Ocena wątku:
- 7 głosów - 4.57 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
|
Autor |
Wiadomość |
gregorian2008
Technik
Liczba postów: 967
Imię: Grzegorz
Skąd: Tylmanowa
Pojazd: Romet Pony
|
|
30-09-2019 18:36:10 |
|
1 osoba postawiła piwo gregorian2008 za ten post:1 osoba postawiła piwo gregorian2008 za ten post.
klodian2002 (09-30-2019)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Moda na zielone Pony dotarła i do mnie nawet fajnie to wygląda.
Widelec od Kadeta z pierwszej serii fi 23 mm, wiec by założyć niskie osłony gumowe - dedykowane do Pony, toczę tuleje dolne PCV z większym kołnierzem - fi 35 mm.
Jak widać po ich założeniu wygląda to idealnie.
I jeszcze jedna sprawa. Często dostaję pytania o wyrób lag z nierdzewki, który jest sprzedawany na allegro od około roku.
Moje wnioski, po złożeniu ok 10 zestawów;
1. lagi fi 23 mm są nieco grubsze, trzeba o 3 setki więcej rozwiercić tuleje, po ich wprasowaniu - ale to nie jest jakaś zła przypadłość
2. lagi fi 23 mm mają zbyt nisko przetłoczone mocowania sprężyn. Oznacza to, że należy stosować sprężyny dł 24 cm - nie do dostania jako chińskie zamienniki (występują jedynie 22 cm) - ogólnie, nie polecam.
Polskie zamienniki czasem się pojawiają , np DesMoto, 4Motors, JM, ale i u nich ciężko o dł 24 cm.
Rozmawiałem kiedyś z Grzesiem o takich sprężynach - ale wiadomo, gregorian2008 to raczej obiecanki cacanki, niż biznes
3. ostatnia sprawa, raczej wizualna - dolne trójkąty - troszeczkę różnią się kształtem od oryginałów - są zbyt trójkątne no ale to raczej nie przypadłość, a moje odczucie. Ich zaletą jest grubość, o 1 mm więcej.
Wszystkie mocowania wsporników błotnika pasują idealnie, nic nie trzeba przerabiać.
Podsumowując - lagi z nierdzewki są dobrą alternatywą dla oryginałów, zwłaszcza mocno zużytych i bez chromu. Nierdzewka jest polerowana chemicznie i fajnie to wygląda, wystarczy przetrzeć alu-chromem, psiknąć silikonem i długo wyglądają jak nowe.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
07-10-2019 10:42:53 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Szatek (10-07-2019)
|
gregorian2008
Technik
Liczba postów: 967
Imię: Grzegorz
Skąd: Tylmanowa
Pojazd: Romet Pony
|
|
07-10-2019 13:21:41 |
|
|
gregorian2008
Technik
Liczba postów: 967
Imię: Grzegorz
Skąd: Tylmanowa
Pojazd: Romet Pony
|
|
07-10-2019 18:44:35 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Po małej przerwie w tym wątku, czas na nowy Projekt T-1 z 1978 roku Roberta. Zanim jednak pokażę kilka pierwszych zdjęć, przypomnę Pony Patryka - zdjęcia z góry strony wątku.
Taką zabrał z mojego warsztatu
Takie zdjęcie dostałem od niego - zakończenie składania
Było więcej ale się zbyły
Ok, a teraz zdjęcia T-1
1. części do galwanizacji
2. prace blacharskie - praktycznie wszystkiego co się nie ruszyło, trzeba było naprawiać
- ogranicznik stojaka centralnego i on sam + tuleja w ramie
- krzywa rura widelca - koniec końcem musiałem kupić nowy zestaw - Jorginsson - dziękuję
- nowy podnóżek kierowcy
- tylny wahacz - wymieniłem obie tuleje metalowe i 1 wspornik amortyzatora + nowe szpilki górne amortyzatorów
- no i kosmetyka; blachy silnika, blachy głowicy silnika, ograniczniki skrętu ramy i dolnej pólki.
- Jedynie co to gwint sztycy był cały - nie pamiętam już kiedy taki widziałem
i blacha siedzenia w idealnym stanie - szok
Ok, zdjęcia
Wszystkie te części poszły w czarny połysk, części z 1 zdjęcia w chrom, a jakie będą pozostałe; zbiornik, lampa, osłony widelca, schowek z pokrywami ????
zgaduj zgadula
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-10-2019 18:42:19 przez joozek.)
|
|
31-10-2019 18:41:00 |
|
2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
Jorginsson (10-31-2019), Szatek (11-01-2019)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Zgadywanka umarła nikt nie zgadł jaki będzie kolor do czarnej ramy T1.
a tym czasem, oferta amortyzatorów do Rometowskich Robaków
1. amortyzatory do modeli T1 i TS
2. amortyzatory ze sprężyną na wierzchu do modeli PONY M2. Pełne główki i sprężyna fi 5 mm (cieńsza) -
W tej samej cenie mam też do OGAR 200 i 205, KADET, PONY - ścięte główki + sprężyna fi 6 mm.
3. amortyzatory kryte KOMAR, POLO, KADET, PEGAZ, PONY.
W sumie to mam każdą ilość. Wszystkie amortyzatory z tulejami metal/guma w cenie. W przypadku współczesnych ze skróconymi tulejami metal i po ocynku.
ZAPRASZAM, PW lub mailowo joosko@interia.pl
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-05-2020 13:17:34 przez joozek.)
|
|
04-11-2019 15:24:24 |
|
2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
Jorginsson (11-04-2019), Szatek (11-04-2019)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Z racji moich usług poszukiwałem narzynkę sztycy główki ramy - 1 cal.
Niestety, skok gwintu nie jest taki sam jak w narzynce 1 calowej hydraulicznej, a w sieci narzędzi rowerowych serwisowych - cena zaporowa.
W końcu trafiło mi się, gość likwidował warsztat, więc odkupiłem - 30 zł
Niestety, lub stety narzynka ma zastosowanie wyłącznie w Robakach Predom-Romet, starsze ZZR Komar są luźniejsze
Trochę nad nią popracowałem, a dokładnie nad uchwytem. Kawałek rury, pręta i proszę bardzo. Bez przekładania, nacinam gwint do końca
No aż sam jestem z siebie dumny
Przy okazji, przypominam się z usługą regenerowanych wahaczy pchanych do Komara.
Ostatnie zdjęcie to zestaw do sprzedaży - koszt zł z przesyłką, cena na forum.
Uwaga, to już ostatnie 7 kpl oryginalnych gumowych od-boi - zapasy wysychają.
Zapraszam
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2020 20:05:36 przez joozek.)
|
|
12-11-2019 12:19:51 |
|
5 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:5 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
Jorginsson (11-15-2019), Odrestaurator (11-12-2019), seler1500 (11-12-2019), Szatek (11-12-2019), tommy (11-13-2019)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Wróćmy znów do modelu T-1
Dziś odbieram elementy w czarnym malowaniu - mam taka nadzieję.
Wczoraj zawiozłem pozostałe elementy do malowania w drugim kolorze.
Mieliście odgadnąć jakim, ale nie podjęliście wyzwania - zgadywance
Oczywiście części metalowe wypiaskowałem, a PVC po środku chemicznym.
Tym razem użyłem środek do lakierów z Castoramy. Nie duże pieniążki, dwadzieścia kilka złotych, a skuteczny. Już po 5 minutach działa, a używając szpachelki i specjalnie dociętego pędzelka na szorstko, usuwanie starej powłoki jest sprawne.
Na koniec delikatnie zmatowałem powierzchnię - szkiełkowanie.
ok, to na razie tyle, cdn ...
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
14-11-2019 10:41:39 |
|
3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
Jorginsson (11-15-2019), marcin1479 (11-14-2019), Szatek (11-14-2019)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|