| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 0 głosów - 0 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					Komar 2320 '69r - dwójka sama wskakuje
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		pukuklb 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 3 
Imię: Paweł 
Skąd: Kluczbork 
Pojazd: Romet Komar 
	
		
	 | 
	
		
			
Komar 2320 '69r - dwójka sama wskakuje 
			 
			
				Witajcie, 
Zapragnąłem rozwikłać "odwieczny" (z opowieści dziadka i taty czyli dawnych użytkowników Komara) problem z biegami. Otóż Komar zawsze chce wrzucać dwójkę. Jeżeli silnik jest odpalony i na luzie puszczę rączkę zmiany biegów to po kilku sekundach dwójka sama wpada. Nie ma także szansy na to by jechać na jedynce nie trzymając lewej manetki - po kilku metrach dwójka wchodzi sama bez sprzęgła.
 
Z tego co opowiadają dziadek i tato to "ten typ tak ma" i tyle. Jednak ciekawi mnie: czy na pewno? Przeszukałem forum i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi ale widziałem filmy na których Komar 2320 chodzi sobie na wolnych obrotych i nie wykazuje przy tym chęci wrzucenia dwójki.
 
Z góry dziękuję za wszystkie pomocne wpisy   
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 16-08-2020 23:04:44 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
		
		
	
		
		Norweski Zomowiec 
 
 
		
			Mechanik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,904 
Imię: Marcin 
Skąd: Zamośc 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Komar 2320 '69r - dwójka sama wskakuje 
			 
			
				Ten typ tak nie może mieć. 
Najpierw jaki jest stan manetki zmiany biegów?
 
Czy jest śruba z kulką, co pomaga w blokowaniu i niepożądanym przesuwaniu manetki zmiany biegów 
taka:
 https://skuterdebica.hg.pl/produkt/sruba-z-kulka/
Jeżeli manetka jest sprawna mechanicznie (nie jest wytarta u dołu, gdzie wchodzi kulka ze śruby)i jest sama śruba, to pozostaje teraz linki. Biorę z doświadczenia u siebie, że lepiej dać taką tuleje do linki zmiany biegów w karterze, gdzie wchodzi linka.  
taka:
  
u Siebie zrobiłem z manetki rowerowej tą tuleje. Ona napnie dobrze linkę. Następnie zostaje tylko regulacja linki przy manetce. Szukasz 1,0,2 i ustawiasz napięcie. Oczywiście trza zaznaczyć, że sam korpus linki zmiany biegów dobrze jest wsadzony w korpus manetki i się trzyma - to ważne! może być tak, że jest u Ciebie wytarty lata luźno - zobacz to.
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 16-08-2020 23:18:31 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |