Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #286
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Dodam więc coś od siebie. Stosowałem w silnikach zarówno LUX10 jak i jakiś tani Lotos 10W40 i oba sprawdzały się świetnie. Teraz jeżdżę na oleju Motul 10W40 i spisuje się równie dobrze. Sprzęgło działa jak powinno działać.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
18-07-2019 00:04:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Quake96 za ten post.
Reklama
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #287
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Ja też pragnę krótko pogratulować, bo i co tu dużo mówić - jak zwykle robota na najwyższym poziomie! Nie mogę się doczekać jakiegoś filmu z odpaleniem i pracą, trzeba uwiecznić to dzieło Smile


21-07-2019 11:13:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #288
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Dzięki, ale najwyższy poziom to nie jest Wink

Po części wynika to z niespodziewanych problemów w ciągu całego procesu, a po części z tego, że mam już sporo nowych pomysłów na udoskonalenie swojej przyszłej (mam nadzieję) pracy nad kolejnym 50-T-1 Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-07-2019 11:57:45 przez Szatek.)
21-07-2019 11:56:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #289
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Cóż, ja też liczę na to, że w niedługim czasie będziemy mogli śledzić kolejne prace przy następnym "TJ". Dla mnie są to naprawdę wyżyny, bo 95% motoroweru (jeśli nie więcej) pochodzi z tego samego rocznika (modelu) i chociaż motorower prawdopodobnie nie będzie (często) jeździł, to zadbałeś o to, aby był w pełni sprawny, jest zarejestrowany...
Ja kieruje się czym innym, mój motór ma w założeniu być w eksploatacji ciągłej (przynajmniej póki zostanie u mnie), toteż nie będzie z niego taki oryginalny, można powiedzieć muzealny sprzęt, bo i szkoda by było takiej pracy, jak i samych części na degradację spowodowaną użytkowaniem. Dlatego tym bardziej miło mi sie patrzy i podziwia takie pieczołowicie odrestaurowane dzieła. A to, że chcesz to robić (wciąż) lepiej i sprawniej, tylko pokazuje samą pasję, ale że to także niesamowita frajda i - to widać. Bo chociaż z jednej strony fajnie by było żyć ze świadomością, że ten niebieski te-esik pyrka sobie gdzieś wesoło po bocznych dróżkach, to równie satysfakcjonująca jest myśl, że prawdopodobnie obejrzą go gdzieś w muzeum, czy prywatnej kolekcji jeszcze moje wnuki Smile


21-07-2019 15:55:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #290
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Romet już po pierwszym odpaleniu Smile Silnik chodzi bardzo dobrze, mimo jeszcze nie wyregulowanego gaźnika.

Jednak pojawiło się parę problemów. I piszę tu teraz właściwie w sprawie jednego - olej. Zapewne ku uciesze niektórych, sprzęgło się na nim ślizga i to dość znacznie. I nie, nie jest to kwestia regulacji, bo było ustawiane na sucho i potem nawet po wkręceniu regulacji na maksa jest to samo. Ciężko go odpalać, bo jest tak jakby na pół-sprzęgle. Olej jest oczywiście do zmiany, tylko nie wiem na jaki. Obecnie jest Motul Transoil 10W40. Czy na Motulu Transoil 10W30 powinno być lepiej? https://www.motul.com/pl/pl/products/transoil-10w30 Czy nie będzie poprawy i lać ten nieszczęsny LUX 10? Piszcie co myślicie.
21-07-2019 19:10:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #291
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Lux 10. Książka zaleca, Ty masz motorower jak z książki, koniec końców będziesz mógł to w ten sposób "sprzedać". Z resztą wątpliwe aby kiedykolwiek doczekał się zalecanej przez książkę wymiany spowodowanej przebiegiem... A po trzecie wymiana oleju to nie jest duży problem...


21-07-2019 21:06:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #292
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Sory wykrakałem chyba ale nie ku uciesze bo szkoda teraz tego tsa zachlapać olejem Sad . Tarczki masz bakielitowe ?

"Odpal silnik motocykla
Udaj się na autostradę
Szukając przygody
I wszystkiego, co możesz znaleźć po drodze..."
21-07-2019 21:13:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #293
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Dlaczego zachlapać? Odkręcam korek spustowy i olej ładnie leci do dołu Wink Tak, tarcze bakelitowe. Na sucho sprzęgło było wyregulowane i wszystko było ok.

Interesuje mnie tylko, czy olej 15W30 zmniejszy ślizganie się sprzęgła na oleju 15W40. Jeśli nie, to wlewam LUXa 10.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-07-2019 22:08:19 przez Szatek.)
21-07-2019 22:04:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #294
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Namoczyłeś wcześniej, przed złożeniem, te tarczki w oleju???
min na 1 noc

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
21-07-2019 22:10:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
damian94 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 267
Imię: Damian
Skąd: Podlasie
Pojazd: Romet Chart
Post: #295
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Oleje pół/syntetyczne do nie do tych skrzyń i sprzęgieł :F. 10W30 jest mineralny i powinno banglać. No, przynajmniej u mnie w Charcie było elegancko.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-07-2019 22:11:04 przez damian94.)
21-07-2019 22:10:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo damian94 za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #296
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Tarcz nie namaczałem, ale olej do silnika wlewałem z dwa tygodnie temu.
21-07-2019 22:13:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
damian94 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 267
Imię: Damian
Skąd: Podlasie
Pojazd: Romet Chart
Post: #297
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
BigSoft kiedyś u siebie w Charcie miał jakiś półsyntetyczny czy cuś od K2 i było źle, także ten.
21-07-2019 22:15:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo damian94 za ten post.
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #298
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Bakielitowe lubią właśnie się uślizgiwać w komarze tak miałem i przeszedłem na korkowe. Albo jak mówi Joozek nie namoczone.

No może olejem się nie uchlapie ale to tak jest zawsze a to się leje ręka się zatrzęsie, tu się ręką dotknie tam i trzeba myć Tongue . A najgorzej jak jest mixol bo nieraz to i lakier kiepski to potrafi zepsuć.

"Odpal silnik motocykla
Udaj się na autostradę
Szukając przygody
I wszystkiego, co możesz znaleźć po drodze..."
21-07-2019 22:47:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #299
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Zmieniłem olej na MOTUL Transoil 10W30 Mineral i sprzęgło działa jak powinno Wink Co prawda nie wlałem go na przepłukanie i nie zrobiłem 1 km (tak jak jest w instrukcji), ale spuściłem z rozgrzanego silnika i potem jeszcze trochę pokopałem w dźwignię startera. Czasami sprzęgło jeszcze minimalnie się uślizgnie, ale to raczej wina pozostałości tamtego oleju.

A teraz o kolejnym problemie, który pojawił się razem z poprzednim - łańcuch. Przed odpaleniem, tylne koło było ustawione tak, aby łańcuch był odpowienio naciagięty i zębatki w osi. Oczywiście było potem dokręcone na maksa. Nie mogłem sprawdzić czy na pewno wszystko jest ok z łańcuchem, bo szczęki w kole jeszcze stawiały wtedy czasami opór - musiały się dotrzeć. Po odpaleniu i wbiciu jedynki, koło trochę się pokręciło i łańcuch spadł (nie, nie narobił szkód). Myślałem że to właśnie przez te szczęki (teraz koło obraca się bez oporu), ale potem zauważyłem że ten łańcuch nie ma w jednym miejscu wewnętrzego łącznika (to chyba nie jest normalne?) i gdy pokręci się trochę na zębatce, to chyba właśnie przez to się zgina i spada... Dodatkowo, przy montażu ten łańcuch wchodził tylko po części na przednią zębatkę - to chyba też nie jest normalne? To jest teoretycznie nowy i oryginalny łańcuch. Są na nim loga Rometa, ale co któreś ogniwo, a na poprzednim miałem je chyba na każdym. Dostałem go też bez oryginalnego opakowania - podróbka?

Piszcie jaki łańcuch do Rometa (teraźniejszej produkcji) polecacie, bo chyba oryginały sobie odpuszczę. 112 ogniw.
22-07-2019 20:43:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #300
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Może to przez to że zębatki nie są w osi ? Żeby je idealnie ustawić polecam laser pomiarowy, mam to w robocie i to na prawdę przydatna rzecz.

"Odpal silnik motocykla
Udaj się na autostradę
Szukając przygody
I wszystkiego, co możesz znaleźć po drodze..."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-07-2019 21:03:07 przez rafi555.)
22-07-2019 21:02:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 77
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 457
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 348
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 492
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 826
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 279

Reklama