Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Autor Wiadomość
ogarek3211 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Darek
Skąd: Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Witam. Mam następujący problem z jawka 50 silnik ogar 200. Wymieniłem cylinder, tłok i pierścienie i gdy próbuję odpalić to tłok stoi w miejscu a kopka działa tak jakby miałem wcisniete sprzęgło. Gdy wkladalem cylinder to miał opór z wejściem w kartery. Jedna szpilka była wygięta więc ja naciagnalem tak żeby weszła w dziurę cylindra. Nie chciałem jej prostowac bo mogła by peknac.
Może to być przyczyna fabryczna tłoka? Może jest za duży albo cylinder za mały? Kupiłem komplet w sklepie.
02-04-2019 09:14:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Zamontowamy prawidłowo, tak jak strzałką lub innym sybolem do wydechu?

xyz
02-04-2019 10:35:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #3
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Skoro tłok stoi w miejscu i kopka się ślizga, to masz problem ze sprzęgłem, a nie z tłokiem.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
02-04-2019 10:45:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ogarek3211 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Darek
Skąd: Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Zamontowane prawidłowo strzałka do wydechu. Wątpię czy to wina sprzęgła bo na starym cylindrze i tłoku nic nie slizgalo.
02-04-2019 10:48:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #5
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Sprzęgło się ślizga przez większą kompresję i opory niedotartej "góry", ewentualnie zablokowanego tłoka. Ale jeśli już byłby zablokowany, to kopka nie powinna się ślizgać, zamiast tego blokowałaby się po zazębieniu.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
02-04-2019 10:53:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ogarek3211 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Darek
Skąd: Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #6
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Spróbuję na maksa popuscic sprzęgło i dam znać. Może faktycznie to przez kompresję.
02-04-2019 10:56:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,494
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #7
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Przy montażu tłoka mógł ci się wygiąć korbowód co dało dodatkowe tarcie. Sprawdź i taką ewentualność.


"Ten komar za pomału się porusza"
02-04-2019 11:03:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Zdejmij górę i zobacz czy tłok się porusza w cylindrze następnie. Ewentualnie wykręć świece i zobacz czy można kopnąć Wink

xyz
02-04-2019 11:24:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ogarek3211 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Darek
Skąd: Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #9
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Wczoraj sprawdzałem właśnie bez świecy i się nie da.
02-04-2019 11:49:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #10
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
No to zostaje kilka opcji, krzywa korba, źle spasowany tłok z cylindrem, ewentualnie ciało obce między tłokiem a gładzią.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
02-04-2019 12:08:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ogarek3211 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Darek
Skąd: Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #11
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Teraz tego nie sprawdzę czy jest krzywa korba bo w pracy jestem, ale załóżmy że jest krzywa to moje pytanie brzmi czy macie jakieś pomysły, sposoby jak to wyprostować bo całkiem możliwe że skrzywilem przy wyciągania sworznia. No i czy ma sens to prostowac choć rozpalawiac silnika nie zabardzo chce.
02-04-2019 12:40:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,494
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #12
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Wsadzić pręt średnicy 14mm i doświadczalnie prostować. Po wsadzeniu takiego pręta i przekręcenia wałem tak by się zablokował można zobaczyć jakie są szczeliny między nim a przylgnią karterów.


"Ten komar za pomału się porusza"
02-04-2019 15:21:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #13
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Skąd ostatnio tu tyle druciarstwa :F. Jak korba jest krzywa to nic z tym nie zrobisz trzeba zmienić. Po takim zabiegu albo poleci ci łożysko na stopie korbowodu lub po prostu wyprostujesz jako tako i tłok z cylindrem nierówno będzie się zużywał, raz już dostałam do szlifu taki cylinder.
02-04-2019 15:37:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #14
RE: Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Korby WSK można prostować w imadle, także tego :F

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
02-04-2019 16:37:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bzzxc Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 261
Imię: Jakub
Skąd: Gdynia
Pojazd: Romet Pony
Post: #15
Po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni. Tłok w miejscu.
Raczej prostowanie bez specjalistycznych narzędzi nie ma sensu, ale kto powiedział, że to musi być to? Trzeba solidnie przywalić, żeby skrzywić korbę do tego stopnia, że nie da się ruszyć wałem. Jak wyglądała u ciebie ta wymiana?

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
02-04-2019 17:44:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 75
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 456
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 348
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 491
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 276

Reklama