Nie wiem czy w jednym, bo uzbiera się pewnie jeszcze coś. Naklejki do prototypiku, ale i do repliki będę potrzebował, amortyzatory tylne prawdopodobnie też... przybędzie pozycji myślę
Siemanko!
W temacie prototypiku nic praktycznego się nie wydarzyło, ekhm... no prawie.
Żeby po kolei ułożyć ciąg przyczynowo skutkowy zacznę od tego, że na 100% dostanie zawieszenie od Charta, odpowiednio obniżone, na "długiej" główce ramy. Dostanie też od [Charta] koło przednie, bo nie będę kombinował z założeniem ogarowskiego, bo i po co? A maruderom będę wmawiał, że chodzi o lepsze hamulce, ot co. Koło z resztą już mam, wraz z oryginalną oponą 'Stomil Pantera' 2,75" (a całkiem możliwe, że i z 'oryginalnym' powietrzem ) - były takie na przód seryjnie montowane, czy ktoś sobie "wyrównał"? Stan taki sobie, ale jeśli ktoś by potrzebował, to mogę za koszt wysyłki + 10PLN na forum puścić, mi nie potrzebna...
Ale, do rzeczy, zacząłem sobie projektować i powoli lepić "mordkę" (osłonę przodka) pod zawias chartowski. Będzie to całkowicie autorska koncepcja i zarazem wkład OBR Szczecin w ten projekt, ale póki co nie ma za bardzo czego pokazać, cierpliwości... Tym bardziej, że zamówiłem też lampę od 210 - nie jestem jeszcze 100% na nią zdecydowany, wolałbym coś mniejszego, ale nie ma za bardzo wyboru na rodzimym rynku z tych lat. A może jakieś sugestie?
Zamówiłem też u gregorian2008 naklejki, w zasadzie Greg sam zaproponował ich dorobienie i choć miałem swoje projekty w wektorach (a w zasadzie miał i ma je brat) to sam wykonał projekt (oczywiście Grzegorz, od brata do dzisiaj nie dostałem plików...) i prototypy, które na dniach będą u mnie, ale już mogę Wam pokazać jak się prezentują:
Chciałem też wersję z trójką w czerwieni Pegaza (z naklejki z baku) i z dniem dzisiejszym takaż właśnie powstała:
Generalnie bardzo polecam Grzesia jeśli macie jakieś nietypowe sprawy, kontakt bez problemu, mało gadania a dużo działania, nie mówiąc już o cenach, bo znana nam wszystkim firma się chowa, tzn. rozumiem że zrobiła dużo dla wielu, ale ciągle mam w pamięci jak mnie spuścili na drzewo lakonicznym majlem, że to się nie da, a żeby się dało, to 'pińcet złoty'... A tu bach, są naklejki, w super cenie i to z 'lusterkiem'. Kurtyna. I Szacuneczek.
Ale będę kolegę polecał jeszcze w temacie repliki, bo tam też nieźle namieszał
Cóż, tyle na dzisiaj, jak zbuduję tą mordkę to się pochwalę, bajo!
P.S.
Będzie żóóółty
10-12-2019 21:06:11
2 użytkowników postawiło piwo Jorginsson za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Jorginsson za ten post. klodian2002 (12-11-2019), Szatek (12-11-2019)
Nie chwal aż tak bardzo bo nie wyśle Ci ich w tej cenie ? a tak poważnie można coś robić dla $$ a można coś z pasji. Na czymś innym zarabiam a to w sumie więcej wyniosło niż policzyłem ale może też zrobię prototyp ?
Nie ugryzłem jeszcze porządnie tego tematu, bo główka ramy będzie przedłużana na "wysoką" wersję - dzięki temu opuszczę przód jeszcze o ok. 4~5 cm. Pasowane na półkach od TJ to wiadomo, że tatynę w mamynę, ale na półce od Charta (która będzie docelowo) nie było problemów przy testach statycznych, ale rzecz jasna wyciąłem ogranicznik skrętu.
Ja teraz okazyjnie kupiłem taki przodek i mówię leży rama i reszta trzeba coś zrobić . Ale tak pomierzyłem i wychodzi że ogar ma średnice sztycy 25 a chart 26. albo na odwrót. Więc trzeba by chyba złożyć na miskach ogara a bieżnie od charta i na samych kulkach ale nie wiem do końca.
"Odpal silnik motocykla
Udaj się na autostradę
Szukając przygody
I wszystkiego, co możesz znaleźć po drodze..."
A w temacie TS3 rewelacje trochę z innej strony, tu z kolei jakieś parę tygodni temu wpadłem na kolejny szalony pomysł i analizowałem go sobie, przymierzałem i patrzyłem.
Zrodził się bowiem pomysł pójścia jeszcze o krok dalej, w sensie z prototypem. TS-1 był czymś w rodzaju enduro, a TS3 - pomyślałem - może pójść w inną stronę - supermoto. I nagromadziłem też takie inspiracje:
Jawa 350 w roli supermoto:
Jawa 50 (na export) podobnie "usportowiona"
I nasz rodzimy Dantom, w wersji... plastikfantastik
Zainspirowany tym, zrobiłem sobie w profesjonalnym programie graficznym (Paint) taką wizualizację:
Tak jak powiedziałem, przyświecała mi wizja stworzenia supermoto rodem z PRL, smaczek taki. Zabudowa z laminatu, kierownica "M", przednia lampa zmontowana z zabudową (w odróżnieniu od Jawy 50), zbiornik paliwa obłożony XPS i wymodelowany pod linię pojazdu... TS-3 jakiego nikt się nie spodziewał i o jakim nikt nawet nie marzył
Ale mówię Wam tylko o tym, żebyście wiedzieli, co w głowie mi siedziało.
Nie będę bowiem aż tak daleko sięgał, zostanę przy dotychczasowej koncepcji, prototypu, który i tak na dużo mi pozwala, a oto jej podsumowanie.
Tak jak było mówione, TS-3 dostanie przednie zawieszenie od Charta, wraz z przednim kołem (i oczywiście hamulcami).
Z racji zawieszenia, dostanie też zupełnie nową "mordkę" - osłonę lampy, która to prawdopodobnie również zostanie zapożyczona z modelu 210.
Zbiornik paliwa będzie obłożony XPS (lub innym tworzywem) i przemodelowany - optycznie usunięty zostanie poziomy zgrzew (i zarazem kedra) - co zbliży optycznie zbiornik w stronę Charta.
Jeśli chodzi o mechanikę, to motorower otrzyma zapłon, a i prawdopodobnie gaźnik z modelu 210.
Będzie również wyposażony w światło "stopu" i kierunkowskazy wraz z odpowiednimi przełącznikami w jednej stylistyce.
Wydech, nawiązując do modelu TS-1, będzie poprowadzony górą, kierownica natomiast raczej będzie zbliżona do stylistyki "enduro" (być może z rozpórką).
Błotniki metalowe, przedni rozważam uniesiony.
Wszystko dlatego, że prototyp chciałbym umiejscowić w ramach czasowych pomiędzy Ogarem 205, a Chartem 210 - jako "przejściówkę" pomiędzy jednym, a drugim, a zarazem prototyp z prawdziwego zdarzenia, który był pojedynczą fantazją twórców, która to nigdy nie weszła do produkcji, ale dała początek czemuś nowemu, jednocześnie nawiązując do poprzednich konstrukcji.
Tak to mi się w końcu usystematyzowało w głowie
Piszę to też po to, żeby nie było, że nic się nie dzieje z tematem, a pomysł umarł. Po prostu nawaliło się mi innych spraw na głowie, ale o koncepcji ciągle rozmyślam, a to o tyle ważne, żeby nie robić później kroków w tył. Na dzisiaj pozytywną wiadomością jest to, że w końcu dostępne są kolanka do TS'a, więc jedno zmartwienie z głowy - można działać wedle (w końcu) ustalonego planu.
Pozdro!
Miałem zrobiony jedynie model kolanka na podstawie pomiarów od Szatka i zdjęć od Niego i tych dostępnych w internecie, zleciłem to nawet jednej firmie, ale ponieważ to pół - po znajomości - do dzisiaj od prawie roku nie mam go fizycznie.
W wątku o replice pisałem, że znalazłem, w sumie to przypadkiem, informacje o tym, że Hartman skopiował oryginał i dorabia na jego podstawie "surowiznę" - surowa rura bez chromu, ale odpowiednio wygięta i z flanszą pod nakrętkę. Taki "półprodukt" to jednak dla mnie i tak wybawienie, bo łatwiej dorobić/przerobić tłumik, niż kolanko powyginane we wszystkie strony świata na wszystkich płaszczyznach...
Co do zbiornika, to nic nie będę wycinał (i bezpowrotnie "niszczył") - mam taki w średnim stanie, który wymagałby sporo troski (dużo wgniotek i to sporych) i on zostanie wyczyszczony i obłożony modelarskim tworzywem odpornym na paliwo, wyszpachlowany i uformowany - optycznie się powiększy mniej więcej o zgrzew i głównie w jego miejscu. Troszeczkę pójdzie w stronę Chartowego zbiornika, co jakby będzie spójną częścią koncepcji. Zapomniałem o jednym zdjęciu, które tą koncepcję nieco nakreśli:
Inspiruję się trochę tym modelem, jak i Chartem, jak i wieloma podobnymi konstrukcjami z epoki. W planach są też zupełnie nowe naklejki na zbiornik i na boczki, tak, aby cały projekt był jednym spójnym tworem, jednorazowym prototypem.
21-03-2020 20:56:58
1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post:1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post. Szatek (03-21-2020)
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.