Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Autor Wiadomość
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #61
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Mówię Ci, zobacz teraz w jaki sposób jest przekrzywienie tłoka. To znaczy zobacz po, której stronie cylindra wystaje bardziej a po której jest niżej. Potem zdejmij cylek i załóż tłok strzałką w stronę dolotu. Możesz bez pierścieni sobie to robić. Załóż cylinder i wtedy sprawdź czy jak masz tłok względem płaszczyzny cylindra. Czy pozycja denka się zmieniła czy nie zmieniła względem ustawienia strzałka do wydechu.
To ci wiele wyjaśni. Ja obstawiam, że to tłok taki masz i tyle.
28-01-2023 18:35:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #62
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Odwróciłem tłok i różnica jest 0.2mm?
Lewa strona 1,2mm - prawa strona 1mm

to taka mała wartość, że ciężko ocenić zwykła suwmiarką ile dokładnie ... sprawdzałem 3 razy


już zaczyna mnie boleć głowa z tego squisha... Rolleyes
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2023 19:05:32 przez Norweski Zomowiec.)
28-01-2023 18:56:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #63
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
No to czyli tak jak miałeś wcześniej.
Słuchaj ja myślę, że wszystko jest okej i nie masz co panikować. Dołóż podkładkę pod cylinder jeszcze z 0.3 tak żebyś miał wszystko na równo. A jeszcze dojdzie ci podkładka pod głowice.
Zobacz jak to wszystko pracuje jak obracasz wałem. Jak idzie równo i nic nie chaczy nie obciera to jest w porządku raczej.
Jeszcze kwestia tego twojego wału.
Słuchaj jeżeli mogę Ci doradzić to warto sobie kupić czujnik zegarowy.
Dokładność masz do 1 setnej mm. Przyda Ci się do bardzo wielu rzeczy. Do tego wału, do ustawiania zapłonu, do wszelkiego rodzaju dystansowania czy pomiarów.
Warto sobie kupić i będziesz wszystko wiedział.
Ja po zmontowaniu silnika i zapłonu zmierzyłem sobie bicie na kole magnesowym.
Bicie 10 setnych niecałe.

PS
Zobacz czy aby na pewno tłok uderzał ci w głowice czy może w świece??
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2023 19:15:19 przez Maka_91.)
28-01-2023 19:14:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #64
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Wszystko sprawdzam bez świecy oraz tylko jedną podkładką pod cylinder

jeżeli złoże wszystko bez żadnej podkładki i tłok wali w głowice
jeżeli złoże wszystko z podkładką pod głowicę, to squish prawa strona tłoka jest 1mm - tyle samo jak uszczelka stronie (po lewej stronie tłoka jest 1,2-1.5mm?)


Wychodzi na to, że złoże wszystko z samą uszczelką pod głowice, bo ona i takmusi być, a pod cylinder albo uszczelka z gambitu 0.3mm lub na samej masie uszczelniającej dirko
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2023 19:30:33 przez Norweski Zomowiec.)
28-01-2023 19:26:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #65
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Dołóż 0.3 pod cylek. Dla świętego spokoju. Ja bym tak zrobił.
28-01-2023 19:38:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #66
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Silnik złożony i montowany w ramie. Zabawa bywa z tłumikiem. Było trzeba montować tłumik z kolankiem w ramę z silnikiem i dopiero spawać razem ale udało się jednakże jest zimno i praca stop
Stopka główna będzie do usunięcia, bo mało miejsca. Kupię boczną do simsona
04-02-2023 19:28:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #67
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Odpalałeś może już?
04-02-2023 20:02:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #68
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Nie był odpalany. CDi przystosowane jest do kwadracika i będę musiał ustawiać magneto bez klina w odpowiednim miejscu
04-02-2023 20:10:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #69
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
A co z korbami, przecież będą obcieraly o wydech.???

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
04-02-2023 20:15:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #70
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Brak klina nie pzeszkadza. Klin nie przenosi obciążenia a jedynie umożliwia włożenie magneta w odpowiedniej pozycji, tak aby trafić idealnie w zakres regulacji.
CDI skąd brałeś? Dotarłeś stożki?
04-02-2023 20:19:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #71
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
korba nie będzie uderzać. Teraz Jest około 4mm luzu - mało, ale nie wali. Jednakże wygląda na to, że tłumik opiera o stopkę oraz nie złoże stopki głównej bo nie ma miejsca - a po usunięciu stopki głównej będę miał miejsce i zdystansuję tłumik ku środkowi.

stożek z magnetem docierany był pastą zaworową
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-02-2023 20:39:23 przez Norweski Zomowiec.)
04-02-2023 20:38:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #72
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Jakiego masz tego Cdi?
Jak w końcu z tym tloki m i głowicą sytuacja się rozwiązała?
Jakieś trudności miałeś przy składaniu? Jak wal wkładałeś, jakie łożyska, na co sklejales połówki?
Jestem ciekaw szczegółów. Obserwuję ten projekt

Spoglądałem jeszcze raz na cały temat od początku.
Pasowałeś kanały cylindra z karterami. Wrzucałeś fotki. Wrzucam Ci zdjęcie, na którym zaznaczyłem pomarańczowymi kreskami miejsca gdzie ja obciąłem tuleje aby spasowac ja do kanałów w karterze i aby poprawić tam przepływ usuwając przeszkody.
Czerwonym w kółku zaznaczyłem miejsca na odlewach gdzie piłowałem frezem i szlifowałem papierem aby zrobić na równo i lepiej to dopasować.
Szkoda, że zdjęć nie robiłem.
   

Sfrezowalem to tak, aby zrobić tam płaską powierzchnię. Tutaj zdjęcie jeszcze raz gdzie zaznaczone jest dokąd szlifowałem. Zebrałem to co wystaje na drodze do kanału w cylindrze.    
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-02-2023 21:04:48 przez Maka_91.)
04-02-2023 20:44:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #73
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
cdi od audiobassa. Ustawiony jest squish na ~1mm. Kręciłem korbą wolno i szybciej to nie wali ale to jest do sprawdzenia jak odpali się silnik. Trudności to zawsze są przy montażu wału, ale reszta jest prosta ale więcej elementów może się popsuć jak porównać z silnikiem 023. Instalacja wału ciepło-zimno, wał pełny z od WMMotor, łożyska fag c3, uszczelka gambit 0.5mm silikon, a pod cylindrem nie ma uszczelki - jest sam dirko. Dorobiłem dodatkowo uszczelkę na pokrywę sprzęgła z gambitu 2mm.

Kartery nie były ruszane, bo szkoda mi karterów. Wszystkie porady wg. poradnika został zostały wykonane i więcej! Jest mocna polerka karterów i w cylindrze, wszystkie kąty ostre cylindra oraz tłoka zostały wygładzone. Jest tam jeszcze więcej modów ale to później zrobię listę
04-02-2023 21:27:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #74
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
No spoko.
Z tym, że z tym sprawdzeniem czy nie wali, przy odpaleniu silnika to ciekawy pomysł. A co jeśli będzie walił? Fakt, sprawdzisz po odpaleniu ale jak okaże się, że wali to po ptakach ?
Ale jak sprawdzałeś 1mm no to co się martwisz? Jedynie świece skontroluj do kad dochodzi.
04-02-2023 21:49:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #75
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
jak będzie walił to uszczelka pod cylinder podniesie cylinder
04-02-2023 22:30:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 85
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 462
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 250
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 93
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 354
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 497
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19224
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 92
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 829
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 292

Reklama