Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Autor Wiadomość
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 421
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #76
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Tak zgodzę się, ale zanim to zrobisz uszkodzi się tłok. Może skrzywić ci korbę.
Kopnij w rozrusznik chociaż parę razy mocno przy zdjętej fajce. Zanim odpalisz oczywiście.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-02-2023 23:09:09 przez Maka_91.)
04-02-2023 23:08:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 421
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #77
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Siemanko.
Jak tam idą prace na froncie?
Pewnie już niedługo będzie finał.
13-02-2023 13:01:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,830
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #78
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Wydaje się że wszystko jest ustawione, wyregulowane
Dysza 68, CDI takze i terez trzeba dotrzeć silnik. Zmieniłem zdawczą na 11z bo ciężko było wyregulować silnik przy zdawczej 13z
13-02-2023 14:21:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 421
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #79
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
W sensie? Co było ciężko wyregulować? I czemu niby zębatka?
13-02-2023 20:05:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,830
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #80
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Regulacja silnika od zera przy największych zębatkach jest strasznie ciężka. Nie można wyczuć na biegu 1 lub 2 czy silnik dobrze ciągnie z dołu aż do wyżach partii obrotów, a rzucenie lekkiej zębatki zdawczej typu 11z jest to dość łatwe. Silnik jest energiczny i jeżeli coś go boli, to od razu czuć to
13-02-2023 21:37:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 421
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #81
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
W porządku, teraz rozumiem. Nie zrozumiałem o co Ci chodzi. Ma to jakiś sens.
???
14-02-2023 00:13:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,830
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #82
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Tak
teraz zmienić jedynie zębatkę z wcześniejszymi ustawieniami
14-02-2023 09:59:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 421
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #83
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
No to czekamy na rezultaty, ?
14-02-2023 13:46:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,830
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #84
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Pomimo chłodu trochę nim się pojeździłem - trzeba docierać. Bałem się, że będzie się maks grzał, ale motul 800 i połowa lutego robi robotę. Pojawiły się mankamenty typu szczelność łączenia tłumika i spawu kolanka oraz jeszcze zmodyfikuje jeszcze króciec, aby był krótszy.
Na teraz czuć, że ma gorsze przyspieszenie (dół silnika) od mojego starszego silnika 017 z dyfuzorem (jednak rezo to rezo - robi robotę). Niestety to najlepiej jest zobaczyć na hamowni ale tego nie mam. Na pewno ten tłumik od wsk jest lepszy od standardowego tłumika od komara - to jasne, jednakże jak mam porównywać, to dół silnika z tłumikiem od wsk daje podobne odczucia, co zamontowanie tłumika od Simsona - jest lepiej. Ciekawy jestem góry i maksymalnych osiągów - niestety jeszcze na to jest za wcześnie.

Ten temat jest po to, aby sprawdzić poradnik 4km z s38 od T. Sałka i osiągnąć 65km/h. Po oficjalnych testach w osiągach będzie epilog - zainstalowanie dyfuzora tego co wykonałem do s38 z kolankiem od komara (...) oraz zrobię jeszcze jeden dyfuzor spienialnie pod kolanko od wsk 125 i porównam osiągi
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-02-2023 21:09:05 przez Norweski Zomowiec.)
14-02-2023 21:05:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 421
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #85
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Brawo za wkład pracy. Powodzenia.
Myślę, że efekty będą zadowalające. Jednak dużo rzeczy poprawiłeś. Lepszy dolot, lepszy wydech, większe płuki, podniesione okna, gaźnik, zapłon, podniesiony stopień sprężania.
Jeszcze raz wielkie brawa za robotę i podziękowania za podzielenie się wiedzą.

PS
Apropo docierania. Pierwsze godziny rób tak jak napisałeś. Niższe obroty, brak obciążenia. Ale to tylko trochę. Potem nie docieraj już na takich niskich obrotach. Zacznij go przyzwyczajać do wyższych obrotów. Chodzi o powstawanie progu. Przy wyszych obrrotach tłok będzie minimalnie wyżej dochodził i jeśli za długo docierasz bez obrotów to potem ten próg wali w tłok. Dlatego od początku trzeba wchodzić na obroty też, żeby twm próg ścinać.
Gemeralji najbardziej szkodliwe w docieraniu jest nadmierne obciążenie a nie wysokie obroty. Chociaż one też generują dodatkowe ciepło.
Takze trochę na spokoju a potem już mocniej ale to na krótki czas wkręcić go do wyższych obrotów i odpuścić. Tak co jakoś czas. Zmienne obroty. To jest bardzo ważne.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-02-2023 21:18:51 przez Maka_91.)
14-02-2023 21:15:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,830
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #86
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
dość szybko się grzeje pomimo temperatury -1
Trochę lipa. Docieranie jednak trochę zajmie
Międzyczasie rozwiązuje upierdliwe bolączki komara i zrobiłem wersję beta napinacza klamki, aby do końca kły domykały zamek
https://chlopcyrometowcy.pl/hosting/imag...8457_n.jpg
15-02-2023 23:20:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 421
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #87
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Normalnie silnik też szybko łapie temperaturę. A z początku po remoncie to już w ogóle, bo przecież tarcie o wiele większe jest. Powierzchnie muszą się wytrzeć i dopasować. Normalne zjawisko. Szczególnie te pierwsze godziny
16-02-2023 09:53:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,830
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #88
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Jak kupiłem zestaw gotowy z almotu to tak się nie grzał. A po szlifie to można odczuć. Może że od 017 cylinder ma większe żeberka
16-02-2023 12:13:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 421
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #89
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Może ciut inne pasowanie tłok - cylinder było. Ciężko powiedzieć, no ale wszystko bierze się z tarcia. Największe nierówności muszą się dotrzeć, wtedy tarcie spadnie a wraz z nim temperatura.
Dlatego nie można przeciążać na docieraniu bo i tak jest wysokie tarcie elementów. Ważne aby przy docieraniu zachować chłodzenie i nie przegrzać. Po prostu na drogę go i jeździć, wtedy przepływ powietrza schłodzi.
16-02-2023 14:46:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,830
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #90
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Czytałem na grupach, że zdobienie otworu fi10 od tyłu wewnątrz w tłumiku wsk poprawia jej osiągi oraz nie jest taka przymulona. Modyfikacja przypomina mi AOA1 w tłumiku Simona. Pytanie czy to prawda? Ktoś coś wie na ten temat?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-02-2023 13:22:21 przez Norweski Zomowiec.)
17-02-2023 13:22:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wystrzałowa świeca ogar 2...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 16:41:03
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 166
Romet Wigry - Spis numeró...
Ostatni post: trzmiel_2351
Dzisiaj 14:50:14
» Odpowiedzi: 59
» Wyświetleń: 102253
"Popularny" PAFARO - poło...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 13:15:19
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 28
Powitać wszystkich forumo...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 10:01:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 32
Dźwignia sprzegła Romet K...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 23:15:02
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 188
co to jest ?
Ostatni post: zaz
Wczoraj 10:44:19
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 263
Romet kadet m780 1985
Ostatni post: romek
Wczoraj 00:20:12
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 2899
Blok silnika 'dlugi' z oz...
Ostatni post: Dinozaur
14-02-2025 20:39:41
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 143
Ogar 205 1987
Ostatni post: usertm
14-02-2025 19:00:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 255
Wigry 1975 - Przywrócenie...
Ostatni post: usertm
14-02-2025 18:58:04
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 933
Romet Flaming [1972]
Ostatni post: wigryman
14-02-2025 00:25:42
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 390
Dezamet typ 750 Rydwan
Ostatni post: romek
14-02-2025 00:21:47
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 360
Powitamie
Ostatni post: tramwajarz
13-02-2025 21:52:06
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 271
Romet Orkan Naprawa
Ostatni post: Ignacy21
13-02-2025 16:21:45
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 381
[019] Łożyska igiełkowe n...
Ostatni post: Maka_91
13-02-2025 09:47:27
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 351

Reklama