Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gaźnik GM12F starego typu
Autor Wiadomość
Shimek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 12
Imię: Kamil
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Gaźnik GM12F starego typu
Cześć,

Mam problem z gaźnikiem. GM12F starego typu.
Pacjent to komar 2320, naście lat nie odpalany.

Gaźnik został rozebrany wyczyszczony, przedmuchany i złożony na nowych uszczelkach, jest szczelnie.
Dodatkowo dodam że pływak chodzi luźno.

Komar odpala, ale aby nie zgasł musi być wciskana pompka. Jaka może być przyczyna?

W komorze pływaka w stanie spoczynku jest 15mm paliwa czy to poprawna wartość?

Iglica przepustnicy jest w pozycji 2 - czyli środkowej, ale mniemam że nie ma to znaczenia w tym przypadku, bo śruba regulacyjna powinna podnieść iglice?

Ogólnie sprawa prosta, gaźnik nie podaje sam paliwa, tylko przy pomocy pompki, ale mi się pomysły skończyły. Jeśli ktoś będzie pisał aby coś sprawdzić to proszę od razu napisać jak to sprawdzić Smile
29-03-2023 22:35:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
jakubekM780 Offline
Pelikanowiec
*


Liczba postów: 114
Imię: Jakub
Skąd: Polskie góry.
Pojazd: Romet Kadet
Post: #2
RE: Gaźnik GM12F starego typu
Po pierwsze po długim postoju wyczyść/przedmuchaj kranik.
No chyba, że dajesz mu paliwa ze strzykawki. Drugim problemem może być źle ustawiony gaźnik (wysokość obrotów, dawka paliwa i powietrza). Być może masz ustawiony gaźnik tak, że brakuje mu paliwa. Wracając do kranika, często się zdarza, że kranik po przedmuchaniu pozostaje zapchany, dlatego można poszukać zamiennika (najlepiej z epoki), ALBO wyczyścić w benzynie itp.

Chcesz pojeździć na Romecie, to nie szukaj w internecieBig Grin
30-03-2023 08:25:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Shimek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 12
Imię: Kamil
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Gaźnik GM12F starego typu
Dzięki za odpowiedź Smile

Cały układ dostarczania paliwa jest drożny, na początku podawałem mu strzykawka do wężyka, potem po wyczyszczeniu założyłem bak z dodatkowym filtrem. Nie ma problemów z przepływem paliwa do komory pływaka.

Co do dawki powietrza, ustawiałem według wytycznych, i testowałem kilkanaście innych ustawień. Wydaje mi się że tutaj zagadnienia z powietrzem nie ma skoro podając paliwo z pompki idzie ładnie.

Z tego na ile poznałem budowę tego gaźnika, nie ma on regulacji dawki paliwa. Jedynie można regulować iglice (3 pozycje) które nie powinny mieć póki co znaczenia, bo i tak sobie ją mogę podnieść śrubą wolnych obrotów. A żadne z ustawień nie pozwala na to aby gaźnik pobrał sam paliwo.
30-03-2023 10:43:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 588
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Gaźnik GM12F starego typu
Ja bym sprawdził czy pływak aby się napewno nie zacina i czy odpowietrzenie w pokrywce jest drożne

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
30-03-2023 13:28:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo łogór 200 za ten post.
Shimek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 12
Imię: Kamil
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Gaźnik GM12F starego typu
Rozumiem doszukiwania się problemu w poziomie paliwa w pływaku, ale nawet jeśli wleję tam więcej paliwa niż te 15mm ( które jakby ktoś potwierdził to byłoby fajnie )
To komar nie zagada.

Na moje oko, pływak chodzi gładko. Ale jak mogę to zweryfikować żeby mieć 100% pewności?

Gdzie jest odpowiecznik, bo analizując budowę gaźnika nic takiego nie znalazłem.
Chyba że masz na myśli odpowiecznik w baku. To potwierdzam jest drożny.
30-03-2023 14:39:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,477
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #6
RE: Gaźnik GM12F starego typu
Idę o zakład że to odpowietrzenie w pokrywie komory pływaka. Wykręć ta pokrywkę, zatkaj jedną stronę palcem, a w drugą dmuchnij i będziecie słyszał czy przechodzi powietrze odpowietrznikieM, czy też nie. Druga sprawa, to być może zbyt cienkie uszczelki założyłeś pod kapselki dysz.
Jest coś takiego jak regulacja składu mieszanki z prawej strony przy cylindrze.
No chyba że masz gaźnik G12 to nie pomogę bo nie wiem jak to tam wszystko.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
30-03-2023 16:12:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Shimek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 12
Imię: Kamil
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Komar
Post: #7
RE: Gaźnik GM12F starego typu
Może przeoczyłem ten układ odpowietrzania Smile Sprawdzę dzisiaj i dam znać ! Smile
30-03-2023 16:40:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Shimek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 12
Imię: Kamil
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Komar
Post: #8
Gaźnik GM12F starego typu
Odpowietrzenie jest drożne, jutro będę miał więcej czasu to sprawdzę jeszcze raz wszystkie możliwe ustawienia. To jest GM12F starego typu, są tylko dwie śruby jedna od obrotów na biegu jałowym, druga to dawka powietrza.

Wysłane z mojego CPH2399 przy użyciu Tapatalka
30-03-2023 20:37:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Shimek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 12
Imię: Kamil
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Komar
Post: #9
Gaźnik GM12F starego typu
Panowie, gdy przykładam rękę z tyłu gaźnika gdzie jest filtr, to komar zaczyna chodzić sam.

Więc mam dwie teorie :
1. Brak gumy redukcyjnej powoduje zbyt duży dopływ powietrza ?

2. Jest dopływ lewego powietrza, tylko którędy ? Mam rozumieć że lewy dopływ jest w gaźniku skoro zmniejszenie dopływu powietrza od tyłu gaźnika powoduje odpowiednie zasysanie paliwa.

Czy możliwe jest branie powietrza przez tłoczek przepustnicy i ta nakrętkę?


Wysłane z mojego CPH2399 przy użyciu Tapatalka
01-04-2023 23:24:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Motokamel Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 133
Imię: Artur
Skąd: Śląsk
Pojazd: Romet Pony
Post: #10
RE: Gaźnik GM12F starego typu
To niekoniecznie lewe powietrze
Ograniczając dopływ powietrza zwiększasz podciśnienie w gaźniku i ciągnie on więcej paliwa więc skład mieszanki jest bogatszy
Działa to trochę jak ssanie w gaźniku G12A z komara 230 w formie przysłony.
Skoro w takim układzie silnik pracuje to może przytkana jest dysza wolnych obrotów lub iglica zbyt wysoko. Podnieś samą iglicę (bez przepustnicy) i odkręć regulację wolnych obrotów
Bogatsza mieszanka musi być na zimnym silniku, czy jak się nagrzeje to pracuje normalnie ?
02-04-2023 00:12:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Shimek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 12
Imię: Kamil
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Komar
Post: #11
Gaźnik GM12F starego typu
Gumę już zamówiłem to zobaczymy.
W momencie gdy jest nagrzany nic nie nie zmienia, chodzi tylko jeśli przysłonie filtr ręką, lub podaje paliwo pompka.

Jak założę gumę i się sprawy nie unormują, postaram się podnieść iglice.

Gdzie jest dysza wolnych obrotów ? Pytam bo takiej nie pamiętam. Ale wszystko co rozkręciłem bardzo dokładnie wyczyściłem, i upewniłem się że wszystko jest drożne.

Wysłane z mojego CPH2399 przy użyciu Tapatalka
02-04-2023 00:26:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,477
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #12
RE: Gaźnik GM12F starego typu
A splanowales płaszczyznę styku z króćcem cylindra na równo?

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
02-04-2023 03:44:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Shimek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 12
Imię: Kamil
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Komar
Post: #13
Gaźnik GM12F starego typu
Nie, ale uszczelka nową na silikonie.

Wysłane z mojego CPH2399 przy użyciu Tapatalka
02-04-2023 15:00:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
arturwietnamczyk Offline
Rometo-maniak
*


Liczba postów: 414
Imię: Artur
Skąd: biała prudnicka
Pojazd: Romet Pony
Post: #14
RE: Gaźnik GM12F starego typu
Sprobuj owinąć krociec taśmą izolacyjną, może coś to da, a dysza wolnych obrotów jest na dole pod mniejszą śrubką, zaś pod większą jest dysza główna, z wygladu są takie same i zdarza się że przypadkowo przy czyszczeniu zamienia się je miejscami i nie dostaje wtedy odpowiednich proporcji mieszanki.

~~~~~~~~~~~~~~
Komar 2352W- niedzielne wozidło. , Romet ATV 250
Simson sr50 Heart
Simson s50B w częściach na razie,
Romet pony 301 Big Grin
Romet kadet 780
Romet ogar 205
Romet 50t1
Tyler uni-sport (Romet lider)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-04-2023 21:29:34 przez arturwietnamczyk.)
02-04-2023 21:28:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 588
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #15
RE: Gaźnik GM12F starego typu
Jeśli tak jest jak mówisz to wyglada to tak,

Jak to 3220 to powinien być już cylinder nowszego typu i gaźnik tak samo z guma podpięta do rurki.gaźnik g12 miał przysłonę oryginalnie właśnie do regulacji ilości powietrza,jak jesteś stricte z Krakowa to mogę podjechać zobaczyć co i jak w wolnej chwili

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
18-07-2023 12:11:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 85
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 459
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 249
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 93
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 353
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 497
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19224
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 828
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 291

Reklama