Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nowy cylinder i tłok, szlif,
Autor Wiadomość
krzysztof27 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 27
Imię: Krzysztof
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Pony
Post: #1
Nowy cylinder i tłok, szlif,
Cześć!

To mój drugi aktywny temat związany z remontem mojego Rometa Pony.

Muszę wymienić cylinder i tłok. Znalazłem jedno ogłoszenie po szlifie, oryginał Dezamet tłok i cylinder.

Warto kupować regenerowany, czy np. nówkę od Almota albo innej firmy.

Mam teraz chińczyka kupionego, ale zbyt szybko podjąłem decyzję, podobno puchną i wogóle już mi się kawałek ukruszył więc bezradny .

Dzięki za odpowiedzi Wink !

Właźta na Rometa, schodzić nie będziecie chceta!
19-05-2020 14:32:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
TheKocur Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 386
Imię: Łukasz
Skąd: Sieczka (EPI)
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Nowy cylinder i tłok, szlif,
Cylinder najlepiej zmd po szlifie, do tego tłok: berta(najtańszy który nie będzie puchł) lub almot ak20.
Berte mam w ogarze 200 i jest dobrze, podobna waga do oryginału (chińskie tłoki są zazwyczaj za ciężkie) i ogólnie lepsze wykonanie, nie puchnie. Co do almota ak20, nigdy nie testowałem ale nie powinien puchnąć bo jest właśnie ten stop ak20 i ludzie podobno chwala sobie te tłoki.

Świeca BOSCH, Ogara pchosz :F
19-05-2020 15:01:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysztof27 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 27
Imię: Krzysztof
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Pony
Post: #3
RE: Nowy cylinder i tłok, szlif,
(19-05-2020 15:01:47)TheKocur napisał(a):  Cylinder najlepiej zmd po szlifie, do tego tłok: berta(najtańszy który nie będzie puchł) lub almot ak20.
Berte mam w ogarze 200 i jest dobrze, podobna waga do oryginału (chińskie tłoki są zazwyczaj za ciężkie) i ogólnie lepsze wykonanie, nie puchnie. Co do almota ak20, nigdy nie testowałem ale nie powinien puchnąć bo jest właśnie ten stop ak20 i ludzie podobno chwala sobie te tłoki.

https://gmoto.pl/cylinder-romet-3-bieg-k...53647.html

a co o tym myślisz?

Właźta na Rometa, schodzić nie będziecie chceta!
19-05-2020 15:03:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Nowy cylinder i tłok, szlif,
Tłok tylko Berta, Almot czy to zwykły czy AK20 to się nie nadaje, bo jest bardzo ciężki. Ewentualnie od Piaggio Gilera można tłoczek dać.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
19-05-2020 20:22:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysztof27 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 27
Imię: Krzysztof
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Pony
Post: #5
RE: Nowy cylinder i tłok, szlif,
(19-05-2020 20:22:51)Lagoon napisał(a):  Tłok tylko Berta, Almot czy to zwykły czy AK20 to się nie nadaje, bo jest bardzo ciężki. Ewentualnie od Piaggio Gilera można tłoczek dać.

A chciałoby ci się coś podlinkować? Bo ja z Bertą nie mam doświadczenia ;(

Dodatkowo w ogłoszeniu z cylindrem ze szlifem jest już tłok, a szlif robi się pod tłok więc trochę lipa bo musiałbym oddać znowu do szlifu. Więc albo cylinder i tłok nowy, albo oba regenerowane od ZMD

Właźta na Rometa, schodzić nie będziecie chceta!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-05-2020 22:11:48 przez krzysztof27.)
19-05-2020 21:42:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
trzcinka Offline
Technik
*


Liczba postów: 509
Imię: Paweł
Skąd: Sulmierzyce
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: Nowy cylinder i tłok, szlif,
Nie, nie, nie. To tłok dobierasz pod szlif
20-05-2020 00:17:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Nowy cylinder i tłok, szlif,
(20-05-2020 00:17:20)trzcinka napisał(a):  Nie, nie, nie. To tłok dobierasz pod szlif

No tak nie za bardzo. Szlif powinno się robić pod konkretny tłok. Wynika to z dokładności wykonania poszczególnych tłoków, których wymiary mogą się lekko różnić. 2 tłoki niby pod załóżmy drugi szlif mogą się różnić, jeden będzie dobry a drugi już za ciasny. Dlatego istnieją grupy selekcyjne.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-05-2020 01:30:59 przez ananas.)
20-05-2020 01:30:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Nowy cylinder i tłok, szlif,
Dokładnie tak jak ananas pisze szlif robi się pod konkretny tłok Wink inaczej są historie ze złym pasowaniem zacieraniem itp itd

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
20-05-2020 02:34:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysztof27 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 27
Imię: Krzysztof
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Pony
Post: #9
RE: Nowy cylinder i tłok, szlif,
Kolejny update, gość od którego miałem kupić cylinder właśnie usunął ogłoszenie, więc straszna lipa. Muszę postawić na Almota w całości bo nie znalazłem żadnych nowych ogłoszeń z oryginalnym cylindrem ZMD po szlifie Sad

A i jeszcze w tym jestem akurat całkiem zielony. Co dają różne szlify. Bo są cylindry po 1, 2 szlifie czy jakoś tak. 40mm, 38mm. Co to daje i od czego to zależy?

Właźta na Rometa, schodzić nie będziecie chceta!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-05-2020 09:35:51 przez krzysztof27.)
20-05-2020 09:02:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mixol Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 231
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Nowy cylinder i tłok, szlif,
Nowy sinik ma wymiar nominalny cylindra i tłoka.Podczas pracy po dotarciu gładź cylindra i tłok po prostu się zużywa, mogą pojawić się rysy itp.Podczas remontu można zrobić szlif cylindra, czyli przejść na większą średnicę tłoka, np. z 38mm na 38,25 - czyli pierwszy szlif.Te 0,25 pozwalają na uzyskanie odpowiedniej powierzchni na tuleji cylindra, czasami ze względu na duże wytarcie tuleji trzeba robić od razu na 38,50.To tak w skrócie najprostszymi słowami.Oczywiście szlifów można wykonać kilka, zwykle 4, bo im więcej szlifów tym cięższy tłok co przy chińskich zamiennikach nie zawsze służy silnikowi.Tam chyba i z 6 można robićConfused
20-05-2020 09:51:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysztof27 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 27
Imię: Krzysztof
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Pony
Post: #11
RE: Nowy cylinder i tłok, szlif,
Hm a w takim razie szlif 38 mm będzie lepszy niż 40mm? Dlaczego w takim razie te 40mm są droższe? Większy koszt materiału?

Właźta na Rometa, schodzić nie będziecie chceta!
20-05-2020 09:53:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mixol Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 231
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #12
RE: Nowy cylinder i tłok, szlif,
Po koleji, jaki masz cylinder i tłok, oryginalny ? nominał czy po szlifie, na deku tłoka powinno być oznaczenie.W zakładzie gdzie robią szlif zmierzą Ci cylinder i powiedzą jaki trzeba kupić tłok tzn. jakiej średnicy.Wymiar 38 to nominał, więc raczej taki tłok nie będzie Ci potrzebny.
20-05-2020 10:00:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysztof27 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 27
Imię: Krzysztof
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Pony
Post: #13
RE: Nowy cylinder i tłok, szlif,
(20-05-2020 10:00:38)Mixol napisał(a):  Po koleji, jaki masz cylinder i tłok, oryginalny ? nominał czy po szlifie, na deku tłoka powinno być oznaczenie.W zakładzie gdzie robią szlif zmierzą Ci cylinder i powiedzą jaki trzeba kupić tłok tzn. jakiej średnicy.Wymiar 38 to nominał, więc raczej taki tłok nie będzie Ci potrzebny.

Teraz nie mam praktycznie nic. Dlatego pytam. Zatarłem tamten cylinder i tłok. Wolałbym jednak kupić coś nowego, aniżeli oddawać do szlifu bo nie mam czasu.

Właźta na Rometa, schodzić nie będziecie chceta!
20-05-2020 10:03:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mixol Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 231
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #14
RE: Nowy cylinder i tłok, szlif,
To kup zestaw Almot, ewentualnie sam cylinder i tłok Berty tylko nie wiem jak tu wyjdzie pasowanie, ale tu kolega Lagoon powinien Ci to potwierdzić.Jeżeli cylinder to oryginał to lepiej zrobić szlif o ile się jeszcze nadaje, te kilka dni warto poczekać.Szlif możesz zrobić w Warszawie na Grochowskiej.
20-05-2020 10:16:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysztof27 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 27
Imię: Krzysztof
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Pony
Post: #15
RE: Nowy cylinder i tłok, szlif,
(20-05-2020 10:16:23)Mixol napisał(a):  To kup zestaw Almot, ewentualnie sam cylinder i tłok Berty tylko nie wiem jak tu wyjdzie pasowanie, ale tu kolega Lagoon powinien Ci to potwierdzić.Jeżeli cylinder to oryginał to lepiej zrobić szlif o ile się jeszcze nadaje, te kilka dni warto poczekać.Szlif możesz zrobić w Warszawie na Grochowskiej.

Z Bertą mam taki problem, że szukałem, ale nie mogę znaleźć. Wydaje mi się, że jednak lepiej będzie kupić wszystko od jednego producenta, ze względu na to spasowanie

Właźta na Rometa, schodzić nie będziecie chceta!
20-05-2020 11:21:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 85
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 462
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 250
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 93
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 354
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 497
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19224
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 92
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 829
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 81
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 292

Reklama