| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 0 głosów - 0 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					025 - wcisnę sprzęgło, to gaśnie
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		Norweski Zomowiec 
 
 
		
			Mechanik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,904 
Imię: Marcin 
Skąd: Zamośc 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
025 - wcisnę sprzęgło, to gaśnie 
			 
			
				Witam 
Zanim zacznę, to napiszę, że szukałem na google oraz tutaj - i chce tylko potwierdzić diagnozę.  
 
 
Kupiłem silnik DEZAMETA. był "remontowany" kiedyś, ale wodzik był inny. Rozebrałem go, żeby zmienić wodzik i na wale ZMD (wał wygląda na prosty) był nałożony pomiędzy łożyskami podkładka oraz nałożone łożyska - wyglądały na nowe, nieużywane ale nie miały żadnych oznaczeń jaka marka/model itp. mimo tego złożyłem go.. sądziłem, że nawet gdyby chińskie, to wymienię za rok lub po przejechaniu przynajmniej 700km coś takiego. Wał z łożyskami dość lekkimi oporami ale weszły pionowo do karterów bez żadnych rozgrzań itp. Było dobrze, opadał i jeździł ok -Problem polega na tym, że po ... może przejechaniu 25km po złożeniu silnika magneto z cdi zaczęło lekko trzeć o pokrywę, po wciśnięciu sprzęgła, a teraz nawet gdy wcisnę sprzęgło, silnik gaśnie. Zdjąłem pokrywę, starałem się poruszać magneto lewo-prawo i nic z tego - nie widzę luzu takowego, jednakże na zapalonym wcisnę sprzęgł widzę, że lekko się porusza magneto. Jestem lekko wkur. bo go niedawno składałem - i teraz jest pytanie: 
 
Rozumiem, że to przez chińskie łożyska zaczęło mi się to robić?
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 23-02-2020 19:10:42 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
		
		
	
		
		Norweski Zomowiec 
 
 
		
			Mechanik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,904 
Imię: Marcin 
Skąd: Zamośc 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: 025 - wcisnę sprzęgło, to gaśnie 
			 
			
				Hm a załóżmy taką koncepcje, żebym dystansował wał, jeżeli to łożyska z wałem się przesuwają? 
 
jak zdejmę simmering, przesuną wał i wsadził szczelinomierz pomiędzy pierścieniem segera, a łożyskiem - załóżmy , że będzie 2mm szczeliny, to zniwelować to dwoma podkładkami 17x24 1mm z obu stron wału? przed przeciwwagami,a łożyskiem? czy to w ogóle jest sens? może wystarczy sam klej i skręcić tak, jak było oryginalnie
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 24-02-2020 00:19:01 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		kacperszkudlarek 
 
 
		
			∅ 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,018 
Imię: Tak 
Skąd: Tak 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: 025 - wcisnę sprzęgło, to gaśnie 
			 
			
				Kiedys nawet dowiadywałem się na temat wyrobionych gniazd w karterach. Mam nie patrząc 1 parę karterów co im za bardzo nic nie dolega tylko że mają wyrobione gniazda łożysk od wału. Kiedys nawet pisałem z forumowiczem 'plusminus' gdyż kiedyś oferował naprawe takich karterów w sposób że wstawiał tulejki, ale to już było z dobre 3 lata temu i nie wiem czy dalej to robi czy nie. 
Kleju nigdy jeszcze nie stosowałem powiem szczerze bo jedynie 2 razy zdarzyło mi się że gniazda łożysk wału miały taki luz że Mozna bylo śmiało wyciac wal z karterów 2 palcami (na 6 silników które naprawiłem, były to: 1 silnik ten z tg mojego ogara co narazie sb spokojnie czeka na jakąś ramę z dokumentami, znaczy ten silnik co w nim był to umarł na stole opecyjnym, 2 to ten w 2375, nie powiem może na luźne pasowanie na tych łożyskach, ale wikse ma jak nie jeden po remoncie)
 
Notatka od Dawdzio, 24-02-2020 08:29:24 
 
Na podstawie własnych doświadczeń zdecydowanie odradzam jakiekolwiek kontakty, a już tym bardziej próby współpracy z użytkownikiem "plusminus". 
 | 
 
 
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 24-02-2020 01:00:06 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |