Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Eksploatacja Ogara 200
|
Autor |
Wiadomość |
wazniak96
Smerf Mechanizator
Liczba postów: 644
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Eksploatacja Ogara 200
(27-07-2021 10:21:34)Spaceman164 napisał(a): Powinien być drugi od góry Ale jeżeli tłok Ci puchnie to nie wiem czy zmieniać żeby Ci cylindra nie przytarło.
A ile razy można Ci powtarzać, że rowki na iglicy są po to żeby regulować i to nie jest zasadą, że dla każdego silnika powinna być na drugim od góry?
Ze świecami to tak samo różnie. Ktoś na forum miał notkę pod postami "Świeca bosch, ogara pchasz". Mi jawka najlepiej jeździ na świecach bosch (w sumie to tylko...).
Kolego Bob - jak dasz zbyt dużą dawkę paliwa to zalanie powinno się objawiać tak, że po gwałtownym dodaniu gazu na maksa będzie "BUUuuuuu" ( xD ). Może być też tak, ze w trakcie jazdy po przekroczeniu pewnych obrotów będzie odcinka i też zamuł. Jak bardzo się nie starałem za młodu i co chwilę zalewało mi jawkę tak nigdy nie doświadczyłem spuchnięcia tłoka z tego powodu.
Jak Ci tłok puchnie to powinieneś wyczuć (po tym jak Ci zgaśnie), że kopka chodzi ciężej niż normalnie przy próbie zapalania. Jeśli zapłon jest ustawiony poprawnie to nie ma co się zastanawiać tylko wymienić to dziadostwo na coś lepszego.
|
|
27-07-2021 11:38:24 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Eksploatacja Ogara 200
Cytat:A ile razy można Ci powtarzać, że rowki na iglicy są po to żeby regulować i to nie jest zasadą, że dla każdego silnika powinna być na drugim od góry? facepalm
Ile pan takich jawek ustawiałeś? Bo ja już trochę tych sprzętów ustawiałem i w gaźniku ZAWSZE drugi rowek od góry i koniec kropka. Tak samo jak zapłonu nie ustawia się "doświadczalnie", tylko zawsze w tym samym punkcie.
Daj mi dowolny sprawny silnik 223 i podstawowe klucze/śrubokręty, a w 5-10 minut ustawię Ci go idealnie z zamkniętymi oczami. Zawsze tak samo, zawsze idealnie.
Niejedna osoba potwierdzi moje słowa, zwłaszcza sam szanowny Admin "niedasie" Tomasso94
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
27-07-2021 19:48:16 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Eksploatacja Ogara 200
Cytat: możesz mi w takim razie wytłumaczyć po co na iglicy więcej wycięć niż dwa?
Żeby się wk**wiać jak się wyrobi rowek i zapinka skacze po iglicy Nie obchodzi mnie po co to jest, faktem niepodważalnym dla mnie jest to, że takie ustawienie pod seryjny silnik jest idealne i moim zdaniem nie należy go zmieniać. Inne ustawienia mogą być przydatne przy modyfikacjach silnika, ale wtedy to już chyba lepiej zamienić Jikova na coś innego
Cytat:Może masz magiczne ręce, na pewno masz większą wiedzę. Jak masz gdzieś pod ręką info gdzie dokładnie opisane jest jak ustawić Jikova twoją metodą tak aby było idealnie bez prób i błędów to będę wdzięczny
Ale co tu ustawiać? Iglica drugi rowek od góry, odpowiedni poziom paliwa w komorze pływaka i dobrze ustawione obroty. To wszystko. Ten gaźnik jest tak prosty, że poziomem zaawansowania regulacji przebija go nawet GM12F Tu nie ma czego ustawiać, tak samo jak nie ma czego uszczelniać, bo konstrukcja tego gaźnika jest taka, że spod pokrywki pływaka zawsze może się pocić, choćby przez otworek guzika przelewu.
Może w końcu się zbiorę i zrobię szybki filmik jak reguluję cały zapłon w tym silniku "w ciemno", coby paru niedowiarków (nie mówię o tobie) w końcu uwierzyło, że ten silnik da się ustawić w 10 minut bez suwmiarki, szczelinomierza czy czego tam jeszcze
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
27-07-2021 20:17:00 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|