Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Moje pytania dotyczące Ogara 200
Autor Wiadomość
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 630
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #376
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
No ale ja nie jadę na pełnym gazie, Quake 96 pisał kiedyś, że on nie mógł utrzymać obrotów na 11z i 12z i mimo prawie zamkniętej przepustnicy Ogar dalej jechał a ja mam taką samą sytuację tylko, że ja mam 13z

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-07-2021 22:41:54 przez Spaceman164.)
11-07-2021 22:41:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 644
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #377
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
1. Ale skąd Ty takie informacje dostałeś, że jeżdżąc 50 km/h silnik będzie się mniej zużywał? Nie ma sensu jeździć tylko na niskich obrotach bo Ci nie będzie Ci odpowiednio wydmuchiwał nagaru.. Jak Ci na tej 1/4 manetki jedzie 55 to jedz te 55.. a jak Ci koniecznie zależy żeby jechać 50 to wrzuć zębatkę 12z facepalm
2. Powtarzam to poraz n-ty (jak i wielu innych użytkowników forum). Jeśli nie chcesz żeby ten bzyk się zużywał to wrzuć go pod kocyk i kup skuter. Jeśli już chcesz tym ogarem jeździć to jeździj na Boga normalnie i uświadom to sobie, że w pewnym momencie będzie silnik wymagał remontu. Ja rozumiem, że chcesz jak najbardziej szanować ten sprzęt ale to służy do jazdy i jazda ma powodować przyjemność, a nie stres i płacz bo się trochę gazu za dużo dało xdd
11-07-2021 22:58:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo wazniak96 za ten post.
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 630
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #378
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
No wiem, że może rzeczywiście przesadzam, wydaję mi się po prostu, że jazda 55km/h nie jest korzystna dla wału. Mój kolega, który ma Bartona tzr 50N ciśnie nim cały czas 60km/h ale chińczyk może to zniesie.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-07-2021 23:18:23 przez Spaceman164.)
11-07-2021 23:16:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BartuS Offline
( . Y . )
*


Liczba postów: 1,100
Imię: Bartosz
Skąd: Kielcza
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #379
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
To jest tylko ogar do którego części są tanie jak barszcz, także nie ma co się przejmować. Ja hamuje silnikiem i nic mu się nie dzieje, co prawda jeżdżę 205, ale to bez różnicy pewnie Big Grin Jadę 50 zamykam przepustnicę zwalnia do 20 redukcja na 1 Big Grin

Smile Jak pomogłem postaw piwko Smile

Moje GG:34316065
11-07-2021 23:17:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo BartuS za ten post.
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 644
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #380
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
(11-07-2021 23:16:45)Spaceman164 napisał(a):  No wiem, że może rzeczywiście przesadzam, wydaję mi się po prostu, że jazda 55km/h nie jest korzystna dla wału.
No to Ci się źle wydaje. Dlatego się zmienia przełożenia żeby jeździć mniej więcej w środkowych zakresach obrotów. Wydaje mi się wręcz, że te silniki były tak strojone aby chodziły bardziej w górnych zakresach obrotów.
11-07-2021 23:37:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #381
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
(11-07-2021 23:16:45)Spaceman164 napisał(a):  No wiem, że może rzeczywiście przesadzam, wydaję mi się po prostu, że jazda 55km/h nie jest korzystna dla wału. Mój kolega, który ma Bartona tzr 50N ciśnie nim cały czas 60km/h ale chińczyk może to zniesie.

Generalnie jazda, w ogóle praca silnika nie jest korzystna dla wału Wink
Jeździj ogarkiem i się nie przejmuj takimi rzeczami, będziesz lał tyle oleju co trzeba i nie będziesz katował, to trochę pożyje Smile

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
11-07-2021 23:56:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zmotoryzowanyyy Offline
Nowy
*


Liczba postów: 37
Imię: Mateusz
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #382
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
Ja zawsze "podduszam" go hamulcem ujmuje gaz i lekko kilka razy naciskam po czym prędkość spada.
12-07-2021 00:25:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Zmotoryzowanyyy za ten post.
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 630
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #383
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
Dzięki za porady

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
12-07-2021 09:43:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mati578 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 46
Imię: Mateusz
Skąd: Koszalin
Pojazd: Inny
Post: #384
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
Ja mam w jawce koło zębate 13z i z tego co wiem to żeby jechać te 55 km/h to już trzeba nieźle dawać w palnik (w sensie wysokie obroty), więc dziwię się, jak czytam że z prawie przymkniętą przepustnicą Ty lecisz 55 km/h. Chyba że w ogarze jest mniejsze koło zębate z tyłu. Wg mnie dla mojej jawki optymalna prędkość na długich trasach to 40 - 45 km/h. Wtedy po prostu silnik przyjemnie pracuje i nie słychać żeby był jakoś katowany. Też kiedyś bałem się tego hamowania silnikiem więc wymyśliłem sobie taki patent: na manetce zaznaczyłem kreskę, która pokrywa się z kreską na "obudowie manetki" (tam skąd wychodzi linka gazu) i gdy dwie te kreski się pokrywają to znaczy, że manetka jest ustawiona na obrotach jałowych. Dzięki temu podczas jazdy widzę jak daleko mogę cofnąć manetkę, aby delikatnie przyhamować silnikiem nie zamykając całkowicie przepustnicy.

Jawa 220 1976'
12-07-2021 12:40:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 630
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #385
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
Ja właśnie zrobiłem coś podobnego z tą kreską, ale na razie jak jadę to przyhamuje mu tym silnikiem na 2 sekundy i lekko hamulec przycisnę i jadę dalej. I tak co chwilę dlatego bo nie będę całą trasę jechał na przymkniętej manetce. Najgorzej jak jest lekko z górki bo jak wrzucę luz to zacznie w końcu zwalniać i wtedy już muszę cały czas gaz zaraz dać na luz czekać aż się stoczy chwilę i znowu gaz. Szkoda, że nie mam go pro to bym wszystko nagrał.

O właśnie chodzi mi o to, że jak np. rozpędził się do tych 55km/h na prostej to przymknięcie manetki nic nie da bo tylko będzie utrzymywał tą prędkość dlatego musze zamknąć ją na 2 sekundy i lekko przyhamować, i znowu daje 1/3 obrotu manetki, rozpędza się do 53km/h np. i znowu lekkie przyhamowanie silnikiem 2 sekundy. Jeszcze wczoraj robiłem to właśnie wciskając sprzęgło. Pod lekkie górki jest idealnie bo gaz trochę odkręcony i utrzymuje 50km/h

No ale nic raczej nie wymyślę więc i tak dzięki za rady

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-07-2021 16:24:34 przez Spaceman164.)
12-07-2021 15:29:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 630
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #386
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
No dobra, więc teraz robię tak, że jadę jadę i jak dobija już do np 53km/h to puszczam gaz na 2 sekundy a jak trzeba to lekko hamulec i jadę dalej, dobija ponad 50km/h to znowu puszczam gaz na 2 sek i jadę dalej, a przy dłuższych zjazdach wbijam na luz i się staczam. Lub czasem jadę chwilę na maleńkim gazie.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-07-2021 12:05:37 przez Spaceman164.)
13-07-2021 12:04:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #387
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
Jaki to problem utrzymywać prędkość operując manetką ? Tylko jakieś wygibasy, hamowanie silnikiem oraz także hamulcem na włączonym biegu?

Jakbyś miał gaźnik membranowy to bym rozumiał..a. Tutaj przepustnica na pół gazu i tyle
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-07-2021 14:45:09 przez Norweski Zomowiec.)
13-07-2021 14:42:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 630
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #388
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
No u mnie nie do końca, żeby utrzymać prędkość na prostej 50km/h to musiałbym cały czas jechać na lekko otwartej przepustnicy czyli takiej prawie zamkniętej, ale wtedy silnik zatre przecież bo ilość paliwa będzie znikoma, dlatego mam otwartą 1/3 manetki i jak jedzie więcej niż 50 to hamuje silnikiem 2 sekundy żeby zwolnił, bo gdybym zamiast tego sprzęgło wciskał co chwile to bym to sprzęgło zajechał, gdybym ważył 90kg to by problemu może nie było. Quake 96 mówił, że on miał taki problem na 11 i 12z gdy miał prawie manetkę zamkniętą a Ogar dalej jechał i nie mógł obrotów stałych utrzymać i ja mam dosłownie ten sam problem tylko na 13z i dlatego myślę nad 14z i myślę, że to mogłoby być rozwiązanie bo na razie ma niezłego kopa na 13z przyspieszenie ma lepsze niż barton tzr50n kolegi, pod górki jest idealnie wręcz ale pod większe to już na 2 trzeba chyba, że się rozpędzę to na 3 wyjedzie.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-07-2021 17:32:02 przez Spaceman164.)
13-07-2021 17:25:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #389
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
(13-07-2021 17:25:29)Spaceman164 napisał(a):  lekko otwartej przepustnicy czyli takiej prawie zamkniętej, ale wtedy silnik zatre przecież bo ilość paliwa będzie znikoma

Pojeźdź tak trochę i zobacz, czy się zatrze Wink Jak się coś stanie masz ode mnie nowy cylinder z tłokiem.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
13-07-2021 18:51:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 387
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #390
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
Moze ten twój ogarek to jest diesel ze ma tyle siły na niskich obrotach Tongue
13-07-2021 23:01:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
Dzisiaj 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 101
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 465
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 251
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 95
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 354
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 497
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19229
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 93
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 830
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 81
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 155
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 297

Reklama