Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Eksploatacja Ogara 200
|
Autor |
Wiadomość |
tomangelo
Uczeń
Liczba postów: 163
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Eksploatacja Ogara 200
(31-07-2021 22:06:22)Bob_Harley napisał(a): Wczoraj zrobiliśmy z kolegą trase 120km xD zajęło nam to 4,5h i nie było żadnych incydentów. I chyba w końcu zaczynam czuć te maszynę - trzeba dobrze sterować gazem, niestety to nie 4suw na wtrysku ze dajesz gaz a on jedzie, sadze ze najlepiej jest jak dostaje mało paliwa a dużo powietrza, jak manetka jest ledwo odkręcona to nawet pod góry sie jedzie 50kph na zebatce 12z. Rzeczywiscie tak jak mowiliscie, nie sposób go przegrzac jak sie jedzie z głową. A jeszcze jak sie robi takie postoje po 5-10min to mozna i ze 300km jednego dnia zrobić. Gorzej z tyłkiem i nadgarstkiem od kręcenia manetą xD
Zbyt uboga mieszanka powoduje wzrost temperatury spalania, więc na za małej ilości paliwa to silnik przegrzewałby się jeszcze bardziej. W przypadku czterosuwów mówi się, że "silnik albo pali paliwo, albo zawory", co odpowiada zbyt bogatej/ubogiej mieszance. Tutaj zaworów nie ma, ale nadmierna temperatura nadal jest niepożądana.
Inna rzecz, to odkręcenie manetki "aby tylko" nie powoduje że do silnika trafia mało paliwa a dużo powietrza, od tego jest gaźnik i jego regulacja by mieszanka paliwo+powietrze była optymalna niezależnie od obrotów czy stopnia otwarcia przepustnicy. Fakt, że wtrysk zrobi to dokładniej, ale sprawny gaźnik będzie utrzymywać mniej-więcej poprawny skład.
Raczej obstawiałbym tu to, że operując poprawnie manetką nie przeciążasz silnika. To są - jakby nie było - ledwo 2 konie mocy, dając w palnik na niskich obrotach dajesz silnikowi dużą porcję mieszanki, ta przy spalaniu generuje dużo ciepła które odbiera silnik, który z kolei może oddać temperaturę jedynie poprzez pęd powietrza (zależny od prędkości). A ponieważ silnik nie generuje przy tym na tyle mocy by od razu się rozpędzić, co za tym idzie zwiększyć przepływ powietrza przez żeberka oraz skrócić czas przechowywania gorących spalin wewnątrz silnika, to się grzeje. Dając mniej gazu produkujesz mniej ciepła w cylindrze, stąd silnikowi łatwiej "zarządzać" ciepłem.
|
|
01-08-2021 01:04:23 |
|
2 użytkowników postawiło piwo tomangelo za ten post:2 użytkowników postawiło piwo tomangelo za ten post.
Debesta (08-01-2021), Spaceman164 (08-01-2021)
|
Bob_Harley
Praktykant
Liczba postów: 389
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
13-05-2022 22:29:40 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|