| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		wazniak96 
 
 
		
			Smerf Mechanizator 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 671 
Imię: Dawid 
Skąd: Lębork 
Pojazd: Romet Ogar 205 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!- 
			 
			
				 (27-12-2022 16:30:39)Norweski Zomowiec napisał(a):  Jeżeli mówisz o tym rysunku w 1 poście z to tak. Pilnikiem  pod kątem 45 2mm zjade 
Nope. Jak spojrzysz na kanały płuczące w cylindrze w miejscu przylgni z karterami i porównasz z kanałami w karterach to zobaczysz że w cylindrze jest znacznie więcej materiału nadlane. Jest to blokada, którą wprowadzono aby jechały 40km/h. Tego nadlewu w cylindrach od 023 nie ma (stąd między innymi różnica 1,4KM vs 1,7KM).  
Generalnie w miejscu tego styku nie powinno być żadnych progów etc. Jest to tzw. poprawianie fabryki. 
 https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthre...?tid=49343 - tutaj Rafi wrzucił zdj z umiejscowieniem tych nadlewów.
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 27-12-2022 21:50:19 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
		
		
	
		
		Jaca 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 103 
Imię: Jacek 
Skąd: Szczecin 
Pojazd: Romet Pony 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!- 
			 
			
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 28-12-2022 15:00:26 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Norweski Zomowiec 
 
 
		
			Mechanik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,904 
Imię: Marcin 
Skąd: Zamośc 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!- 
			 
			
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 28-12-2022 15:31:18 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Norweski Zomowiec 
 
 
		
			Mechanik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,904 
Imię: Marcin 
Skąd: Zamośc 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!- 
			 
			
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 01-01-2023 13:49:59 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Maka_91 
 
 
		
			Majsterkowicz Amator 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 483 
Imię: Mateusz 
Skąd: Zachodniopomorskie 
Pojazd: Romet 50-T-1 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!- 
			 
			
				Tak trochę miejsca ma mieć w Romecie. 0.3-0.4 
Ja przy poprzednim remoncie kupiłem wał na portalu aukcyjnym do 019. 
Dopiero przy obecnym remoncie zobaczyłem, że tam włożony był korbowód z dużym luzem korbowodu na dolnym sworzniu. Do tego był luz korby na sworzniu w tłoku. Korba przesuwała się na boki podczas pracy. Nie pchała tłoka środkiem.  
Długo nie pochodził. Pekly pierścienie. 
 
To jest tzw. ustalanie korbowodu. Korbowod ustalany w stopie albo na tłoku. Może być luz ale wtedy w drugim miejscu się dystansuje korbę aby szła środkiem. 
 
Ja teraz dałem łożysko igiełkowe NTN 12*15*13. Jest idealnie ciut mniejsze niż szerokość główki. I do tego daje dystanse na sworzeń, między tłok a główkę. Jako dystanse dobrze pasuje podkładka dystansowa osi koła pośredniego- ten wałek z jednym trybem obok walka startera. Dystansuje na 0.5 mm. Łożysko się nie wysunie i jest idealnie takie jak ma być. Można dać szerokie i z głowy.  Ale to chyba nie jest profesjonalnie tak jak to powinno być zrobione.  
Do tego można poprawić otwór smarujący korbowod w główce. Zrobić wciecie na kształt klina żeby olej lepiej tam spływał.  
Co do tłoka. Z racji tego, że każdy sworzen jaki próbowałem miał stosunkowo luźne pasowanie w tłoku, a fabrycznie było wcisk a pływająco Sworzen był tylko w korbie. Dlatego nawierciłem otwory smarujące sworzen w tloku i jest pływający teraz ze smarowaniem.  
Tłok zmd poprawiłem z nadlewek od środka. Tłok 55 mm do tego podciąłem dół od dolotu o 1.5 mm. Do tego delikatna fazka na denku na szerokość kanału wydechowego. Denko polerka.
 https://m.fotosik.pl/zdjecie/3e166dbf6c96a64e
			 
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-01-2023 17:27:19 przez Maka_91.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 02-01-2023 17:17:15 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Norweski Zomowiec 
 
 
		
			Mechanik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,904 
Imię: Marcin 
Skąd: Zamośc 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!- 
			 
			
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 18-01-2023 23:53:26 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo Norweski Zomowiec za ten post:1 osoba postawiła piwo Norweski Zomowiec za ten post. 
		wazniak96 (01-19-2023)
	 | 
 
 
	
		
		Norweski Zomowiec 
 
 
		
			Mechanik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,904 
Imię: Marcin 
Skąd: Zamośc 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!- 
			 
			
				Pojawił sie problem z karterami. 
Same sobie są zdrowe, jednakże czas zrobił swoje. Silnik gdzieś latami stał nieużywany. Po rozebraniu wał był praktycznie zardzewiały, a u dołu komory korbowej zebrał się brud zmieszany z rdzą. Sam wał idzie na złom, ale zachodziły reakcje chemiczne i narobiły takich wżerów w komorze. W jednym karterze nie jest tak złe, ale w drugim jest hm.. no jest więcej kropek?  
Próbowałem to zjechać papierem ściernym P80 i mało co zeszło :/.
 
Coś tam to polerowałem i jest w takim etapie jak widać.
 https://chlopcyrometowcy.pl/hosting/imag...9698_n.jpg
 Jak przejechać paznokciem to czuć, że gładka powierzchnia
 
Co teraz robić? poprawiać tą polerkę jaka jest czy znów próbować jechać papierem p80 czy czymś innym, aby to próbować zjechać?
 
Z drugiej strony cytując:
  (19-01-2023 20:12:22)Debesta napisał(a):  Polerka przy takim ziepie daje max 10% do poprawy elastyczności. Wzory nie są powodem że słabo jedzie. 
Może to jednak kończyć polerkę i co najwyżej będę stratny te 5% wydajności?
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 19-01-2023 23:45:16 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |