Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
019 wzmocnienie sprzęgła - tarczy z bolcami
Autor Wiadomość
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #1
019 wzmocnienie sprzęgła - tarczy z bolcami
Witam.
Remontuje silnik 019 z Rometa.
W jaki sposób można wzmocnić tarczę dociskową sprzęgła? Konkretnie chodzi mi o połączenie bolców z tarczą. Wiem, że jakoś montowali nie na zawleczkach a na śrubach.
Jak można to wzmocnić?
23-09-2022 11:15:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
wazniak96 Online
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 644
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #2
RE: 019 wzmocnienie sprzęgła - tarczy z bolcami
Tak z ciekawości... po co? Zamierzasz zastosować jakąś turbo-twardą sprężynę? Tongue

Tutaj masz wątek z opisem różnych typów sprzęgła w dezametach. Na ostatnim zdj bolce z nakrętkami: https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthre...?tid=37767
23-09-2022 14:44:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #3
RE: 019 wzmocnienie sprzęgła - tarczy z bolcami
Zastanawiam się. Może akurat da się coś poprawić. To mocowanie trochę słabe jest.
Przy okazji pytanie. Co sądzicie o gazniki P2R sha15/15 warto? Jest coś lepszego?
Zgrane kanały, powiększony nieco kanał wydechowy. Tłok 56 mm podcięcie na dolocie, nie wiem ostatecznie ile. Zapłon mam cdi kupiony. Cylinder tłok wał zmd.
Co do takiego zestawu polecacie? Silnik został poprawiony po fabryce. Wszelkie jie doskonałości usunięte. Przylgnie karterow zrobione, kartery dobre, wszystko wydystansowane.
23-09-2022 16:58:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #4
RE: 019 wzmocnienie sprzęgła - tarczy z bolcami
Generalnie sprawa wygląda tak.
Mam oryginalny gaźnik k60b cccp. Przejrzany, wyczyszczony. Wymieniona dysza na nową, śrubki do regulacji, pływak, zaworek z uszczelką. Zastanawiam się jednak czy nie zamontować jakiegoś innego gaźnika. Chodzi mi o coś pewnego, sprawdzonego, pozwalającego nieco zwiększyć moc ale głównie poprawiającego kulturę pracy silnika, rozruch, wchodzenie na obroty. No i trwałość gaźnika.
Jaki gaźnik zastosować? Budżet 150 złoty.
16n3?
P2r 15/15?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-09-2022 18:41:34 przez Maka_91.)
23-09-2022 18:40:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: 019 wzmocnienie sprzęgła - tarczy z bolcami
radze sprzedać tego k60b i kupić P2r 15/15

miałem k60b i jest lepszy od ory. ale problematyczny
a P2r 15/15 to francuska replika dellorto i wiem, że u jednego działa fajnie w komarku
23-09-2022 20:37:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Online
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 644
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #6
RE: 019 wzmocnienie sprzęgła - tarczy z bolcami
A ja się na ten gaźnik (P2R) napaliłem i powiem tyle, że przy oryginalnym zapłonie nawet nie chciał chodzić, na CDI znowu działał zajebiście podczas jazdy ale nie trzymał wolnych obrotów, a dokładniej to chwilę trzymał po czym gasł i był mega problem z odpaleniem.
Testowane na 023, obecnie wrzuciłem go do jaffki bo mój jikov nadaje się na śmieci ale jeszcze nie miałem okazji za dużo na nim pojeździć (jeszcze muszę trochę pogrzebać zanim wyciągnę ją na drogę).

Także jeśli chcesz współczesny gaźnik to celowałbym w dellorto 14.12L jak Norweski jeździ. Już kilka osób (z tego co kojarzę) go wkładało i jest git. A może też być tak, że po prostu ja dostałem jakiś felerny egzemplarz (tak, testowałem na różnych dyszach).

Co do sprzęgła to o ile nie zamierzasz pakować jakieś twardej sprężyny (co będzie niewygodne w użytkowaniu) albo strzelać ze sprzęgła żeby poryć to możesz śmiało zostawić jak jest. Sam mam chyba w komarze drut zbrojeniowy zamiast zawleczek i dalej to jeździ. Inna sprawa - jeśli przesadzisz z podkręceniem mocy to może zacząć się ślizgać sprzęgło. Wtedy będzie trzeba kombinować Wink

Jeszcze jedna mała rada - widzę, że masz dość sporą wiedzę i spoko ogarniasz ale nie wiem ile silników przerobiłeś. Odradzałbym jednak kombinowania za dużo na raz. Wystarczy, że coś spierdzielisz po drodze (jak np. felerny gaźnik jak u mnie) i zlokalizowanie problemu będzie turbo trudne Tongue
23-09-2022 21:19:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #7
RE: 019 wzmocnienie sprzęgła - tarczy z bolcami
Podpowiedzcie coś proszę, doradźcie.
Nie chce się za bardzo ładować w koszty ale chce mieć dobrze zrobiony silnik, normalnie odpalający, sprawny i niezawodny. Moc ma byc trochę podniesiona. Zrobione to co pisałem delikatny porting - cylinder 3b okno wydechowe podniesioneo 1mm, wylot do kolanka powiększony, wszystko wyrównane; rozwiercenie pod konkretny gaźnik, zapłon cdi. Jaki gaźnik tutaj wstawić byłoby optymalnie. Ma też wyglądać schludnie i klasycznie więc to dellorto może tak średnio pasuje. Co ewentualnie e zamiast niego? Z Simsona jakiś? Jaka średnica przelotu? 14 16?
24-09-2022 18:32:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
Dzisiaj 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 93
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 464
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 251
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 94
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 354
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 497
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19228
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 93
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 829
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 81
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 155
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 294

Reklama