Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
|
Autor |
Wiadomość |
Mixol
Uczeń
Liczba postów: 231
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
Cześć
Rozebrałem silnik tragedii nie ma, ale niechcący rozebrałem automat zmiany biegów i mam pytanie czy przy składaniu trzeba go ustawić odpowiednio czy składam jak leci, chodzi mi o ten pazur który blokuje w wgłębieniach tu będzie ok ?
https://www.youtube.com/watch?v=xSye6f8oZS0
Martwi mnie ten kopniak, tryby i półksiężyc ok, wrzucę zdjęcia bo teraz nie wiem czemu nie łapał od początku.
|
|
03-11-2017 15:21:58 |
|
|
Mixol
Uczeń
Liczba postów: 231
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
Cześć
Ogarek z tematu został sprzedany w maju zeszłego roku, ostatnie dwa lata są szalone dzieje się aż za dużo, wykańczanie domu, na świat przyszedł drugi syn.Powoduje to brak czasu na hobby, oraz brak wolnego budżetu na nie.W planach był zakup Poloneza Plusa ale niestety muszę jeszcze zaczekać na spełnienie swoje marzenia.Trochę z tym wszystkim mnie poniosło w między czasie kupiłem drugiego Mińska Rometa i stwierdziłem że chyba wolę grzebać niż jeździć, bo co nie zrobię to sprzedaje.Tak więc z kilku powodów sprzedałem moje motorki, ale nie wyobrażam sobie życia bez krajowego dwusuwa w garażu.Nostalgia do Rometa pomimo jego bolączek dalej we mnie tkwi tak jak do Wueski którą też kiedyś znów będę pewnie miał.Stąd też decyzja o przeproszeniu się z Rometem, na chwilę obecną wolę popyrkotać koło domu 45km/h a z czasem pomyślę o czymś większym.W między czasie zaklepałem już jeden egzemplarz który mam nadzieję niedługo w końcu będzie u mnie.Planuje po świętach wyjazd do Wielkopolski i wtedy się pochwalę tyle że to model jednoosobowy a starszy synek ma prawie 6 lat i uwielbia ze mną jeździć.Dlatego myślałem o zakupie Charta lub kolejnego Ogara 200, dlaczego ? a dlatego że to pojazdy dwuosobowe i mają trochę więcej mocy niż poczciwy 205.Za czasem synek podrośnie i może dalej będzie chciał jeździć więc póki jest z czego wybierać warto coś kupić.W planach zakup Dwusety, wstępnie mam namierzony egzemplarz.
I teraz kilka pytań, z racji że najbardziej oblatany jestem w WSK 125 gdzie wiem jakie części są warte kupna, co polecacie do Ogarów, chodzi mi o części do remontu silnika, wał to wiadomo albo regeneracja starego albo Duells, jakie cylindry i tłoki współczesne są ok, podobno Almot.Czy współczesne linki pasują i jak ich jakość.Proszę coś podpowiedzcie, Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-12-2019 12:52:37 przez Mixol.)
|
|
16-12-2019 12:44:58 |
|
|
Mixol
Uczeń
Liczba postów: 231
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
Cześć
W piątek miałem wyprawę na mazury po Ogara 200 z 1987 roku w niebieskim kolorku, czekał na mnie ponad miesiąc.Wiadomo jak to z Rometem, mechanicznie do zrobienia prawie wszystko ale nie ma tragedii, wizualnie zachował się bardzo dobrze, niestety nie ma żadnych kwitów.
Dziś w wolnej chwili przeglądając OLX znalazłem fajne ogłoszenie z kolejnym Ogarkiem z papierami rok to koniec 86 lub 87, oczywiście też odstawiony X lat temu - czyli wszystko do roboty.Tym razem pomarańcz, szybki telefon i wstępnie jest zaklepany.Czeka mnie podróż około 120 km a potem z dwóch powstanie Pomarańczowy sprawny z papierami do jazdy z synkiem.Niebieski oczywiście kiedyś zostanie skompletowany i również przywrócony do pełnej sprawności - jest w takim stanie że szkoda mi go poświęcić na części.Zostanie rejestracja na zabytek.
Zdjęcia wrzucę za kilka dni, póki co muszę się uspokoić z tymi zakupami i nie oglądać ogłoszeń bo nigdy nic nie zrobię tylko ciągle dokupuję
Pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-02-2020 15:27:23 przez Mixol.)
|
|
04-02-2020 15:15:19 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|