Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Zawieszenie przednie Komar 2350
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Zawieszenie przednie Komar 2350
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
04-06-2020 14:31:44 |
|
|
wicher
Nowy
Liczba postów: 60
Imię: Andrzej
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Zawieszenie przednie Komar 2350
To nie jest tak, że z lenistwa pierwsze co zrobiłem to założyłem nowy wątek, znalazłem ten polecony przez Ciebie Joozek wątek ale nie bardzo wiem co widzę dlatego gdybyś mógł mi pomóc zrozumieć co do czego
rozumiem że na pierwszym zdjęciu zaprezentowałeś zgromadzone przez siebie części, a na drugim części na jedno zawieszenie, tak?
Jeśli tak to chciałbym zapytać jak poskładać lagę tzn. może opiszę jak mi się wydaje że powinno być, a Ty najwyżej mnie skorygujesz
na dole jest gumowy odbój wahacza, później ten srebrny wahacz na którym opiera się ta długa metalowa tuleja a na nią założona jest sprężyna, tak?
A czy nad sprężyną jeszcze coś jest czy nie? Czy idzie ona na goły metal w ladze?
I do czego są te pokazane na zdjęciach białe plastikowe i metalowe tuleje? Czy to może do tych srebrnych wahaczy?
I czy te białe tuleje to może takie jak te z aukcji
https://allegro.pl/oferta/tulejka-widelc...7382813091
|
|
04-06-2020 21:00:54 |
|
|
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Zawieszenie przednie Komar 2350
Czekaj
ja nie rozumiem.
Chodzi Tobie o zawieszenie, które jest na wahaczach, czy o te lagi?
Jak chodzi o wahacze, to stary typ ma taką w środku tuleje stalową
Zaznaczoną na czerwono i na zielono gumowy korek
jest nowszy typ wahaczy
że pod sprężynami jest tylko taka podkładka zaznaczono na żółto i tyle
uważam, że starszy typ wydaje się lepszy, ale to różnie ludzie mają.
Kiedyś w sklepie skuter dębica były takie tuleje do tych wachaczy. Sam je kupiłem i spełniają zadanie.
Tutaj też były
https://archiwum.allegro.pl/oferta/nowe-...57494.html
Nie jestem pewien, ale tutaj masz schemat do tych tulei
W nowszych lagach jest tak skonstruowane, że wewnątrz są cztery tuleje ze tworzywa, dwie na stronę. U dołu jest z kołnierzem - a u góry beż. Pomierzy nimi jest (u mnie tak jest) taka cienka stalowa tuleja, która je separuje od siebie. Zaznaczyłem je kolorem
jest dość hm.. czuły element na uszkodzenia oraz na zużycie i niepolecany w rozkręcaniu (ja to zrobiłem z przyczyn naukowych). Jeżeli wystąpi (zazwyczaj zjechanie tych tulei...), to kupienie innych - co podałeś z allegro - nie naprawi problemu. Przyczyna jest taka, że chinole robią je niewymiarowe - różnie to bywa, jednakże zazwyczaj są one za duże. Wsadzenie ich na sile blokuje wsadzenie lag i ich swobodne pracę - jak je zaczynasz szlifować np. papierem, to koło lata ze wszystkie strony.
Są 3 możliwości rozwiązania
1. Wsadzenie tych chinoli, jak powinno być, kupienie rozwiertaka i rozszerzać do powiewniej szerokości - nie powiem Tobie jaka to będzie, bo sam zapomniałem oraz to jest indywidualna sprawa... suma sumarum nie polecam tego rozwiązania
2. Tutaj masz schemat od @joozek
i z tym schematem tulei idziesz do miejscowego tokarza - karzesz mu wykonać z teflonu takie tuleje z odchyleniem +/- 0,1mm i masz. Tutaj możesz nawet zabrać ze sobą lagi i powiedzieć tokarzowiu sprawę, że tu ma być tak zrobione, żeby nie było luzów i swobodnie pracowały
3. Piszesz do @Joozek aby Tobie wykonał na zamówienie, bo dośc hmm.. dokładna praca i różnie bywa z tokarzami
|
|
04-06-2020 21:46:06 |
|
3 użytkowników postawiło piwo Norweski Zomowiec za ten post:3 użytkowników postawiło piwo Norweski Zomowiec za ten post.
joozek (06-04-2020), Kacper_R (02-08-2024), wicher (06-04-2020)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|