4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
|
Autor |
Wiadomość |
wazniak96
Smerf Mechanizator
Liczba postów: 644
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
(27-12-2022 16:30:39)Norweski Zomowiec napisał(a): Jeżeli mówisz o tym rysunku w 1 poście z to tak. Pilnikiem pod kątem 45 2mm zjade
Nope. Jak spojrzysz na kanały płuczące w cylindrze w miejscu przylgni z karterami i porównasz z kanałami w karterach to zobaczysz że w cylindrze jest znacznie więcej materiału nadlane. Jest to blokada, którą wprowadzono aby jechały 40km/h. Tego nadlewu w cylindrach od 023 nie ma (stąd między innymi różnica 1,4KM vs 1,7KM).
Generalnie w miejscu tego styku nie powinno być żadnych progów etc. Jest to tzw. poprawianie fabryki.
https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthre...?tid=49343 - tutaj Rafi wrzucił zdj z umiejscowieniem tych nadlewów.
|
|
27-12-2022 21:50:19 |
|
|
Jaca
Nowy
Liczba postów: 99
Imię: Jacek
Skąd: Szczecin
Pojazd: Romet Pony
|
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
|
|
28-12-2022 15:00:26 |
|
|
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
|
|
28-12-2022 15:31:18 |
|
|
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
|
|
01-01-2023 13:49:59 |
|
|
Maka_91
Majsterkowicz Amator
Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Tak trochę miejsca ma mieć w Romecie. 0.3-0.4
Ja przy poprzednim remoncie kupiłem wał na portalu aukcyjnym do 019.
Dopiero przy obecnym remoncie zobaczyłem, że tam włożony był korbowód z dużym luzem korbowodu na dolnym sworzniu. Do tego był luz korby na sworzniu w tłoku. Korba przesuwała się na boki podczas pracy. Nie pchała tłoka środkiem.
Długo nie pochodził. Pekly pierścienie.
To jest tzw. ustalanie korbowodu. Korbowod ustalany w stopie albo na tłoku. Może być luz ale wtedy w drugim miejscu się dystansuje korbę aby szła środkiem.
Ja teraz dałem łożysko igiełkowe NTN 12*15*13. Jest idealnie ciut mniejsze niż szerokość główki. I do tego daje dystanse na sworzeń, między tłok a główkę. Jako dystanse dobrze pasuje podkładka dystansowa osi koła pośredniego- ten wałek z jednym trybem obok walka startera. Dystansuje na 0.5 mm. Łożysko się nie wysunie i jest idealnie takie jak ma być. Można dać szerokie i z głowy. Ale to chyba nie jest profesjonalnie tak jak to powinno być zrobione.
Do tego można poprawić otwór smarujący korbowod w główce. Zrobić wciecie na kształt klina żeby olej lepiej tam spływał.
Co do tłoka. Z racji tego, że każdy sworzen jaki próbowałem miał stosunkowo luźne pasowanie w tłoku, a fabrycznie było wcisk a pływająco Sworzen był tylko w korbie. Dlatego nawierciłem otwory smarujące sworzen w tloku i jest pływający teraz ze smarowaniem.
Tłok zmd poprawiłem z nadlewek od środka. Tłok 55 mm do tego podciąłem dół od dolotu o 1.5 mm. Do tego delikatna fazka na denku na szerokość kanału wydechowego. Denko polerka.
https://m.fotosik.pl/zdjecie/3e166dbf6c96a64e
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-01-2023 17:27:19 przez Maka_91.)
|
|
02-01-2023 17:17:15 |
|
|
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
|
|
18-01-2023 23:53:26 |
|
1 osoba postawiła piwo Norweski Zomowiec za ten post:1 osoba postawiła piwo Norweski Zomowiec za ten post.
wazniak96 (01-19-2023)
|
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Pojawił sie problem z karterami.
Same sobie są zdrowe, jednakże czas zrobił swoje. Silnik gdzieś latami stał nieużywany. Po rozebraniu wał był praktycznie zardzewiały, a u dołu komory korbowej zebrał się brud zmieszany z rdzą. Sam wał idzie na złom, ale zachodziły reakcje chemiczne i narobiły takich wżerów w komorze. W jednym karterze nie jest tak złe, ale w drugim jest hm.. no jest więcej kropek?
Próbowałem to zjechać papierem ściernym P80 i mało co zeszło :/.
Coś tam to polerowałem i jest w takim etapie jak widać.
https://chlopcyrometowcy.pl/hosting/imag...9698_n.jpg
Jak przejechać paznokciem to czuć, że gładka powierzchnia
Co teraz robić? poprawiać tą polerkę jaka jest czy znów próbować jechać papierem p80 czy czymś innym, aby to próbować zjechać?
Z drugiej strony cytując:
(19-01-2023 20:12:22)Debesta napisał(a): Polerka przy takim ziepie daje max 10% do poprawy elastyczności. Wzory nie są powodem że słabo jedzie.
Może to jednak kończyć polerkę i co najwyżej będę stratny te 5% wydajności?
|
|
19-01-2023 23:45:16 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|