Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Dzwoni coś z cylindra
|
Autor |
Wiadomość |
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
Dzwoni coś z cylindra
Witam. Zauważyłem, że na wolnych obrotach z cylindra (tak wnioskuje słuchając) wydobywa się jakby dzwonienie - jak przybliżę ucho, to jakby metaliczny odgłos. Na większych obrotach, i w trakcie jazdy to tego nie słychać.
Tutaj dodaje film
https://youtu.be/DkFjkHITXvc
Czytam rozwiązania typowe na forum...
Niedawno przeszedł remont i wsadzone są ofc nowe pierścienie, ale czy to "docieranie" pierścieni, czy to efekt ring flutter?
Czytam jeszcze na forum, że to może być " źle ustawiony zapłon" ale w jakim sensie? wsadzone jest CDI i co mam zrobić? przyspieszyć zapłon?
Pytanie brzmi, czy z tym można jeździć?
Sama jazda jest bezproblemowa, ma moc itp.
|
|
19-04-2020 18:45:55 |
|
|
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Dzwoni coś z cylindra
Dobra.
Zdjąłem głowice, sprawdzałem luz tłoka na GMP w cylindrze, to jakiś taki luz miał. Byłem niemal pewien, że to pierścienie. Wsadziłem nowe pierścienie. Tłok elegancko nie przesuwa się na boki w cylindrze. Skręciłem i NADAL WYSTĘPUJE TEN ODGŁOS.
No uważałem, że to może powietrze ucieka pod głowicą i takie odgłosy oddaje. Dałem uszczelkę na cylinder z sylikonem - dobrze przykręciłem I NADAL TAK SAMO.
kurde, ale przynajmniej zyskał odczuwalnej mocy po tych nowych pierścieniach.
Albo to tłok na sworzniu lata (jednakże sprawdzałem tłok i tylko przesuwa się na bok, a nie góra-dół, wiec ok) albo to "efekt ring flutter", że po prostu pierścień przesuwa się góra-dół w rowkach tłoka - sam może tłok jest winowajcą sam sobie.
Chyba wleje trochę mixolu do mieszanki, aby powchodził nagar z niego w rowki pierścienia i eliminuje luz w pierścieniach.
Co wy na ten patent?
|
|
20-04-2020 21:03:22 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Dzwoni coś z cylindra
(20-04-2020 22:13:49)Marmoladka napisał(a): Raczej nie zmienia/miesza się oleju na inny. Bo ma to negatywne skutki jak rozczelnienie silnika, czy zatarcie, ale nie wiem czy to prawda
Jak by to było moje, to bym przy zapłonie pogrzebał, lub zmienił przerwę na świecy
Większość olejów do 2t jest ze sobą mieszalnych. A co do tych pierścieni to nie jest rozwiązanie. Jeśli naprawdę pierścienie mają za duży luz w tłoku (zmierz szczelinomierzem) to go po prostu wymień, zarzucenie rowków pierścieni nagarem to nie jest żadne wyjście, pierścienie mogą z mniejszą siłą naciskać na tuleję i zamiast zyskać lekkie wyciszenie silnika, to jeszcze stracisz, na ciśnieniu sprężania. No i zmieszanie miksolu z takim olejem, myślisz, że powstały nagar będzie na tyle twardy, by jakkolwiek wpłynąć na luz pierścienia w tłoku?
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
|
|
21-04-2020 10:45:33 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|