Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
Autor Wiadomość
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #16
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
Ale mnie chwilowo zaciekawił, tylko że tak jak mówisz - słabe z niego daily no i nie lubię też takich "szlifierek". Ale odpadł tak na prawdę i tak ze względu na stylistykę. Szukam czegoś bardziej klasycznego i 'oldmopedowego'.


05-05-2020 00:07:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #17
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompr...
Zawsze możesz rozejrzeć się za starymi modelami z cylindrami AC - bardziej pasują stylistyką. No i są nieco mniej wyżyłowane. Zależy do czego to ma służyć.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
05-05-2020 00:26:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #18
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
Dobre pytanie.
To ma raczej tylko wyglądać na sportivo, a na pewno w tym rozumieniu, że ścigać się tym nie zamierzam. Ale chciałbym też używać go "na codzień", a przynajmniej częściej niż na niedzielną przejażdżkę, stąd raczej poszukuję czegoś w miarę przyjaznego w eksploatacji. Moc o tyle gra rolę, że jak chyba większość - wolę mieć jej nieznaczny zapas.
Gdyby tylko s38 udało się wyposażyć w trzeci bieg, to by w ogóle nie było tematu.


05-05-2020 16:44:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #19
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
Ymaha DT 80 MX, Honda MTX 80, Cagiva Roadster. Tu masz silniki mocne Big Grin
A z dobrze dostępnymi no to zostaje simson, jakieś 60/4 czy coś takiego.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
05-05-2020 18:17:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #20
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
Only 50cc Selerku drogi! te silniki mają takie warianty pojemności?
W papierach będzie motorower, a że będzie jeżdżony po mieście - rośnie ryzyko jakiegoś zdarzenia drogowego. I o tyle na codzień nikogo to nie interesuje czy masz 50 czy 75cm3, to już przy takim "zdarzeniu drogowym" - nie ważne z czyjej winy, zaczynają się tym interesować i wtedy konsekwencje mogą już być mocno nie ciekawe...


06-05-2020 19:59:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #21
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompr...
Poświęciłem dzisiaj trochę czasu na kolejne przymiary zawieszenia, tak aby obrać konkretną drogę odnośnie sposobu montażu, jak i tego ile realnie uda mi się "ugrać" na obniżeniu przodu. Będzie trochę zdjęć, ale to za chwilkę.
Dla przypomnienia - w pierwszym etapie "urwałem" ok. 45 mm stosując się do instrukcji skinderra - czyli poprzez zmniejszenie skoku amortyzatorów. Skok pozostał na poziomie ok. 90-95 mm i osobiście niżej nie chcę schodzić, aczkolwiek jeśli ktoś ma zamiar jeździć tylko po asfalcie, to z powodzeniem można zejść jeszcze o 20 mm bez drastycznej utraty komfortu, czyli idei tej modyfikacji.
Drugi etap to dalsza redukcja wysokości poprzez wysunięcie nieruchomych lag w górę - najprostszym sposobem jest tu przedłużenie sztycy/ rury sterowej by dzięki temu "odsunąć" górną półkę od ziemi i dzięki temu zgubić kolejne centymetry. Oczywiście ten "najprostszy" sposób wcale prosty nie jest, bo nie da się tego zrobić bez odpowiedniego przygotowania tak technicznego jak i merytorycznego, ale na szczęście mamy na Forum specjalistę od tych spraw - joozka, który potrafi fachowo (i bezpiecznie) przeprowadzić taki zabieg. I własnie dlatego, że muszę w końcu to zrobić, bo nie pójdę z przodem dalej, musiałem się w końcu zdecydować jak ostatecznie ma to być wykonane.
Postawiłem na najprostsze z możliwych rozwiązań i to wcale nie żeby pójść najkrótszą drogą (dla mnie to w zasadzie bez różnicy), tylko dlatego, by stworzyć w przyszłości kompletny przewodnik "od a do z". I w związku z tym własnie, główne założenia to minimalny stopień przeróbek oraz maksymalne wykorzystanie tego czym dysponujemy/ "mamy pod ręką", ale też uniwersalność - zarówno na "krótką" jak i "długą" główkę ramy, bez jakiejkolwiek ingerencji w ten element.
No, ale to po wykonaniu, testach i ewentualnym stwierdzeniu, że modyfikacja się sprawdza i jest bezpieczna.
Da się się to zrobić również na półkach od TJ (z rozbieralnym zawieszeniem), gdzie sztyca będzie miała odpowiednią długość, ale tu napotkamy kilka innych problemów - o tym również napiszę.

Wykorzystam praktycznie cały przód od Charta, czyli prócz samych amortyzatorów także półki, koło (piastę i ośkę - u mnie obręcze zostaną zmienione na 18"), nakrętkę oraz (tylko w wypadku "krótkiej" główki) miski.
Rura sterowa zostanie przedłużona o ok. 45-50 mm* - na długość tej z T1 (w tym modelu oraz w pierwszych Ogarach 200 tu w zasadzie byłby koniec**). Początkowo zakładałem dospawanie brakującego elementu ramy, ale znowu - nie tak prosto zrobić to poprawnie w warunkach "domowych", mam też wątpliwości co do bezpieczeństwa... Postawiłem zatem na dystans i kolejne uproszczenia - miski wraz z bieżniami również pozostaną ogarowe**, a miski z Charta posłużą właśnie za przedłużenie główki. Konieczne będzie stoczenie gwintu z dużej nakrętki*** (z oryginalnej sztycy - ona pasuje do misek) tak aby dało się ją (w miarę ciasno) nałożyć na sztycę by "zamknąć" wianek w misce. Na nią przychodzi dystans - w moim przypadku miski z Charta - w taki sposób, że obie stykają się ze sobą mniejszymi średnicami, większe zaś od spodu ze stoczoną nakrętką, a od góry z półką, na to już nakrętka od Charta i półka górna, która się dzięki temu odpowiednio ustali. Oczywiście trzeba wykonać odpowiednią tulejkę dystansową, która skasuje luz niższej miski-dystansu i będzie także "pilnować" obu. (na zdjęciach mam to do przymiaru założone odwrotnie). Tak zbudowany "dystans" przypadkiem daje 45 mm, czyli idealnie.
Dajcie znać co o tym myślicie, jakieś spostrzeżenia, pytania, uwagi - może źle to obmyśliłem, albo coś przeoczyłem...
* Wszystkie dokładne wymiary podam, jak przeróbka będzie gotowa i sprawna.
** Nie mam jeszcze pewności co do dolnej miski
*** Ktoś może zapytać, czemu nie można nagwintować rury sterowej dalej, ale to zdaje się nie jest takie proste, a i nie wiem też czy nakrętka od Ogara pasuje na chartową sztycę...

A oto zdjęcia z dzisiejszych przymiarek. Półki od Charta zostały w domu, ale i tak chodziło mi tylko o zademonstrowanie, jak to mniej więcej będzie stało po modyfikacjach. Warto dodać, że ta opona to 2,75...
Żeby wcisnąć tu koło od 210 musiałem zdjąć tarczę kotwiczną. Standardowa piasta wejdzie, ale bez ślimaka, a i tak trzeba by było raczej zebrać trochę ze szklanek, dochodzi też problem z ośką...











09-05-2020 04:02:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Jorginsson za ten post.
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #22
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompr...
(06-05-2020 19:59:34)Jorginsson napisał(a):  Only 50cc Selerku drogi! te silniki mają takie warianty pojemności?
W papierach będzie motorower, a że będzie jeżdżony po mieście - rośnie ryzyko jakiegoś zdarzenia drogowego. I o tyle na codzień nikogo to nie interesuje czy masz 50 czy 75cm3, to już przy takim "zdarzeniu drogowym" - nie ważne z czyjej winy, zaczynają się tym interesować i wtedy konsekwencje mogą już być mocno nie ciekawe...

MTX 50/MT50, dt50 mx

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
09-05-2020 07:24:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post.
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #23
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompr...
Skoro już jest na stronie na FB, to powinno się znaleźć i tutaj.



Swoją drogą jakiś czas temu udało mi się ustalić, że zbiornik pochodzi z motoroweru Malanca Nicki/ Sport - a to nie jest jakiś tam sobie włoski moped...

Mimo, że włoskich producentów samych sportowych motorowerów w latach 60-70 było ponad dwudziestu (ehh, ten zapluty kapitalizm... Wink ) - stosunkowo ciężko jest się "czegoś o nich dowiedzieć". Tzn. ciężko, jeśli nie zna się włoskiego - w tym języku materiałów, czy forum tematycznych = ludzi posiadających wiedzę - nie brakuje... Tyle, że jak to u Włochów - ciężko się dogadać...
Podczas zbierania (przeróżnych) materiałów na potrzeby tego projektu trafiłem między innymi na takie właśnie forum - podobne do Naszego. I lipa - oni po angielsku keine anung. Więcej - a w zasadzie sporą większość informacji/ materiałów, które udało mi się zdobyć pochodzi ze stron... holenderskich i belgijskich.

Wracając do zbiornika i jego pochodzenia - ma on iście sportowy rodowód, a model Nicki zapoczątkował legendę marki. Absolutnie kultowym wręcz stał się model Testarossa Competizione z 1972 roku, ale zarówno on jak i historia Malanci zasługują na parę słów w osobnym artykule, a tymczasem przedstawiam Wam wyżej wspomnianą Testarossę - czyli w wolnym tłumaczeniu czerwoną głowicę:



P.S. W momencie, w którym ten post publikuję - Włoska Reprezentacja wygrywa Euro 2020!!!
Forza Italia!!!


12-07-2021 00:56:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post.
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 588
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #24
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
Chyba 2021

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
12-07-2021 11:30:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,477
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #25
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
Czy 20 czy 21 jak nie badz, wazne ze na dzien dzisiejszy.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
12-07-2021 17:37:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #26
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompr...
(12-07-2021 11:30:33)łogór 200 napisał(a):  Chyba 2021

Jestem świadomy faktu, że nastał już 2021, niemniej Mistrzostwa Europy UEFA miały się odbyć w zeszłym roku - taka też pozostała oficjalna nazwa tej edycji rozgrywek. Podobnie sprawy się mają z Igrzyskami Olimpijskimi, które wystartują lada chwila - oficjalna nazwa to Tokio 2020...
Toteż odpowiadając na Twój post:
Nie.
Smile


12-07-2021 18:13:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #27
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompr...
Z głową spokojną o losy repliki TS-1 (za sprawą zdobytego wydechu) rysuję w wolnej chwili pozostałe projekty, zbieram materiały, szukam części... Ciężko o tym coś napisać, ale spróbuję choć ułamek pokazać:





Te dwa zdjęcia to w rzeczywistości efekt kilkunastu godzin pracy (niemniej - satysfakcjonującej), ale także dziesiątki godzin analizy, tłumaczeń [głównie] z włoskiego: specyfikacji, danych, historii...

Jedyne czego mi teraz trzeba to włoski wyczynowy silnik Wink


15-07-2021 00:49:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Jorginsson za ten post.
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #28
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompr...
Ok, tym razem jest o czym napisać.
Po kolei - ojciec zrobił mi niespodziankę i jako że nie mam czasu - sam znalazł piaskarza z wolnym terminem, toteż zbiornik jest już gotowy do dalszych prac:



Na szczęście widoczna wgniotka jest jedyną, po wyciągnięciu wezmę się za wymodelowanie tylnej dokładki.

Uporałem się już za to z przednim zawieszeniem (to z Bartona, pokazywałem je w wątku o 50-TS-3) - dobrałem odpowiednie półki z małym rozstawem i choć sztyca ma mniejszą średnicę niż oryginalna, to z kolei zestaw łożysk/ misek/ bieżni pasuje w rometowskie miski jak ulał!
Swoją drogą to chyba najsensowniejsza (i najtańsza, albo jedna z tańszych) alternatywa dla tego wyrobu zawieszeniopodobnego - ok. 350 PLN - więc jak tylko wszystko poskładam, napiszę osobny artykuł "co, jak i od czego".

Zasadniczo wszystkie istotne rzeczy już zgromadziłem, na dniach projekt będzie gotowy i pozostaną tylko niezbędne modyfikacje ramy, bo jak w tytule - "bez kompromisów" - ale to też nic poważnego. Nieco inaczej poprowadzona zostanie belka pod zbiornikiem, zmieni się też element pod kanapą.

Wszystko jednak w swoim czasie, bo dzisiaj przyszła też najbardziej oczekiwana paczka - z Włoch Smile
I tak proszę państwa mamy o to następujące smakołyki:



Ramka reflektora z "daszkiem" - ciężko to u nas znaleźć, widziałem jedną z jakiegoś Pucha, ale pogiętą, a to obowiązkowy element w tej stylistyce pojazdu. Moja jest Made in Italy i wymaga tylko wypolerowania.



Wydech odpowiedni dla włoskiego sportowego motoroweru z epoki.



Również Made in Italy - nie żadna podróba - gaźnik Dellorto Pbhg 21 nowy. Był też tańszy niż "oryginały" z Allegro...
No, ale przecież nie ciągnąłbym tylko tych śmieci ze słonecznej Italii. Proszę państwa - o to On!



Silnik Malanca 4 Marce - czyli 4-ro biegowy, pochodzący z modelu Competizione/ Testarossa! Technicznie jest to w zasadzie Minarelli P4, tyle że pod koniec lat 60-tych Malanca zbudowała własne zakłady, w których sami zaczęli składać silniki.
Na tę chwilę nie wiele wiem o jego kondycji, ale zgromadziłem już sporo dokumentacji (co nie było wcale takie łatwe) i zostanie on poddany szczegółowej weryfikacji. Prawdopodobnie dostanie inny zapłon - tu są "platyny" i słaba cewka oświetleniowa.
Sam motor powinien spokojnie generować kilka koni - Włosi jakoś niechętnie to podają, a spotkałem się z wartościami od 2 do 11 - to spory rozstrzał.
Oczywiście głowica będzie rossa Wink
Na dziś to tyle.
Cześć!


27-07-2021 23:35:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo Jorginsson za ten post.
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #29
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompr...
Jak z częściami do tego wynalazku?

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
09-08-2021 13:19:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,477
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #30
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
Niezle ze polapales już silnik. A miałem pisać żebyś sprawdził silnik ze starej suzuki ts 50.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
09-08-2021 13:45:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 11:26:34
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 90
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 463
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 251
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 93
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 354
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 497
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19228
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 93
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 829
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 81
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 155
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 293

Reklama