Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Autor Wiadomość
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #646
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Wpadłem w sporą dziurę podczas jazdy na gumie :F

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
30-11-2019 14:00:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #647
Zakończenie projektu
Cześć wszystkim w ten pochmurny dzień Smile
Dzisiaj następuje zakończenie projektu "Motorynka swap 110cm3".

CZĘŚĆ 1 - SILNIK
Wczoraj tj. 06-12-2019 silnik dokonał żywota poprzez zatarcie dolnego łożyska korbowodu. Przeprowadzona sekcja zwłok wskazała jednoznacznie winowajcę uszkodzenia łożyska korbowodu - złuszczona pompa oleju, pompująca olej z opiłkami (powstałymi wewnątrz pompy) przez kanały olejowe do łożyska korbowodu. Prawdziwym winowajcą jest jednak tutaj rozsypane łożysko igiełkowe skrzyni biegów
Właśnie to łożysko było "początkiem końca" tego silnika - spowodowało przytarcie wałka sprzęgłowego skrzyni biegów, zniszczenie drugiego (kulkowego) łożyska wałka sprzęgłowego, a opiłki powstałe podczas "mielenia" koszyczka łożyska, uszkodzonej obudowy i igiełek zniszczyły pompę oleju, poprzednią głowicę, układ tłok - cylinder i wał korbowy. Przez tak dużą skalę zniszczeń zdecydowałem się na złomowanie uszkodzonych części silnika, nie ma już tutaj czego ratować.

CZĘŚĆ 2 - RAMA
Tutaj też pojawiło się zwątpienie - pęknięcie wzdłuż spawu główki ramy zdecydowało o zakończeniu użytkowania starej ramy. Poza tym sporo skrzywionych i zerwanych elementów (skrzywiona rura główna, złamany bagażnik, mocowanie lampy, zgięte mocowania silnika, podnóżki i wahacz) okazały się być gwoździami do trumny, w której znajdują się zwłoki niegdyś pięknej, ale zdziczałej motorynki.

W poniedziałek 9-12-2019 o godzinie 19 odbędą się uroczystości pogrzebowe.

Nowa rama rodzi się w bólach i z wieloma powikłaniami, ale jak jej stan będzie stabilny, zamieszczę dokumentację zdjęciową i techniczną

Pozdro, seler

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2019 18:30:29 przez seler1500.)
07-12-2019 18:19:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romet7678 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 134
Imię: Kamil
Skąd: Konin
Pojazd: Romet Pony
Post: #648
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Jak coś to przyjmę złom Smile
22-01-2020 15:48:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #649
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia



Rama v3 - oczekuje na wytoczenie główki ramy, gotowe jak na razie tyle co nic bo mocowanie schowka i posmarkany prefabrykat na główkę. cdn

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
17-10-2020 14:06:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #650
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
To zawsze coś. Choć liczyłem na to, że robisz już sprężarkę Wink


17-10-2020 17:15:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #651
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
No niestety projekt ramy v2 (jak najbliżej oryginału) poległ (wiwat elektrodowe spawy!) więc próbuję chociaż raz zrobić coś NIE na odpiernicz - co za tym idzie trochę to potrwa Smile Wieczorkiem postaram się wrzucić coś ciekawszego w temacie wtrysku pośredniego i zapłonu zintegrowanego z ECU Smile

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
17-10-2020 18:46:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post.
Bartosz. Offline
Znawca :F
*


Liczba postów: 394
Imię: Bartosz
Skąd: Polska
Pojazd: Inny
Post: #652
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Jaki tu silnik bedzie celowo siedział ?
17-10-2020 18:50:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #653
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
yx140 na wtrysku, pomyślę nad turbo

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
17-10-2020 18:53:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post.
Bartosz. Offline
Znawca :F
*


Liczba postów: 394
Imię: Bartosz
Skąd: Polska
Pojazd: Inny
Post: #654
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Nowkę kupujesz ?
17-10-2020 18:55:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #655
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Już prawie rok czeka na półce na swoją kolej, na razie chcę mieć ramę i ECU ogarnięte, później mody wałka rozrządu i głowicy (:

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
17-10-2020 19:51:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #656
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Zgodnie z obietnicą - wtrysk pośredni Smile

Może niektórych ucieszę, a niektórych rozczaruję (niepotrzebne skreślić), ale nie zamierzam wyważać otwartych drzwi - bazuję na "gotowcu" - Fuelino oparte o Arduino (w moim przypadku nano, docelowo "goła" atmega328):
Źródło
Wykorzystuję wtryskiwacz Siemens - Deka 96351840 pracujący w zakresie ciśnień 280-325 kPa, pompę paliwa "uniwersalną" i regulator ciśnienia 310 kPa, bez zbiorniczka wyrównawczego - zamiast kranika wstawię dorobiony adapter wyjścia z baku na dwa króćce - "do pompy" i "powrót" z regulatora ciśnienia. Kolektor ssący wraz z przepustnicą i TPS wykonam na frezarkach i tokarkach cnc, możliwe, że próbnie dla sprawdzenia "spasowania" wydrukuję w 3d. Nie będę na razie zawracał gitary renderami z f360, jak powstanie dolot docelowy to wrzucę foty i wsio Wink Wracając do samego "ECU" - prototyp działa jak powinien, teraz zostaje - też na cnc - dorobić blachę z wypustami do wyzwalania czujnika położenia wału. TPS będzie oparty o miniaturowy silnik krokowy z napędu DVD-ROM, sterowany przez prosty i w zupełności wystarczający driver A4988. Na razie testuję z wykorzystaniem zewnętrznego modułu DC-CDI, ale docelowo zamierzam wykonać TCI wykorzystując gotową cewkę zapłonową z współczesnych samochodów (jeszcze nie wiem jaką, coś wybiorę na drodze testów). Całość oczywiście wiąże się z ładowaniem i akumulatorem (żelowym) 3-5 Ah.
"Prototyp" testowy:


cdn.
p.s. jak wszystko ogarnę "na cacy" firmware, schematy, projekty pojawią się do pobrania w odpowiednim dziale.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-10-2020 21:00:56 przez seler1500.)
17-10-2020 20:56:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo seler1500 za ten post.
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #657
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Oczywiście musiałem pier*olnąć głupotą... silnik krokowy oczywiście od wolnych obrotów, a jako tps uzyję potencjometru.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-10-2020 22:52:11 przez seler1500.)
17-10-2020 22:49:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #658
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Nic nie kumam, ale szacun, powodzenia :F

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
18-10-2020 01:39:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #659
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Ja doceniam potencjał tego Fuelino. To może naprawdę fajnie jeździć... a jeszcze z turbo - bardzo duże możliwości regulacji mogą okazać się kluczowe.


18-10-2020 15:47:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #660
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Zmiana koncepcji co nieco, fuelino bazuje na 8 bitowym arduino, a do ogarnięcia wszystkiego to nie starcza... trzebaby osobnych atmeg do zapłonu, wtrysku i korekt, a i tak nie będzie to działało za fajnie. Powyżej 3500-4000 rpm jakieś anomalie, czasy wtrysków świrują, zapłon raz jest a raz nie. Cały misterny plan pod... eee pożyczenia gotowca w krzaki, a karuzela kopiowania i przerabiania kręci się dalej i szybciej - zabawa od nowa na LPC1768. W tak zwanym międzyczasie buduje się co nieco do skrobania cnc, a za sprawą kolegi z forum niedługo do zabawy dołączy 3-zaworowa głowica-widmo której nikt nigdy na oczy nie widział Big Grin Plany z witekiem były zbyt ambitne - mówiąc wprost - przerosło mnie to, może kiedyś, jak się dorobię lepszego warsztatu. Postępy jak na razie ujemne, jak wykombinuję coś fajnego - to się tu pojawi Smile

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
23-12-2020 01:11:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 77
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 458
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 244
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 92
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 350
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 495
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19223
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 827
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 287

Reklama