Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
|
Autor |
Wiadomość |
Nestor
Nowy
Liczba postów: 9
Imię: Nestor
Skąd: Bochnia
Pojazd: Romet 100
|
Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Witam,
Nabyłem Komara z 1984 r. Stan taki jak na zdjęciu. Nie patrzcie, że brudny, bo dopiero co był rozładowany i to pierwsze zdjęcie u mnie. Niby z daleka wygląda OK, ale niestety - głównie na chromach - ruda zaczęła się do niego dobierać.
W kolejnych postach zamieszczę dokładniejsze zdjęcia i pewnie zacznie się moja litania pytań do Was. Jedno już przed drugim zdjęciem.
Liczę na Waszą pomoc, bo chciałbym, aby ten Komar został odrestaurowany na przysłowiową igiełkę.
Tu moje pierwsze pytanie: czy te chromy kierownicy uda się jeszcze odczyścić z rdzy (podobnie jest na obręczach kół), czy raczej elementy te nadawać się będą do gruntownego oczyszczenia i naniesienia nowej powłoki?
|
|
06-09-2021 00:01:14 |
|
|
Nestor
Nowy
Liczba postów: 9
Imię: Nestor
Skąd: Bochnia
Pojazd: Romet 100
|
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
(06-09-2021 00:37:22)joozek napisał(a): To raczej już nie jest Komar, pokaz go z drugiej strony.
W dowodzie rejestracyjnym jest napisane "Komar"
A dokładnie jaki to model? Niestety, ale nie zachowała się żadna dokumentacja do niego.
Co do renowacji. Jak tylko złapię trochę zakrętu z czasem to porobię zdjęcia. Chromy są pordzewiałe. Nie wiem czy to tylko nalot czy też powłoka zjedzona przez rudą. To trzeba na pewno zrobić, bo nie wygląda ładnie.
Czym można przepłukać skrzynię? Jest tam olej sprzed wielu lat.
|
|
06-09-2021 23:59:26 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
(06-09-2021 23:59:26)Nestor napisał(a): (06-09-2021 00:37:22)joozek napisał(a): To raczej już nie jest Komar, pokaz go z drugiej strony.
W dowodzie rejestracyjnym jest napisane "Komar"
A dokładnie jaki to model? Niestety, ale nie zachowała się żadna dokumentacja do niego.
To ROMET 100. Czy na główce ramy dwie pierwsze cyfry to na pewno 84, a potem 6 cyfr nr ramy, vin ??? Może jest tylko wpis, data pierwszej rejestracji 1984???
W różnych opisach znajdziemy zapis, że lata produkcji tego modelu to 1983-85. Tu na forum już ktoś pokazywał też z 84 r, ale np z 85 ja takich nie widziałem.
Nie zmienia to faktu, że to bardzo dobrze zachowany egzemplarz. Zwróć uwagę na tylne amortyzatory - niepełne dolne główki aluminiowe, oraz częściowo zakarbowane górne szklanki aluminiowe.
Do tego przedni widelec - lagi fi 23, ale z osłonami pvc typu Kadet.
Dół widelca zakończony jest prosto, a wspomniane osłony utrzymują metalowe druciane agrafki, mocowane do małych otworków w rurach. Do tej pory sądziłem, że tylko w pierwszym roczniku Kadeta takie stosowano.
Znając ówczesne "działania" w Romecie, mógł dostać to co akurat było pod ręką. Mimo to można napisać, że ciekawie to wyszło.
Co do chromu, to są już tak głębokie wżery, że nawet szlifowanie i nowa powłoka ich nie pokryje. Poszukaj coś dużo lepszego od Komara 2351/52 - będzie taniej.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-09-2021 15:07:04 przez joozek.)
|
|
07-09-2021 13:54:39 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Zwykly szampon to za mało, nawet samochodowy.
Zdecydowanie lepszy efekt osiagniesz myjac benzyną ekstrakcyjna bezzapachową. Myjesz z użyciem ropownicy i sprezonego powietrza, domywasz pędzelkiem wszelkie szczeliny. Od razu wycierasz szmatką, np ze starego przescieradla, tak by nie zostawały klaczki. Czynność mycia rob po kawałku. Teraz pora na pastę lekko-scierna, np tempo, potem jakies mleczko do karoserii. Po 2, 3 dniach silikon w sprayu, teraz po calosci.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
07-09-2021 17:33:35 |
|
|
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
|
|
07-09-2021 17:43:18 |
|
1 osoba postawiła piwo Norweski Zomowiec za ten post:1 osoba postawiła piwo Norweski Zomowiec za ten post.
joozek (09-07-2021)
|
Nestor
Nowy
Liczba postów: 9
Imię: Nestor
Skąd: Bochnia
Pojazd: Romet 100
|
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Odpowiadając po kolei:
"Jak jest olej bez wody i syfu, to odpal silnik niech sie nagrzeje i normalnie go spusc i zalej świezy."
Nie wiem co tam jest. Z tego co wiem, to olej będzie miał ze 30 lat. Pytanie czy to co jeszcze zostało jest olejem czy jakąś breją.
Co do odpalenia silnika - czy wtrysnąć mu trochę oleju w cylinder? Czy wcześniej w ogóle zdjąć pokrywę i zobaczyć w jakim stanie jest cylinder, ewentualnie czy rozebrać cały silniczek i popatrzeć co i jak wygląda? Co sugerujecie?
"To ROMET 100. Czy na główce ramy dwie pierwsze cyfry to na pewno 84, a potem 6 cyfr nr ramy, vin ??? Może jest tylko wpis, data pierwszej rejestracji 1984???"
Rzeczywiście rok produkcji na ramie to 1983. W dowodzie jest tylko 6 pozostałych cyfr. Byliśmy przekonani z Tatą, że kupił go w 1984 r. i dał rok później (jak dostał talon na FSO 1500) wujkowi. Rzeczywiście było to rok wcześniej.
Tam - poza dodaniem kierunków - nie było zmienione nic, więc oryginał jak najbardziej oryginalny :-). Nawet ogumienie od nowości. Pasuje je zmienić, bo strach by było na nich jechać.
"Teraz pora na pastę lekko-scierna, np tempo, potem jakies mleczko do karoserii."
Tempem po lakierze?
Rozebrać go całego, czy na skręconym to robić?
Teraz tak.
1. Jaka świeca do tego silnika?
2. Jaki olej do skrzyni?
3. Jaki olej do paliwa i w jakim stosunku mieszać z paliwem?
4. Jak i czym przepłukać bak, żeby nie było w nim syfu? Obecnie jest tam stare paliwo (25 lat )
5. Jak wyczyścić gaźnik? Ostatnio słyszałem od jednego gościa co zbiera stare okazy motoryzacji, że można go wygotować w occie i że to go super wyczyści. Robił tak ktoś z Was??
6. Jaki model kondensatora, bo z tego co pamiętam był z nim problem.
Pozostaje jeszcze sprawa tych chromów i lakieru. Na zamieszczonych poniżej zdjęciach zobaczycie jak to wygląda. Myślę, że lakier w niektórych miejscach odpadnie (szczególnie na uchwytach mocujących przedni błotnik. Bagażnik też w nie najlepszym stanie. Skoro nie malowanie, to co polecacie, żeby skutecznie zabezpieczyć lakier przed postępowaniem korozji?
No i te chromy. Pod samą szmatką schodzi ta rdza, ale pozostają wżerki.
|
|
11-09-2021 15:16:41 |
|
|
KOMBI
017 zajebisty
Liczba postów: 124
Imię: Mateusz
Skąd: Ryki
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Teraz tak.
1. Jaka świeca do tego silnika?
iskra f75/f80
2. Jaki olej do skrzyni?
lux10
3. Jaki olej do paliwa i w jakim stosunku mieszać z paliwem?
to jaki chcesz do mieszanki, ja używam takiego ze stacji do 2t i działa. tłok raczej docierany był 15 lat temu więc mieszanka 1:20
4. Jak i czym przepłukać bak, żeby nie było w nim syfu? Obecnie jest tam stare paliwo (25 lat )
benzyną albo jakimś środkiem do tego.
5. Jak wyczyścić gaźnik? Ostatnio słyszałem od jednego gościa co zbiera stare okazy motoryzacji, że można go wygotować w occie i że to go super wyczyści. Robił tak ktoś z Was??
na temat octu się nie wypowiem bo nie robiłem ale gaźnik możesz przeczyścić takim benzyną lub specjalnym sprejem do gaźników
6. Jaki model kondensatora, bo z tego co pamiętam był z nim problem.
na allegro znajdziesz kondensatory. wpisz kondensator komar i tyle
Bóg stworzył romety bo miał dobry gust, a kible bo miał dobry chumor.
Nr GG:72936870
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2021 15:28:12 przez KOMBI.)
|
|
11-09-2021 15:24:04 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|