Jako nowy członek szukam odpowiedzi na kilka pytań Komar 235
|
Autor |
Wiadomość |
Pajdos
Nowy
Liczba postów: 3
Imię: Sebastian
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Komar
|
Jako nowy członek szukam odpowiedzi na kilka pytań Komar 235
Hej, ostatnio przy ładnej pogodzie postanowiłem wyciągnąć z garażu "swojego" komara 2352. W głowie wrócił mi temat renowacji i rejestrach, żeby móc nacieszyć się nim na drogach a nie tylko przepalając na podwórku.
A więc do rzeczy:
Komar był własnością mojego pradziadka prawdopodobnie od nowości. W momencie gdy dziadek zmarł komar został "zezłomowany" nie zostały żadne dokumenty, tablice itp. Motocykl przestał od tego czasu w szopie ok 15 lat. Udało mi się go odpalić i czasami mogę pojeździć po ogrodzie. W związku z tym mam pytania:
Chciałbym go zarejestrować jako zabytek bo inna opcja nie wchodzi tu w opcje.
1. Czy motocykl który był zezłomowany mogę zarejestrować jako zabytek tzn. przejścia wszystkie kroki jak w przypadku motocykla bez dokumentów. tj. Wyrobienie białej karty, przegląd, wydział komunikacji, czy ten proces w tym wypadku czymś się różni?
2. Gdzieś tu na forum widziałem powiedzenie "najpierw dokumenty potem renowacja" Ale pytanie czy mogę wyrobić białą kartę na motocykl który potrzebuje odświeżenia bo w obecnym stanie nie przejdzie przeglądu? Czy najpierw go odnowić i potem przejść przez formalności.
3. Jak mam teraz udowodnić że motocykl należy do mnie. Poprzedni właściciel nie żyje pojazd był zezłomowany. Czy mam napisać jakieś oświadczenie, czy też spisać z kimś innym z rodziny umowę tylko po to żeby była jakaś umowa.
4. Jak dokładnie określić rocznik komara. znam ich przedział lat produkcji, ale kompletnie nie wiem gdzie i po czym szukać dokładnego roku. Wiem że to będę musiał podać we wniosku o białą kartę.
Motocykl żeby przeszedł przegląd potrzebuje wymiany opon, naprawy oświetlenia, regulacje hamulców i wymiany tylnych amortyzatorów bo już nic nie absorbują. Oczywiście robiąc powyższe rzeczy zdecyduje się również na malowanie ramy chromowanie i regeneracje zniszczonych elementów tak żeby wyglądał jak nowy. Pytanie tylko czy jest sens się za to zabierać, czy uda mi siego zarejestrować. Dajcie znać czy ktoś przechodził taki proces.
|
|
23-04-2023 10:17:49 |
|
|
romek
019 rzondzi
Liczba postów: 2,207
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Jako nowy członek szukam odpowiedzi na kilka pytań Komar 235
Odpowiem może nie do końca po kolei. Został zezłomowany, czyli rozumiem że po znajomości został załatwiony dokument o demontażu ze stacji demontażu i komar został wyrejestrowany ? Zacznij od tego, żeby ustalić czy jest w systemie w ogóle. Jeśli panie w urzędzie będą miłe to powinny pomóc wklepujac numer ramy. Powiedz po prostu o co chodzi, ale niekoniecznie wspominaj o tym lewym zaświadczeniu bo po co. Jeśli figuruje jako zezłomowany to może być potrzebna faktura z tego skrótu że niby go odkupiles. Chociaż też z tego co wiem to niektóre wydziały nie wymagają ciągłości umow. Musisz dopytać u siebie. Jeśli nie ma go w systemie, to umowa z kimś z rodziny i dalej normalna rejestracja na żółte. Ale uwaga. Kiedyś rzadko kiedy ten przedrostek z rocznikiem był wpisywany, i jeśli figuruje numer 123456 w systemie to 83123456 będzie czysty, i zapewne taki zostanie ci wpisany. U mnie w dwóch mam wpisane wszystko jednym ciagiem. Więc jest szansa. Przed renowacja ogarnij tylko to czy jest w systemie, resztę zrobisz potem. A nawet, jeśli ci nie zależy konkretnie na tej ramie to inną, czysta kupisz za parę dyszek.
Ja osobiście nie spotkałem się z rocznikiem przed numerem w Komarze, może twoj to Romet 100? Ale rocznik nie był tylko w ogarach, motorynki, kadety, chart, T1/2375 też miały.
|
|
23-04-2023 20:53:49 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|