RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
No i mamy kolejny czwartek jak ten czas zasuwa ...
Obiecane kolejne zdjęcia z kolejnych prac.
Najpierw jedna sprawa ... nikt nie podjął zabawy i odnalezienia detalu którego nie wspawałem do ostatniego Komara 2350 z 1974 roku.
Chodziło o cybant ramy od siedzenia.
Kolejna sprawa to płonący Komar 2350 w kolorach czarno-pomarańczowych.
Ustaliłem z Mariuszem, ze to jednak rocznik 1977, a o jego historii tuningu opowie pewnie sam bo widziałem, że już się zarejestrował na Naszym Forum.
Witamy
No a teraz pora na zdjęcia z prac.
Trochę jednak pociąłem robala chyba wszystko widać na zdjęciach. Musiałem przeszczepić wsporniki blach, osłon gaźnika bo ktoś mienił na M8 pod gałki od mebli
Większość prac to standard, ale ktoś mnie znów pytał o urwane szpilki ramy, tylnych amortyzatorów i jak wiercę by było osiowo.
Proszę bardzo, chyba wszystko widać. Raczej wiertarka ręczna to trochę nie bardzo.
Nie można też zapomnieć o punktowaniu i wierceniu otworu pod gwint M8.
Potem przyszła pora na stojak centralny. Tuleja ramy, była jeszcze jak cię mogę, ale otwory w stojaku pod sworzeń miały już 11 i 11,2 mm. W związku z tym podjąłem decyzję o wymianę tulei na wyższy wymiar 12,25 x 16 x 50 mm i nowy sworzeń fi 12 mm. Oczywiście otwory stojaka rozwierciłem pod fi 12,25 mm.
Tylny wahacz nie mial wyrobionych otworów fi 10 mm, więc zrobiłem tylko nowy zestaw osi i tulei, a miejsca zatarć od łańcucha napawałem i oszlifowałem.
Na koniec coś od siebie
Nowy podnóżek kierowcy z pedałem typu "łyżwa".
Zawsze mnie irytowało to rozwiązanie, bo po pierwsze tuleja łyżwy wciskała się pod kątownik podnóżka, niszcząc się, a po drugie szybko ścierał się ten "garbik" zabezpieczający łyżwę, przed podnoszeniem się do góry, gdy siadamy na pojazd. O samej osi nie wspomnę Samo wyregulowanie tylnego hamulca sprawiało wtedy kłopot , bo inaczej było ustawione bez kierowcy, a inne gdy siedział.
Chodzi o ten element, tu też już go prawie nie było. Mowa oczywiście o tym na dole.
Na nowym pręcie napawałem trochę spawu ok 4 mm i wyszlifowałem kostkę. O wymiarach ciężko tu pisać, bo po prostu, dopasowałem do tego co było w pedale hamulca. Ale sama kostka jest nieco większa = dłuższa. Tak by z jednej strony pełniła swoje zadanie - zabezpieczenie przed podnoszeniem pedała, gdy siedzimy na Robaku, a z drugiej strony - dodatkowe zabezpieczenie, dociskające gumą podnóżka, tuleję pedału hamulca, by nie przesuwała się na boki. Oczywiście wcześniej przy kątowniku podnóżka, wspawałem podkładkę płaską fi 12 i doszlifowałem z zewnątrz, do kształtu kątownika.
Mam nadzieję, że ten zbyt zagmatwany opis wyjaśnią zdjęcia
Teraz już wystarczy pomalować cały podnóżek, pedał hamulca i dodatkowa tulejkę ocynkować, a na koniec nacisnąć gumowy podnóżek, o smarowaniu nie wspomnę. Mam nadzieje, że będzie działać, a przy okazji będzie rozbieralne.
cd nastąpi ...
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
13-02-2020 17:24:32
2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post. Jorginsson (05-10-2020), Szatek (02-14-2020)
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Witam.
Nie wiem co napisać
Zupełnie inaczej mi się czytało relacje Józka i przeglądało zdjęcia reanimowanych "robaków" niż teraz. Teraz na stole w Joozkowym warsztacie przemianę przechodzi mój Komarek.
Trafił do Józka "szpitala" w takim stanie:
Bardzo się cieszę z tak szybkiego postępu pracy. Dziękuję
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
O widzisz Mariuszu, czas na watek o Twoim 2350. Zakladaj go. Napisz jak to bylo z tym Twoim kuzynem i komarkiem
Zaczerpnij zdjecia z mojego watku, dodaj swoje i zanim dobrniesz do konca historii, Komar bedzie gotowy do malowania. Dalej to juz bedzie Twoje zmartwienie, cos ok 2, 3 lata zanim go doprowadzisz do konca.
(13-02-2020 22:04:27)Maniek_M napisał(a): Trafił do Józka "szpitala" w takim stanie:
Bardzo się cieszę z tak szybkiego postępu pracy. Dziękuję
Eeee tak patrze to nie byl taki zly albo to jakies stare zdjecie z przed 10 lat, albo przywiozles mi innego
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-02-2020 23:29:22 przez joozek.)
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Stary lakier - włosy murzyna. Ostatnio pojawiły się koloru fioletowego i pomarańczowego. Może nie są tanie ok 15 do 30 zł szt, ale zdecydowanie polecam, zwłaszcza te pomarańczowe.
Spawy i odpryski tarcza listkowa, lamelkowa P40, P60, P80 i P100
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
14-02-2020 11:49:29
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post. Jorginsson (05-10-2020)
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Miały być zdjęcia z pasowań Mariusz Komara, ale nie będzie
Coś poprzestawiało mi się w komórce i zdjęcia zapisały się z max rozdzielczością, a teraz hosting ich nie załaduje.
Tak więc podsumowując, Komar gotowy do malowania. Jego odbiór zaplanowaliśmy w tą niedzielę na Oldtimerze we Wrocławiu.
Kolejny projekt to Pony. Niby miałem robić ja od podstaw, ale właściciel przywiózł ją do mnie już pomalowaną
Roboty niby nie wiele, ale nie lubię takiej, gdy nic już nie można blacharsko poprawić, np. wspawanych elektrodą na stałe, szpilek podnóżków kierowcy
Skończyło się tylko na zawieszeniu przednim i tylnym, w tym amortyzatory po mojej restauracji.
Oczywiście bieżnia sztycy jak i jej gwint był zamalowany proszkowo - przydała się narzynka 1 calowa
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
27-02-2020 11:22:02
3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post. metralf (03-10-2020), Szatek (02-27-2020), Wodnik (03-10-2020)
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Dawno tu nic nie pisałem a z racji ostatnio wykonywanej robótki, czas to nadrobić.
Nie przypadkowo też zrobiłem zdjęcia, to jajeczno - żółta PONY kolor powala na kolana
Wysłał sam przód, do regeneracji, Daniel pszczelarz, stąd skojarzenie PSZCZÓŁKA MAJA
Pamiętam jak kupę czasu temu Grzegorz wymalował tak Ogara, ale czy skończył ??? tylko on to wie.
Ok, czas na fotki
ZAPRASZAM
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
25-04-2020 01:41:15
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post. Szatek (04-25-2020)
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Dziękuję Piotrze za dobre słowo, ale sam wiesz jak to wyszło z tymi lagami.
Do wszystkich, jeszcze raz to napiszę. Lagi do Pony fi 25, oferowane przez Gmoto sa z efektem "bałwanka" - nie polecam.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Już piąty raz przymierzam się, żeby to napisać i zawsze coś
Naprawdę doceniam opis, 'obfotografowanie' oraz poradzenie sobie z problemem tego ustalenia na ośce podnóżka/ pedała hamulca. I doskonale Cię rozumiem w kwestii tego, że nieraz opisuje się z pozoru błahą, oczywistą rzecz, a tekst wydaje się za długi, za skomplikowany, no bo to niby ot 'pierdółka', a tu linijki literek... Ale tak to jest, że najczęściej oczywiste i błahe jest to głównie dla autora przeróbki (i relacji), ale właśnie takie opisy, spostrzeżenia i dzielenie się de facto już gotowymi rozwiązaniami są esencją dobrej, fachowej roboty z inżynierskim (a często-gęsto i pionierskim) podejściem. Pół wieku ktoś owijał to drutem, aż w końcu nie dość, że wytropiłeś słaby punkt, naprawiłeś usterkę, wymyśliłeś i zastosowałeś modyfikacje, które jej zapobiegną w przyszłości, to jeszcze otrzymujemy z tego gotowe know how - żądam więcej joozków!
Jak zawsze szacuneczek za pracę.
10-05-2020 02:54:48
3 użytkowników postawiło piwo Jorginsson za ten post:3 użytkowników postawiło piwo Jorginsson za ten post. elmer (09-09-2022), joozek (05-10-2020), Szatek (05-10-2020)
/
Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.