WSK 125 M06 b3 - 1985 - światła i akumulator
|
Autor |
Wiadomość |
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
WSK 125 M06 b3 - 1985 - światła i akumulator
Witam
posiadam wsk z tego rocznika z takim schematem instalacji
https://iv.pl/image/3195405500-1577182034.GIfUoDI
I jak dobrze czytam i zrobiłem, to pozycja 2 powinna zasilać z akumulatora światło pozycyjne tył i żarówkę przednią?
Jak dobrze patrzę na stacyjkę (od charta), to z zaciska 19 idzie napięcie akumulatora do zacisku 21. Od 21 idzie przez klakson do światła stop - to ok, tak zawsze w starszych wsk było
Ale też pozycja stacyjki nr 2 przekazuje napięcie z akumulatora (z zaciska 19) do 57, gdzie 57 dalej prowadzi napięcie do pozycyjne tył, przód (lampka prędkościomierza) oraz od razu zahacza lampę przód i łączy się wszystką masą.
Rozumiem, że to tak ma być w najmłodszych wsk?
|
|
20-05-2021 22:43:55 |
|
|
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: WSK 125 M06 b3 - 1985 - światła i akumulator
Tak, napięcie z cewki (16) idzie do świateł przednich (56) - sprawdzałem ale dalej napięcie leci do układu napięcia akumulatora (poprzez masę 0 oraz żaróweczki pozycyjnej do 57). Nie mogę tego przeskoczyć, bo światło przód jest zintegrowany z pozycyjnym i dalej z masą 0 oraz wsuwką 57. Oraz tak jak pisałeś - Wsuwka 19 łączy się z 21 oraz jednocześnie z 57 w pozycji 2
Cel był taki, aby na pozycji 2 w stacyjce był pozycyjny przód, tył, stop, klakson przez aku.
a cewka zasila tylko światło przód
Teoretycznie mogę to jakoś przeskoczyć, robiąc całkiem inną masę, ale wtedy cewka bedzie zasilać pozycyjne także albo całkiem odłączyć pozycyjne i masę oddzielnie
Stacyjka z charta była od początku. Według schematu, to niby taka ma być oraz dla mnie to może i świecić, ale czy to rozładowuje szybko akumulatora? A przy
aha, mam zapłon cdi - i w nim jest regulator napięcia co oddzielnie ładuje akumulator (pomarańczowy przewód) oraz oddzielny przewód 12v do zacisku 16(czarny przewód)
A żarówka tylna nie jest przypadkiem z dwoma żarnikami, jak ta?
https://allegro.pl/oferta/zarowka-tylna-...7223793812
bo mam z jednym żarnikiem i zastanawiam się, czy to nie jest przypadkiem powodem?
|
|
20-05-2021 23:42:31 |
|
|
Michał
Taki tam
Liczba postów: 322
Imię: Michał
Skąd: Kolbuszowa
Pojazd: Inny
|
RE: WSK 125 M06 b3 - 1985 - światła i akumulator
(20-05-2021 23:42:31)Norweski Zomowiec napisał(a): Teoretycznie mogę to jakoś przeskoczyć, robiąc całkiem inną masę, ale wtedy cewka będzie zasilać pozycyjne także albo całkiem odłączyć pozycyjne i masę oddzielnie.
Trochę nie rozkminiam o co tu Tobie chodzi, ale masa może być wspólna dla wszystkich odbiorników i nie ma tu problemu.
Podana przez Ciebie żarówka stosowana jest w lampie tylnej "chartowskiej" (przyznam, że nie siedzę zbytnio w wsk i nie wiem jaka lampa ma być na tyle w wersji z 85 roku) , w przypadku typowej wueskowej, bądź telewizorka stosujemy dwie żarówki: jedną 21w (stop) i drugą typu rurka 5w (pozycja). W przypadku dwuwłóknowej plus musi iść przez przełącznik stopu, zaś w przypadku dwóch żarówek nie jest to istotne i czujnik może zwierać do masy, a sam plus na stałe może być połączony z żarówką.
Jeśli dobrze zrozumiałem Twoje zamiary to tak pasowałoby podpiąć:
56- wyjście na światło przednie (środkowy styk przełącznika na kierownicy),
19 - plus z akumulatora (i od razu łączysz tu wyprostowany prąd z regulatora napięcia)
1- gaszenie (poprzez zwarcie z masą, któryś przewód z modułu zapłonowego),
0- masa,
21- wyjście na odbiorniki prądu (stop tylny, sygnał dźwiękowy i kierunkowskazy także można tu podpiąć),
57- pozycja przód, pozycja tył i podświetlenie licznika.
16 - tutaj zasilanie światła przedniego, tylko ja nie miałem do czynienia z zapłonem typu cdi w wsk i nie wiem w jaki sposób jest tam rozwiązane zasilanie. Pewnie wszystkie odbiorniki są z akumulatora, więc należałoby złączyć ten styk z 19 (albo po prostu przewodem z plusa aku).
Takie moje dywagacje. Problemem może być tutaj moc odbiorników. Jeśli chcesz zastosować żarówkę H4, to przez stacyjkę będzie płynął prąd ponad 5A, a styki stacyjki charta to krótko mówiąc nędznej jakości i niewykluczone, że będzie trzeba zastosować przekaźniki.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-05-2021 00:56:53 przez Michał.)
|
|
21-05-2021 00:53:48 |
|
1 osoba postawiła piwo Michał za ten post:1 osoba postawiła piwo Michał za ten post.
Norweski Zomowiec (05-21-2021)
|
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: WSK 125 M06 b3 - 1985 - światła i akumulator
Tak, ładowanie akumulatora podłączyłem/zintegrowałem z wsuwką 19 przewodem i ma ładować (21-05-2021 00:53:48)Michał napisał(a): 16 - tutaj zasilanie światła przedniego, tylko ja nie miałem do czynienia z zapłonem typu cdi w wsk i nie wiem w jaki sposób jest tam rozwiązane zasilanie.
Według schematu cdi
https://iv.pl/image/8.GIfwWk1
Zamiast oryginalnie z cewki silnika do wsuwki 16 podłączam czarny przewód z regulatora napięcia 12v i jest ok
Klosz tylni mam taki, jak mówisz - i jest tak samo
Ja tutaj po prostu mam taki wkład lampy https://ibb.co/LrbsxtW
Gdzie masa światła pozycyjnego jest zintegrowane z lampą przednią - czyli napięcie akumulatora leci z wsuwki 57 do światła pozycyjnego, ale także zasila lampę przednią i dalej leci do wspólnej masy do masy wsuwka 0. Nie wiem, czy to tak ma być, czy mam robić całkiem oddzielną masę do lampy oraz żeby wsuwka 57 nie zasilała pozycyjnego, tylko pobierać od razu prąd z wsuwki 16 także do pozycyjnego
nie używam żadnych h4 czy innych - tylko standardowe 12v. Jeżeli ładowanie + zasilenie 12 z cewki jest w stanie utrzymać akumulator w czasie pracy (ładowanie świateł) - ok, nie widzę problem. Pytanie, czy utrzyma
Jeszcze zobaczę z masą, bo w schemacie oryginalnym masa jest podłączona do ramy - a u mnie nie przypominam sobie...
|
|
21-05-2021 08:34:00 |
|
|
Michał
Taki tam
Liczba postów: 322
Imię: Michał
Skąd: Kolbuszowa
Pojazd: Inny
|
RE: WSK 125 M06 b3 - 1985 - światła i akumulator
(21-05-2021 13:10:40)Norweski Zomowiec napisał(a): No ok ale co z 12v zwykłym z regulatora?
Nie wydaje mi się że przednie światła powinny byc Zasilane z akumulatora, a z 12v regulatora oddzielnego przewodu.
Możliwe że napięcie z żarówki pozycyjnej przechodzimy na przednie światła w kloszu i bez potrzeby zasila?
To o czym mówisz dotyczy regulatora 4 pinowego do cewek masowych, tam prąd przemienny z prądnicy idzie na światła a nadmiar przez regulator do akumulatora.
Ze schematu który podałeś wynika, że autor zastosował regulator 5-pinowy (pochodzi on z któregoś quada) i ma zastosowanie do cewek bezmasowych (ładowanie dwupołówkowe).
Chcąc mieć przednie światło na prąd przemienny należałoby cewki ładujące w iskrowniku zmasować i kupić wcześniej wspomniany regulator 4-pinowy, ale to cofanie w rozwoju bo otrzymujemy mniej sprawne ładownie jednopołówkowe.
Moim zdaniem zostań przy zasilaniu wszystkich odbiorników z aku. Przy sprawnej instalacji, tzn. dobrej baterii i ładowaniu ten układ ma same zalety.
|
|
21-05-2021 14:13:19 |
|
1 osoba postawiła piwo Michał za ten post:1 osoba postawiła piwo Michał za ten post.
Norweski Zomowiec (05-21-2021)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|