Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
Autor Wiadomość
filips51 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 30
Imię: filips51
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #1
Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
Witam

Może najpierw napisze jaki jest mój cel i co chce osiągnąć a czego nie chcę.Ogólnie Celem jest tuning silnika który będzie siedział w motorynce
Nie chce żeby to był wysilony silnik zdaje sobie sprawe z tego że z tych silników szatana się nie zrobi. Wyjaśnie to na osi


Seryjny
silnik-----------------------/--Granica trwałości ----------------------max.tuning silnika
i żywotność silnika

No i ja chce osiągnąć ten punkt gdzie jest znak / czyli maxymalny tuning nieprzekraczający żywotność i trwałości silniak
( i tu pojawia się pytanie którego 019 czy 023) tylko że to ma być taki tuning który będzie troche czuć lecz nie będzie on widoczny. W skrócie
chodzi mi o to żeby wizualnie była zachowana oryginalność żeby to wyglądało jak zwykły niewinny silnik od motorynki a jednak w środku miał lekki tuning, nie chce żadnych cylindrów od simsona bo jak miał bym coś takiego robić to bym wcale nie robił bo lepiej już włożyć cały silnik simsona.
Tu są moje propozycję do 019: powiedzmy dobrze złożony automat z brakiem luzów i dobrze złożona skrzynia wypolerowany od środka na lustro i:
Cylinder i tłok https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...nder+romet

Wał https://www.jackmotors.pl/oldtimer/wal-k...5%82+romet

Gaźnik k60b

Głowica to niemam pomysłu

I zapłon od turbo zabydków

Tu są moje propozycję do 023: powiedzmy dobrze złożony automat z brakiem luzów i dobrze złożona [/color] skrzynia wypolerowany od środka na lustro i:

Cylinder i tłok ten sam

Wał https://www.jackmotors.pl/oldtimer/wal-k...5%82+romet

Gaźnik k60b

Głowica też nie wiem

I zapłon cdi od turbo zabytków

Myślałem jeszcze żeby do tego cdi dać 12 v instalacjie z akumulatorem i może kierunkowskazy np.od motorynki stella ale niewiem czy to by nie oszpeciło motorynki

Silnik 023:
+bez problemu założe cdi
- nie będzie mi łatwo wrucić do oryginału
Silnik 019:
+bez inwazyjny tuning(zawsze będę mógł założyć org silnik bez problemu)
- będzie trzeba troche pokombinować z tym cdi od 023 i poprzerabiać stojak nieco.

Piszcie swoje przemyślenia, co byście zmienili,co usuneli,co dodali i co mam zrobić z tą głowicą

Notatka od stqc, 19-11-2019 11:28:41

Popracuj nad ortografia, tym razem tylko słowne upomnienie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-11-2019 11:28:12 przez stqc.)
18-11-2019 23:55:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Deziak Offline
Nowy
*


Liczba postów: 23
Imię: Karol
Skąd: Włosczowa
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
Podszlifuj trochę kanały dolotowe

Notatka od stqc, 19-11-2019 11:25:23

Nie cytuj tak długich postów nad Tobą.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-11-2019 11:24:58 przez stqc.)
19-11-2019 00:20:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Karol001 Offline
Pegazowicz :D
*


Liczba postów: 83
Imię: Karol
Skąd: Przyszowa
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #3
RE: Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
Moim zdaniem silnik 019, dobrze zregenerowany automat, idealnie złożona i zdystansowana skrzynia, cylinder 60/4 z JM gaźnik 16n3 z Simsona i powinien latać nieźle, zapłon pasuje do 010,017,019,022,023,025, s38, wszędzie zapłon jest ten sam, co do wału lepiej org dać do regeneracji na korbie duellsa, ewentualnie Top, głowice zostaw oryginalna, ewentualnie po złożeniu silnika zmierz squisch i w zależności od pomiaru splanuj głowice ponieważ tłok barikit ma nieco płytsze denko więc kompresja będzie trochę mała więc aż śmiesznie będzie się jeździło, pozdrawiam Big Grin

19-11-2019 01:18:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
filips51 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 30
Imię: filips51
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #4
RE: Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
(19-11-2019 01:18:16)Karol001 napisał(a):  Moim zdaniem silnik 019, dobrze zregenerowany automat, idealnie złożona i zdystansowana skrzynia, cylinder 60/4 z JM gaźnik 16n3 z Simsona i powinien latać nieźle, zapłon pasuje do 010,017,019,022,023,025, s38, wszędzie zapłon jest ten sam, co do wału lepiej org dać do regeneracji na korbie duellsa, ewentualnie Top, głowice zostaw oryginalna, ewentualnie po złożeniu silnika zmierz squisch i w zależności od pomiaru splanuj głowice ponieważ tłok barikit ma nieco płytsze denko więc kompresja będzie trochę mała więc aż śmiesznie będzie się jeździło, pozdrawiam Big Grin
Jbc to tam dałem link do wału top.
A czego gaźnik od simsona nie lepiej ten ruski?
19-11-2019 01:30:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
K60b to lipa, jak cyl będzie 60/4 to dolot będzie większy i zapotrzebowanie też, więc najlepiej by tu było upchać jakiś gaźnik od Simsona np. 16mm lub ileś
No i k60b jak już to jedynie oryginalne
Generalnie z tymi modami co podałeś to fajerwerków nie oczekuj, prognozuje że będzie latać to jak Simson lub nieco lepiej, a po podliczeniu kosztów tego tjuningu to wyjdzie dwa koła lekko, czy się opłaca sam oceń Tongue
Cyl prawie 400, zapłon z tego co się orientuję to 300zł, wał kolejne 300 ponad, gaźnik z osprzętem jakieś 200, do tego nowe łożyska na cały silnik koło 100, uszczelniacze, no i najlepsze, zabawa ze skrzynią w 019 Big Grin już masz 1300 a końca nie widać. w 023 to zaś choinka... głowicę możesz planować ale to też nie jest tak bo wtedy wał dostaje po dupie i może siąść szybko. Sprzęgło powinno to udźwignąć. Tak szczerze to obstawiam że seryjny wał i zapłon też na spokojnie ten cyl pociągnie.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
19-11-2019 01:34:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
filips51 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 30
Imię: filips51
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #6
RE: Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
Znaczy wiesz ja tam się niewiadomo jakiej mocy nie spodziewam obliczyłem to jakoś ok 1500 - 600 zł.dla jdenych ta cena to problem dla drugich nie. Jak orginalnie 019 ma 2,5km to myśle że po tym tuningu ok 3km beknie. Choć niejestem pewien
19-11-2019 02:01:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,494
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #7
RE: Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
Korbowód krj6004039 na swożeń dolny 19mm. Trzeba przyszlifować stopę, każdy tokarz ci to zrobi. https://www.motor-land.pl/products/20997...050CC%202T

Do tego szlif na 40mm tłok od piaggio za 19zł, i nie zajeździsz tego. Raczej bym polecał 023, bo skoro masz już wystarczająco mocy i obrotów to środkowy bieg jest zbędny.
A co do cylindra który podałeś to się nie wypowiem bo nie wiem. Ja zawsze robiłem max kanał dolotowy, wydech 1mm w górę, troszkę szersze płuki i to wystarczało.


"Ten komar za pomału się porusza"
19-11-2019 04:09:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Karol001 Offline
Pegazowicz :D
*


Liczba postów: 83
Imię: Karol
Skąd: Przyszowa
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #8
RE: Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
Ja w moim cylindrze już mega wyjechanym zastosowałem troszkę przeróbek Pana w.wiatraka, gaźnik założyłem jikov z ogara Tongue nie wkręca się to jak na gm12f ale mocy ma dużo więcej, na przełożeniu 12/25 przy kole 16 cali vmax to okolice 58, oczywiście to jest taki wiejski tuning Wink

19-11-2019 08:36:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
filips51 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 30
Imię: filips51
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #9
RE: Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
(19-11-2019 04:09:42)gabriel0 napisał(a):  Korbowód krj6004039 na swożeń dolny 19mm. Trzeba przyszlifować stopę, każdy tokarz ci to zrobi. https://www.motor-land.pl/products/20997...050CC%202T

Do tego szlif na 40mm tłok od piaggio za 19zł, i nie zajeździsz tego. Raczej bym polecał 023, bo skoro masz już wystarczająco mocy i obrotów to środkowy bieg jest zbędny.
A co do cylindra który podałeś to się nie wypowiem bo nie wiem. Ja zawsze robiłem max kanał dolotowy, wydech 1mm w górę, troszkę szersze płuki i to wystarczało.
Nie no już takiego tuningu to niebędę robił.Jednak zależy mi troche na jakiekś tam żywotność
19-11-2019 08:56:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
filips51 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 30
Imię: filips51
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #10
RE: Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
A jak myślicie ile taki set do 019 w motorynce z fabrycznymi zębatkami pojedzie wydaje mi się że ok.55 lub 60 to napewno, a ile może spalić (wiem że to jest uzależnione od tego jaki będzie tam gaźnik)
Jaki gaźnik proponujecie oprócz 16n3 żeby spalanie było mniejsze może bing 17 ?
19-11-2019 18:06:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
Ja bym szukał BING 14 lub k60b by CCCP
19-11-2019 18:27:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Norweski Zomowiec za ten post.
Deziak Offline
Nowy
*


Liczba postów: 23
Imię: Karol
Skąd: Włosczowa
Pojazd: Romet Pony
Post: #12
RE: Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
Ja to powiem tyle, że jeśli masz trochę pojęcia to i na seryjnym wyciąniesz całkiem sporo. Według mnie takie wstawianie bardzo dużych zębatek to jest po prostu przeciążenie silnika.
19-11-2019 22:46:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
filips51 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 30
Imię: filips51
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #13
RE: Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
(19-11-2019 22:46:39)Deziak napisał(a):  Ja to powiem tyle, że jeśli masz trochę pojęcia to i na seryjnym wyciąniesz całkiem sporo. Według mnie takie wstawianie bardzo dużych zębatek to jest po prostu przeciążenie silnika.
Też tak uważam i dlatego chcę zrobić lekki tuning. A nie robić jakieś niestworzone rzeczy typu te zębatki na przykład

Notatka od stqc, 20-11-2019 00:28:46

Pracuj nad ortografia. +1pkt tym razem na motywacje Wink

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-11-2019 00:27:45 przez stqc.)
20-11-2019 00:17:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Karol001 Offline
Pegazowicz :D
*


Liczba postów: 83
Imię: Karol
Skąd: Przyszowa
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #14
RE: Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
(19-11-2019 18:06:28)filips51 napisał(a):  A jak myślicie ile taki set do 019 w motorynce z fabrycznymi zębatkami pojedzie wydaje mi się że ok.55 lub 60 to napewno, a ile może spalić (wiem że to jest uzależnione od tego jaki będzie tam gaźnik)
Jaki gaźnik proponujecie oprócz 16n3 żeby spalanie było mniejsze może bing 17 ?

Kolegi motorynka na silniku 019 i przełożeniach 13/25 leci mu GPS 56kmh na dorabianej zębatce zdawczej 14 leci mu około 67kmh Tongue

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-11-2019 10:19:14 przez Karol001.)
20-11-2019 10:17:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
filips51 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 30
Imię: filips51
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #15
RE: Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
Karol001 a silnik był seryjny(bez tuningu?)
Jak tak to mi na tym secie na zębatka 13/25 powinna polecieć te 60km/h. A jak z rospędzeniem na przełożeniu 13/25, zbierało się to sensownie czy mega zamuła była?
20-11-2019 15:15:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 77
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 457
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 243
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 349
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 492
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 827
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 282

Reklama