| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka 
			 
			
				Romet jest już gotowy do odpalenia: 
 
 
 
 
Musiałem jednak dorobić na nowo linkę gazu, bo poprzedniej nie dało się nawet założyć. Obecna ma wkład krótszy o 20 mm i nadal jest za długa (napinacz wykręcony na maksa), ale ujdzie. Odpowiednia byłaby krótsza o 25 mm.
 
Układ wydechowy uszczelniony sznurem ceramicznym przesmarowanym Reinzosil'em (pod nakrętką tłumika i pod flanszą kolanka). Podkładka miedziana też oczywiście jest nad flanszą.
 
Łańcuch nasmarowany smarem CX-80 Moto Chain, a wszystkie linki smarem sylikonowym.
 
Do skrzyni jest już wlany olej MOTUL Transoil Expert 10W40 Technosynthese.
 
Przy kloszu tylnej lampy są wkręty pod śrubokręt krzyżakowy, bo w katalogu były jako M5, a okazało się że tam jest gwint M4 i pod płaski śrubokręt takich nie miałem.
 
Znów musiałem zastosować chromowany przycisk klaksonu, bo na aluminiowym była za słaba masa. O dziwo, nie mogłem przełożyć przez niego wkręta więc rozwierciłem otwory na 5 mm. To jeszcze było za mało, więc dogiąłem kombinerkami lekko otwory do wewnątrz i niestety chrom na górze pękł, ale nadal się trzyma...
 
Trochę sobie poharatałem lakier na wahaczu przy napinaczach łańcucha, bo zastosowałem tam dodatkowo podkładki płaskie i to chyba one spowodowały zwiększone obracanie się napinaczy... No ale to się zamaluje.
 
Jest też jeszcze jeden mankament - gwinty osi wahacza. Gdy montowałem tę oś, nie chciała wejść przy pomocy gumowego młotka. Spróbowałem metalowym przez drewno - też nic. W końcu nakręciłem nakrętkę na gwint i uderzałem bezpośrednio metalowym młotkiem. W końcu przeszła, ale gwint i nakrętka się przekrzywiły. Udało mi się to naprostować, ale nakrętka dalej już nie chciała się nakręcić. Nie wiem dlaczego tak się stało - wszystko było sprawdzane po dotoczeniu nowej osi i jej tulejek. Nie chciałem znów zanosić ramy i wahacza do tokarza, bo dostałbym ją z powrotem prawdopodobnie z poobijanym lakierem i pewnie cała byłaby też do czyszczenia. Obecnie po stronie tłumika jest zastosowana nakrętka niska, a po drugiej stronie gwint jest troszkę skrócony. Całość jest mocno dokręcona i nie ma wpływu na działanie wahacza.
 
Motorower jest gotowy do odpalenia. Pozostało: odpalić silnik, ustawić gaźnik, wykupić OC, zrobić próbną trasę (plus filmik z jazdy), zaprawki, sesja zdjęciowa i filmik, wystawienie na sprzedaż   
Na razie to tyle, pozdro   
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 17-07-2019 18:10:24 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 4 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post:4 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post. 
		joozek (07-17-2019), Jorginsson (07-17-2019), skinder (07-17-2019), tommy (07-21-2019)
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka 
			 
			
				Robaczek slicznusi   
Wypowiem się na temat osi i tulei, tylnego wahacza.  
Przy tej długości tulejki metalowej w ramie, lub tych tulei metalowych w ramię, jeśli nie osadziles jej za pomocą prasy bez osiowania, np pretem fi 10, nie ma szans by to wyszło idealnie. Dlatego ja specjalnie kupiłem wiertła fi 10,25 i 12,25 (różne średnicę osi) by zrobić większy luz i unikać takiej sytuacji jak Twoja. 
Przy okazji, dostępne chińskie zestawy maja tolerancję aż 0.5 mm. Zarówno sama os jest cieszą w części bez gwintu, jak i tulejka ma otwór fi 10,3 mm.
			  
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-07-2019 19:19:18 przez joozek.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 17-07-2019 19:18:31 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post. 
		Szatek (07-17-2019)
	 | 
 
 
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka 
			 
			
				Dzięki   
Masz na myśli tulejki metalowie w ramie? W tych rocznikach ich jeszcze nie było. Oś po dotoczeniu wchodziła w ramę, a tulejki wchodziły na oś. Przy montażu, oś zaklinowała się, gdy wychodziła z ramy z drugiej strony. I nie, nie zaparła się o tulejkę. W przypadku 50-T-1, oś wbijałem gumowym młotkiem.
 
Oś była cynkowana, rama kadmowana i wpuszczałem woski do profili zamkniętych w tym miejscu, ale to chyba nie zmniejszyłoby aż tak pasowania - ewentualnie nadmiar pewnie by się wytarł.
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 17-07-2019 19:32:25 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |