Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[019] + K60B pytanie o filtr powietrza
Autor Wiadomość
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,477
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #16
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza
Zgadzam się z przedmówca. 019 są bardzo pancerne, u mnie wytrzymał duuuuuzo dużo męczeństwa i nie tylko ja nim jeździłem. Pożyczyłem go dla kolegi co waży stówkę lekko i robił nim kulig dzieciakowi w zimie. Jeździł jeździł, aż go sprzedałem na wiosnę, dzwoniłem ostatnio do człowieka zapytać się co tam, jak tam. Odparł że cały czas jeździ bez problemów. Podobna sytuacja z moim męczennikiem 2375 023, zawsze, wszystko mu pasowało, nigdy żadnych fochow.
Tylko w skrzyni musisz wymienić Pan przynajmniej jeden tryb, na współczesny z JM, oryginał zmd jest do kitu, chyba że założysz nowy. Ale i tak po jakimś czasie złapie luzów i strzeli (tryb pierwszego biegu). Wymieniłem także, przesuwne, oraz wałek główny, bo był krzywy i wszystko to z JM. Nic nie żałowałem, jeździł asz asz ze 2000km, jak nie lepiej. Na ogniska, nie ogniska, po działce z piłq mechaniczna na wycinkę, na morderczym rajdzie złap iskrę, co dziennie pod wiadukt pod jeździł, na kole, na wszędzie. Nigdy mnie nie zawiodł, problem stanowiła tylko trochę zbyt mała szybkość, bo aż mi się już znudziło tym jeździć. Ale dobrze zrobiony silnik będzie jeździł w każdych warunkach. Pod warunkiem że za bardzo cylindra nie dlubniesz, coś tam lekko można, ale to nie jest silnik na duże sety.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
01-10-2022 14:29:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #17
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza
W cylindrze mocno nie zmieniam. Podniosłem wydech o 1mm. Usunięte wszelkie progi. Skrzynia korbowa delikatnie przepolerowana i zgrana z cylkiem - zgrane pluki. To tyle. Bardziej zrobiłem to z ciekawości jaka będzie różnica niż dla tuningu. Do tego cdi i dobry gaźnik. Z modów to wszystko.
A odnośnie skrzyni to jedyne co mi nie pasuje to to, że drugi bieg nie jest w pełni zaziębiony. Tryby są złe wykonane i nie zazębiają się całością. Ale w każdym 019 tak jest i w każdej skrzyni która widziałem od tego silnika. No i ten zmieniacz biegów, nie wiem kto to wymyślił ale jest skomplikowany i awaryjny. No ale to co mogłem wymianilem, luzów nie ma u powinno trochę km wytrzymać. Do tego mam już wszelkie podkładki dystansowe. Pobawię się i wydystansuje jak trzeba i musi działać.
01-10-2022 14:35:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,477
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #18
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza
Nawet po regeneracji automatu, trzeba od czasu do czasu dokręcić śrubę od widełek. Na te 2k km raz tylko musiałem.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
01-10-2022 15:13:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #19
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza
Wiadomo trzeba kontrolować wszystko co jakiś czas.
Dodatkowo co zrobiłem jeszcze a co rzadko się robi, to wymieniłem tulejki stalowe wodzika. Teraz jak sprawdzałem na nowych to wodzik nie lata na boki w tulejce jak chce tylko jest w miarę ciasno spasowane. Tulejki z BRAZU walka pośredniego też wymienione na oryginalne zmd. Generalnie już kupiłem wszystko co tylko trzeba. Łożyska koyo. Na wał C3. Głowica wysoka nieco splanowana. Cylinder zmd aktualnie jest na szlifie a wał też oryginał na regeneracji. Tłok kupiłem zmd R1. Simeringi te trochę droższe nie z nbru a vitonowe. Wszystkie płaszczyzny w kartetach i deklach poprawione.
Zastanawiam się jeszcze nad tym, na co złożyć silnik. Kupiłem sobie hermetyk z ciekawości żeby zobaczyć jak to wygląda ale mam też silikon Dirko Elring. Co lepsze?
01-10-2022 16:13:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,793
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #20
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza
zależy czy uszczelka będzie też jako dystansem dla skrzyni
01-10-2022 16:17:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #21
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza
Nie do końca rozumiem co masz na myśli.
Grubość uszczelki oczywiście będzie uwzględniona przy dystansowaniu skrzyni i wału.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-10-2022 17:11:32 przez Maka_91.)
01-10-2022 17:10:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,793
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #22
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza
jeżeli będzie np. 0,5mm - to polecam zakupić uszczelkę z gambitu 0,5mm

leciutko palcem osmarować uszczelkę tym Dirko i wystarczy
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-10-2022 17:20:43 przez Norweski Zomowiec.)
01-10-2022 17:20:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #23
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza
Ja kupiłem zestaw uszczelek taki lepszy. Do tego mam kilka uszczelek oryginalnych zmd między połówki i między kartery dam właśnie ta oryginalną. Do tego mam arkusz na uszczelki 0.8 mm. I z tego chyba sobie wytnę uszczelki pod dekle i ewentualnie pod cylinder ale to w zależności jaki będzie squitsh. Bo mam też i pod cylek oryginalne uszczelki.
Co do silikonu to będzie bardzo cieniutka warstwa. Ja nie rozumiem ludzi, którzy smarują grubo silikonem. Przecież jak się to dokręci to i tak cały nadmiar silikonu będzie wypchnięty. Więcej szkody niż pożytku. Silikon ma być cieniutko.
Wszystkie przylgnie mam wyrównane na szybie na papierze ściernym.
Jestem ciekaw tego hermetyku. Tak jak pisałem wziąłem sobie go na próbę bo koszt parę złoty a ja nigdy nie miałem tego w ręku i z ciekawości kupiłem.
Jakie są zdania o hermetyku? Czytałem trochę o tym i co człowiek to opinia. Jedni chwalą drudzy nie. Może dekle na próbę skręcić sobie na hermetyk?
Nie chce zrobić głupoty żeby po miesiącu rozbierać silnik i składać na dirko.
01-10-2022 17:32:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,793
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #24
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza
Najlepiej zastosować jak najchudszą uszczelkę pod cylinder. Oryginalnie jest 0.5mm, ale można eksperymentować i zrobić z 0.3mm czy nawet 0,1mm grubości - ale może walić w głowicę - to już kwestia indywidualna

Stosując 0,8 myślę, że powiększy komorę spalania i zmniejszy moc

z tą uszczelką do karterów - cały czas robiłem z gambitu, wycinając z arkusza odrysowując z papierowej. Nie bawiłem się z hermetykiem. Dirko jest pewniejszy, jeżeli stosując tylko samą masę
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-10-2022 17:50:34 przez Norweski Zomowiec.)
01-10-2022 17:48:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #25
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza
Nie no uszczelki będą wszędzie plus do tego właśnie chyba dirko.
Co do uszczelki pod cylek, to właśnie dobiorę grubość uszczelki w zależności od tego jak będzie się zgrywalo denko tłoka z góra cylindra, bo tu może być różnie.
A z tym hermetykiem to po prostu chciałbym sobie go przetestować i zobaczyć efekty. Nigdy nie miałem z nim jeszcze doczynienia. Ale skoro dirko jest pewne to prawdopodobnie połówki będą właśnie na nim złożone a hermetyk może dam pod cylinder.
Jaki powinien być squitsh w Romecie? 1mm? 1.5, 0.5?
01-10-2022 18:05:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,793
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #26
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza
taki, aby tłok nie walił w głowice

jeżeli masz leciutkie bicie na wale - na 100% będzie tłok jedną stronę walił w głowice jeżeli zastosujesz sam dirko
01-10-2022 18:09:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #27
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza
Ok, dzięki.
01-10-2022 18:27:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,477
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #28
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza
Wypierdol ten komunistyczny hermetyk. Ludzie kiedyś na to składali, bo nie było podobnej masy uszczelniającej. Ten szajs po nagrzaniu silnika, może ci pływać w oleju, a że szczelnością to bywa bardzo różnie. No i męczeństwo byś przeżywał, czyszcząc silnik z tego gówna, przy następnym remoncie.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
01-10-2022 21:22:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 643
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #29
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza
Ja tam polecam uszczelki z kryngielitu. Pomiędzy kartery zawsze daję na sylikon dla pewności ale chyba zainwestuję w dirko (oczywiście z uszczelką). Pokrywę sprzęgła składam na samą uszczelkę posmarowaną smarem. Nic nie cieknie i plus jest taki że można wielokrotnie użyć tej samej Wink
01-10-2022 22:12:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #30
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza
Tak zrobię.
02-10-2022 00:02:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:29:01
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 33
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 235
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 441
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 370
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 86
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 340
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 488
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 66
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19216
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 88
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 239
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 254

Reklama