Sentymentalny ogar 200
|
Autor |
Wiadomość |
NoSeLatamTrochu
Druciarz

Liczba postów: 1,019
Imię: Bartosz
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Ogierek trupełek
o gustach się nie gada  prawda jest taka że zaj*biście w nich widać wszystko, lecz na początku miały być mocowane do kierownicy, bliżej środka, koszt cdi ja kupiłem tylko impulsator, znajomemu dałem do przewinięcia cewkę i moduł do zrobienia. Przybliżone koszty to:
10 impulsator
10 cewka 30 za przewinięcie
10 moduł
oczywiście jeśli masz podstawkę zapłonu, do tego dochodzą kable więc w 70 idzie się zmieścić, ten zapłon co ma mi zrobić ot taki prototypowy więc jak coś będzie nie tak to wpakuję od chincyka, akurat mam jakiś, jeszce kwestia cewki wysokiego napięcia, z kablem i fajką od chinczykow idzie kupić za 20 kpl. więc nie drogo, ja spróbuję to zrobić na oryginalnej ale jak nie zafurcy to od mrf bądź właśnie chincyka, jeśli nie umiesz sam tego połączyć zmontować itd. to możesz komuś oddać wtedy dochodzi jakieś 2-3 dyszki za robotę, ale jest to dość proste, do tego cecha wyzwalająca z jakiejś blachy 3mm i jazda.
Ummm kwestia spawaka, mam go za darmo  tylko po koszcie wysyłki czyli 30 zł więc wziąłem, z racji że żadnego ok nie mam, jedynie od 50t1 wybebeszony, a taki spawak finalny to dopiero wpadnie po modzie cylindra mojego czecha, skromnie 50/4 wydech w góre i pierwszy szlif, nic więcej.
Pozderki NSLT
|
|
15-06-2019 22:06:13 |
|
|
NoSeLatamTrochu
Druciarz

Liczba postów: 1,019
Imię: Bartosz
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Ogierek trupełek
Generalnie złożyłem dziś silnik, łożyska FAG, uszczelniacze LYO brązowe, wał chiński za stówkę, po uzgodnieniu z selerem doszliśmy do wniosku że ten wał w zupełności wystarczy, aby górne igiełkowe jakieś markowe dać i będzie jeździć, tak też zrobię. Tarcze sprzęgła ferodo, uszczeleczki jakieś lepszej klasy, generalnie jestem zadowolony, całe składanie obeszło się bez problemów, wał obraca się bez najmniejszego oporu, biegi wszystkie wchodzą, sprzęgła na razie nie będę składał bo ogar i tak będzie stał, więc złoże je za jakiś czas jak wróci mi cylinder ze szlifu.
Apropos cylindra cylinder mam oryginalny czeski, ze znaku na tłoku "N" wnioskuję że to nominał, więc oddam go do szlifu i złożę to na tłoku berty.
Dość sporym krokiem w przód jest to że zrobiłem cdi koszty jakie poniosłem:
-transformator 9/230 5W 25pln
-impulsator gy6 15pln
-cewka wn 13pln
-moduł 10pln
Razem wychodzi około 60 pln plus koszty wysyłek to myślę że w granicach 90-100 pln, niżej pare fotek, cdi działa bardzo w porządku, iskra ładna już od najniższych obrotów. Dodatkowo upchnąłem cewkę wn w schowku więc z niego wychodzi tylko kabel wn, wygląda to schludniej niż jak bym miał kombinować z mocowaniem cewki pod bakiem.
Uprzedzając pytania na zdjęciach cylinder jest założony, ale na tłoku bez pierścieni i zalane olejem w celu sprawdzenia i ustawienia zapłonu mniej więcej.
Pozdrawiam serdecznie.
A i najważniejsze zapomniałem dodać że bez selera nawet z cdi bym nie ruszył pewnie, także dzięki bardzo seler !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-04-2022 22:02:14 przez NoSeLatamTrochu.)
|
|
15-04-2022 22:00:05 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|