Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Jubilat i Universal
|
Autor |
Wiadomość |
Kapeee
Nowy
Liczba postów: 10
Imię: Bartek
Skąd: Zakopane
Pojazd: Inny
|
RE: Jubilat i Universal
Kurde, ten jubilat to złoto
___________________
POJAZDY:
Wigry universal 88'
Wigry Universal Lux 75'
Wigry 5 82'
Jubilat 2 88'
Jubilat 2 (arkus) 2011
Ukraina 86'
Flaming 71'
|
|
20-03-2020 14:57:13 |
|
|
jurek_1961
Uczeń
Liczba postów: 176
Imię: Jurek
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Jubilat i Universal
Dzięki, ale ja wcale nie uważam, żeby Jubilatem jeździło się jakoś ciężko. Chyba, żeby komuś przeszkadzała masa. No ale tak go zaprojektowano, potem z czegoś wykonano, to tyle się wagi nazbierało. Co do samej jazdy - to powiedziałbym, że jeździ to całkiem lekko - oczywiście mówię o sprawnym rowerze i płaskiej drodze. Jeśli dobrze pamiętam to przy korbie jest 46 zębów, a tylna zębatka ma 17. To daje przełożenie 2.7, przy kole 24 (przy "ostrym kole" mam 52x13 i kola 28) . Jak dla mnie - to jest za miękko i żeby pojechać powiedzmy 20 km/h (czyli mniej więcej tak, jak jeździ większość na "moich" ścieżkach rowerowych) to bardziej męczy mnie kadencja niż siła, którą muszę włożyć w to kręcenie. Ale trzeba pamiętać, że konstruktorzy zapewne mieli świadomość, że "dają" tylko jedno przełożenie i musi być ono w sumie "do wszystkiego". A była taka reklama, gdzie babcia tłumaczyła wnuczce, co się dzieje kiedy "coś jest do wszystkiego". I pewnie dlatego już sporo ponad pół wieku temu Tullio Campagnolo (i paru innych panów) "główkował" jakby ten problem rozwiązać. A że myślał efektywnie, to dzisiaj mamy przerzutki...
|
|
23-03-2020 13:47:35 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|