Moje pytania dotyczące Ogara 200
|
Autor |
Wiadomość |
tomangelo
Uczeń
Liczba postów: 162
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
Na zużycie ma wpływ dużo więcej czynników niż sama prędkość obrotowa. Każdy silnik ma własny optymalny zakres obrotów i użytkowanie zarówno powyżej jak i poniżej tych wartości będzie szkodliwe. A do swojego Ogara to po prostu użytkuj go zgodnie z przeznaczeniem i wymieniaj części na czas. Specjalnie to zaznaczam, bo o ile zbędne przeciąganie napraw jest szkodliwe, tak nadmiernie częste rozkręcanie też może w jakiś sposób zemścić się. W instrukcji podano co ile kilometrów - lub co jaki czas - przeprowadzać daną czynność (czyszczenie filtra, wymiana oleju, smarowanie) i w większości przypadków to wystarcza.
(23-05-2021 23:22:46)Norweski Zomowiec napisał(a): Zresztą do szkoły masz dosłownie 1km i ja bym nie widział sensu odpalania tego ogara
Kto inny to nie widziałby sensu w kupowaniu starego Ogara, gdy może kupić coś nowoczesnego. Tego typu rzeczy są dość subiektywne.
(24-05-2021 19:33:23)Spaceman164 napisał(a): A szlif cylindra to co ile km mniej więcej się robi? wiem, że robi się jak próg na cylindrze wyjdzie ale przy jeździe 45-50km/h to ile?
Mniej więcej gdy silnik straci kompresję, tudzież nastąpi inna awaria wymagająca robienia szlifu. Nie ma potrzeby szlifowania gdy nie ma ku temu przesłanek.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2021 19:38:16 przez tomangelo.)
|
|
24-05-2021 19:36:18 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|