Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z wbijaniem biegów
Autor Wiadomość
London Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Łukasz
Skąd: Będzin
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Problem z wbijaniem biegów
Witam. Na wstępie chciałbym napisać że jestem nowy, i nie do końca umiem się jeszcze odnaleźć na forum, być może taki wątek już był.

Posiadam Romet Komar rocznik bodajże 71, z silnikiem S38 z biegami w rączce, i mam problem z wbijaniem biegów, myślałem że problem jest w starej rozciągniętej lince, jednak po wymianie na nową problem nadal występuje ( czytałem że nowe linki są fabrycznie za długie)

W załączniku przesyłam zdjęcia jak wygląda u mnie mechanizm zmieniacza biegów, w jednym miejscu wygląda na zaspawany - tak powinno być? Prosił bym o podpowiedź czy tak jest w oryginale - może ktoś ma zdjęcie jak oryginalnie powinno to wyglądać, oraz jakąś radę na za długą linkę?

Z góry dziękuję za pomoc


Załączone pliki Miniatury
       
25-05-2020 15:24:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,494
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #2
RE: Problem z wbijaniem biegów
Przybliż co ci się tam dzieje?
Nigdy nie miałem takiego, ale głównie problemy w nich są spowodowane wyklepanymi manetkami od zmiany biegów. Tymi na kierownicy.


"Ten komar za pomału się porusza"
25-05-2020 15:28:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
London Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Łukasz
Skąd: Będzin
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Problem z wbijaniem biegów
Nie możliwe jest wbicie biegu, dopiero przy wykręceniu śruby przy manetce na max udaje się wbić biegi ale przy wbijaniu 1 trzeba na prawdę na siłę ciągnąć linkę, więc wygląda jak by była za długa, ale nie wiem jak to w oryginale wygląda, może u mnie brakuje jakiejś podkładki w środku przy tym ramieniu lub tu gdzie linka wchodzi do silnika?
25-05-2020 15:36:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
arturwietnamczyk Offline
Rometo-maniak
*


Liczba postów: 412
Imię: Artur
Skąd: biała prudnicka
Pojazd: Romet Pony
Post: #4
RE: Problem z wbijaniem biegów
A nie powinno tam być sprężyny na lince?

~~~~~~~~~~~~~~
Komar 2352W- niedzielne wozidło. , Romet ATV 250
Simson sr50 Heart
Simson s50B w częściach na razie,
Romet pony 301 Big Grin
Romet kadet 780
Romet ogar 205
Romet 50t1
Tyler uni-sport (Romet lider)
25-05-2020 16:11:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
London Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Łukasz
Skąd: Będzin
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Problem z wbijaniem biegów
No właśnie nie mam pojęcia jak to jest w oryginale, więc będę wdzięczny za wszelkie zdjęcia i porady jak to wygląda, moim zdaniem czegoś brakuje jakiegoś dystansu żeby skrócić linkę, ale nie chcę kombinować z podkładkami albo jakimiś patentami bo chciałbym go przywrócić do działania możliwie w oryginale.
25-05-2020 16:41:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,764
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Problem z wbijaniem biegów
masz taką tuleje do karteru, co wyciąga linkę?
25-05-2020 18:59:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
London Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Łukasz
Skąd: Będzin
Pojazd: Romet Komar
Post: #7
RE: Problem z wbijaniem biegów
Wejście do silnika/skrzyni u mnie wygląda tak jak na zdjęciu, jest tulejka ale wchodzi do carteru, jest gładka nacięta z jednej strony żeby przełożyć linkę, około 1cm wchodzi w carter, i taki kołnierz na zewnątrz, brak gwintu    
25-05-2020 19:12:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Głupie dupki
Ostatni post: wazniak96
Dzisiaj 09:34:18
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 5411
Dzień Dobry wszystkim
Ostatni post: Jakiś_typ
Wczoraj 23:07:58
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 207
Prośba o identyfikację ro...
Ostatni post: jakubekM780
Wczoraj 21:58:05
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 281
Dezamet Dantom GFX 50
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:54:20
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 4191
Karat 1970 - szczegółowy ...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 21:45:47
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 119
Nowoczesna stacyjka w Oga...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:38:49
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1226
Witam wszystkich
Ostatni post: Motokamel
Wczoraj 21:28:33
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 56
Budowa roweru spalinowego
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:11:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 116
Swap
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 20:00:15
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 83
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 09:02:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 611
Magistrowy Ogar 205
Ostatni post: MacRoial
24-06-2024 23:26:14
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 7344
Co wam najczęściej pada w...
Ostatni post: MacRoial
24-06-2024 23:17:49
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 142
Głowica w Ogarze
Ostatni post: MacRoial
24-06-2024 19:37:24
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1831
OGAR 200 1988 r.
Ostatni post: Semmao
24-06-2024 18:46:36
» Odpowiedzi: 51
» Wyświetleń: 16022
Zapłon z Rometa charta w ...
Ostatni post: MacRoial
24-06-2024 14:25:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 253

Reklama