajmniej nie w ten sposób że ci widelec wypadnie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-04-2023 20:41:49 przez romek.)
25-04-2023 20:41:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
skowron Offline
Nowy
*


Liczba postów: 31
Imię: skowron
Skąd: wlkp
Pojazd: Romet Komar
Post: #17
RE: przednie zawieszenie Komar 2351
Tak na szybko to średnica wewnętrzna rurki sztycy to 21 mam. Ale żeby moją istniejącą nakretkę odkręcic...nie da rady. Potraktowałem WD 40. Chyba jutro jakimiś żabkami od rur spróbuje ruszyć bo na razie to lipa a nie odkręcanie...
25-04-2023 21:49:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skowron Offline
Nowy
*


Liczba postów: 31
Imię: skowron
Skąd: wlkp
Pojazd: Romet Komar
Post: #18
RE: przednie zawieszenie Komar 2351
I zastanawia mnie jeszcze dlaczego ktoś w przeszłości miałby skrócić ten gwint? Bo zgodnie z tym co piszecie to nacięcie na gwincie nie było do samego końca. A u mnie jest, więc....dlaczego??? Wink
26-04-2023 14:30:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,207
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #19
RE: przednie zawieszenie Komar 2351
Jak dla mnie to tam nic nie jest skrócone, albo jest zawieszenie od motorynki/pegaza z mocowaniem kierownicy na mostku, albo komuś się zerwał gwint i przeszczepił drugi od roweru (ja mam tak zrobione i właśnie musiałem dać w środek tulejkę bo mi się odkrecała nakrętka ).
26-04-2023 19:48:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skowron Offline
Nowy
*


Liczba postów: 31
Imię: skowron
Skąd: wlkp
Pojazd: Romet Komar
Post: #20
RE: przednie zawieszenie Komar 2351
Ale mocowanie kierownicy jest normalne. Fabryczne. Przynajmniej jak patrzę na inne zdjęcia innych komarów to mają tak samo jak ja zamocowaną kierownicę. Nie licząc tego podwyższenia które niedługo będzie skasowane
26-04-2023 20:39:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,207
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #21
RE: przednie zawieszenie Komar 2351
To kwestia gornej półki. Półka jest pod kierownicę na dwie śruby czyli taka jak ma być, a dół od motoroweru w którym była mocowana na mostku. Lub, tak jak napisałem rzeźbione tam było. Nie zastanawiaj się nad tym, odkrec ta nakrętkę żabą i resztę zrob tak jak pisałem i czekamy na następne pytania przynajmniej się trochę forum rozruszało Tongue
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-04-2023 22:21:39 przez romek.)
26-04-2023 22:20:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skowron Offline
Nowy
*


Liczba postów: 31
Imię: skowron
Skąd: wlkp
Pojazd: Romet Komar
Post: #22
RE: przednie zawieszenie Komar 2351
Gwarantuję że będę miał jeszcze mnóstwo pytań. Ale narazie muszę rurkę załatwic,ogarnąć stacyjkę bo mi nie gaśnie i jeszcze kilka drobiazgów. Ale pochwalę się jak wygląda po zalożeniu dekoracyjnej nakrętki kołpakowej. I z góry dzięki za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi. Jako antyfan fejsbuka cieszę się że jak dawniej można zapytać i uzyskać odpowiedź na dedykowanym forum.
26-04-2023 22:42:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skowron Offline
Nowy
*


Liczba postów: 31
Imię: skowron
Skąd: wlkp
Pojazd: Romet Komar
Post: #23
RE: przednie zawieszenie Komar 2351
To teraz następna porcja pytań. Mam spore luzy wewnątrz widelca. Tak przynajmniej wnioskuję, bo chwytając za mocowanie błotnika swobodnie poruszam lagą. Grubość lagi to 23 mm czyli jakiś starszy typ chyba. I pytanie jest następujące: czy kupić tuleje o średnicy 23 czy 25 mm. Bo rozumiem żę 23 to będzie taka sama średnica jak lagi i trzeba będzie delikatnie rozwiercić? Czy też od razu kupić 25mm i to jest dozwolony luz???
08-05-2023 10:46:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #24
RE: przednie zawieszenie Komar 2351
Odpowiem że tych elementów nie kupię się w sklepie, a wykonuje się tuleje indywidualnie pod swoją lage u tokarza.

Tzw. one są do kupienia z chińskimi częściami ale nie jest będą pasować lub będą za duże oraz są z plastiku...

Można ewentualnie kupic osobno rozwiertak na odpowiednie fi lagi, tuleje z teflonu wcisnąć i lekko roztaczać sprawdzając luz i pracę lag

Suma summarum to dość precyzyjna robota, ciężko to rozebrać, złożyć i łatwo o pomyłkę
Lepiej zakupić starsze zawieszenie na wahaczach
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-05-2023 13:15:24 przez Norweski Zomowiec.)
08-05-2023 13:14:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 643
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #25
RE: przednie zawieszenie Komar 2351
(08-05-2023 13:14:46)Norweski Zomowiec napisał(a):  Lepiej zakupić starsze zawieszenie na wahaczach
I robić ulepa. Świetna rada Tongue

Ja regenerowałem u kolegi Joozka. Bardzo polecam usługi Wink
08-05-2023 13:36:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #26
RE: przednie zawieszenie Komar 2351
Dawidzie, dziękuję za dobre słowo.
Co do pytań autora.
Długość sztycy to 185 mm, mierząc od półki dolnej, czyli bez bieżni dolnej. Wewnętrzny otwór pod ew rurkę, tulejkę to 22,3 mm. By ją wprasować na ciasno trzeba toczyć, np z walka fi zewnętrzne 22,35
Co do tulei slizgowych lag.
Nie kupuj gotowych, np z wydruku 3D, porażka. O plastikowych chińskich już tu wspominano.
Przeroba fi 25 na fi 23 - niemożliwa.
Tuleje do tego modelu mają wymiary 23,25 x 27,2 x 28 mm, ja osobiście ten ostatni wymiar, długość, toczę na 40 mm. Takie tuleje wprasowane w rury widelca, po 2 na jedną, należy rozwiercić rozwiertakiem nastawnym , pod wymiar lag,
Skoro już mowa o takim przednim zawieszeniu. W modelach od 1974/75 występowały też dodatkowo, tzw szpilko-slimaki montażowe sprężyn. Kiepskie to bylo rozwiązanie, ale kiepski ich stan, lub zle ustawienie, skutkuje efektem pływania przedniego zawieszenia.
Niestety, w tym przypadku to tylko oryginały. Przerobiłem niemal każde rozwiązanie, łącznie z współczesnymi replikami. Wniosek - tylko oryginał.

Jak coś to mam wszystko potrzebne do takiego zawieszenia, łącznie z bdb widelcem i każda potrzebna częścią.
Zapraszam

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
08-05-2023 18:01:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,207
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #27
RE: przednie zawieszenie Komar 2351
Jak chcesz żeby było dobrze to korzystaj z usług Józka

Jak chcesz żeby było tanio - mój patent:

1. Kupujesz gotowe tuleje 23 mm, zdejmujesz koło, błotnik, mam nadzieję że sobie poradzisz
2. Wykręcasz golenie, w tym zawieszeniu chyba trzeba odkręcić od góry śruby te które trzymają też półkę
3. Wyjmujesz stare tuleje. Tu może być problem, zwłaszcza z tą która jest u góry (na każdy goleń wchodzi dolna i górna). Na dolną chyba najlepiej jest naciąć ją brzeszczotem, na górną jak dosięgniesz to też, potem jakoś musisz ją wydłubać stamtąd.
4. Wsadzasz górną tuleję (tą bez kołnierza), ale tylko trochę tak aby się schowała w widelec, najlepiej ją nasmarować od zewnątrz, bierzesz wiertło łopatkowe do drewna 23mm https://archiwum.allegro.pl/oferta/wiert...26606.html

(z tym że akurat 23 mm to będzie cięzko ci znależć ale próbuj)

i rozwiercasz, TYLKO KONIECZNIE PROSTO!
5. Zbierasz opiłki, i wbijasz czymś tą tuleję na taką głębokość jak była stara
6. Powtarszasz zabieg z dolną, tylko ją od razu wbijasz na miejsce oczywiście
7. Składasz z powrotem wszystko, pamiętaj dużo smaru, i osłony gumowe
8. Z drugą lagą to samo

Zabieg pewnie będzie dla ciebie trudny, no i przede wszystkim. Nie jest to profesjonalne, jest to druciarstwo wręcz, no ale ja tak robię i daje radę to rozwiązanie. Jak masz kasę to daj cały widelec do Józka to ci zrobi naprawdę dobrze.

Bardziej profesjonalne i pewnie w sumie łatwiejsze od znalezienia wiertła łopatkowego 23 będzie użycie rozwiertaka nastawnego. A w sumie jak masz kupować ten nastawnik to juz i kup te tuleje od Józka, będą lepszej jakości i sam zrób. Albo daj jemu. No krotko mówiąc nikt nie mówił że będzie łatwo.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-05-2023 19:03:55 przez romek.)
08-05-2023 18:59:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skowron Offline
Nowy
*


Liczba postów: 31
Imię: skowron
Skąd: wlkp
Pojazd: Romet Komar
Post: #28
RE: przednie zawieszenie Komar 2351
(08-05-2023 18:01:05)joozek napisał(a):  Dawidzie, dziękuję za dobre słowo.
Co do pytań autora.
Długość sztycy to 185 mm, mierząc od półki dolnej, czyli bez bieżni dolnej. Wewnętrzny otwór pod ew rurkę, tulejkę to 22,3 mm. By ją wprasować na ciasno trzeba toczyć, np z walka fi zewnętrzne 22,35
Co do tulei slizgowych lag.
Nie kupuj gotowych, np z wydruku 3D, porażka. O plastikowych chińskich już tu wspominano.
Przeroba fi 25 na fi 23 - niemożliwa.
Tuleje do tego modelu mają wymiary 23,25 x 27,2 x 28 mm, ja osobiście ten ostatni wymiar, długość, toczę na 40 mm. Takie tuleje wprasowane w rury widelca, po 2 na jedną, należy rozwiercić rozwiertakiem nastawnym , pod wymiar lag,
Skoro już mowa o takim przednim zawieszeniu. W modelach od 1974/75 występowały też dodatkowo, tzw szpilko-slimaki montażowe sprężyn. Kiepskie to bylo rozwiązanie, ale kiepski ich stan, lub zle ustawienie, skutkuje efektem pływania przedniego zawieszenia.
Niestety, w tym przypadku to tylko oryginały. Przerobiłem niemal każde rozwiązanie, łącznie z współczesnymi replikami. Wniosek - tylko oryginał.

Jak coś to mam wszystko potrzebne do takiego zawieszenia, łącznie z bdb widelcem i każda potrzebna częścią.
Zapraszam
A czy nowe lagi w dobrym stanie i uchwyt błotnika chromowany też masz? Jeśli tak to daj znać na priw. Narazie rozważam wszystkie opcje,liczę kalkuluję...jak mam robić gruntowny remont to może po prostu wrócić do oryginału z wahaczami?
08-05-2023 23:20:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,207
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #29
RE: przednie zawieszenie Komar 2351
Przecież skoro masz 2351 to te zawieszenie jest właśnie oryginałem. Założysz przód na wahaczykach i będzie płacz że się w nim tulejki wewnątrz wahaczyków wyrobiły i lata. A to też nie jest za specjalnie proste w naprawie. Plus malowanie tego. Rób normalnie ten przód bo nie ma sensu lepić i wstawiać stary typ.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-05-2023 09:23:12 przez romek.)
09-05-2023 09:22:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo romek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #30
RE: przednie zawieszenie Komar 2351
Tak jak pisałem, mam wszystkie części tego zwieszenia, w tym nowe lagi z A2, polerowanej nierdzewki.
Wsporników błotnika nie posiadam.
Tu w 5 poście od góry, informacja, w moim wątku
https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthre...87&page=28

Co do zamiany widelca na typ 2350 (wahacze pchane), to tak jak napisał Romek - tylko, po co???

Uwaga do Romka. Podczas montażu tulei ślizgowych PCV w rury widelca, nie dajemy żadnego smaru. Rury wewnątrz muszą być wyczyszczone, umyte i osuszone.
Tuleje należy wprasować na sucho z pasowaniem ciasnym, tak jak i je rozwiercać.
I jeszcze jedno. Narzędzie o którym wspominasz, "wiertło łopatkowe do drewna 23"
jak sama nazwa wskazuje, ma zastosowanie do drewna, a nie poliamidu. Pomijając bezpieczeństwo pracy przy takim rozmiarze, podczas wiercenia, wydziela się taka ilość ciepła, że tuleje dostają efektu tzw "beczki". W przypadku tych tulejek, fi zewnętrzne 27 mm, efekt "pływającej lagi" nie osiągalny. Szkoda czasu i nerwów, zresztą tak jak i przy "kołku drewnianym" z papierem ściernym, o którym ktoś kiedyś pisał na forum.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-05-2023 11:32:03 przez joozek.)
09-05-2023 11:15:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 77
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 457
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 243
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 349
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 492
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 827
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 282

Reklama