Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #241
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Kolejny, mały postęp:

Licznik przed:



Wskazówka polakierowana przeze mnie sprayem - nie zawracałem głowy lakiernikowi tak małym elementem. Podkład akrylowy -> lakier akrylowy -> lakier bezbarwny. Wiem że oryginalnie ten kolor był właściwie wiśniowy, ale akurat takiego koloru sprayu nie było gdy go kupowałem i przyznam się, że aż tak na tym mi nie zależało - no i w sumie chyba tak wygląda lepiej Smile

Cała stalowa "obudowa" i magnes wymoczone wcześniej w Fertanie w celach antykorozyjnych.

Licznik po złożeniu:







Naklejki na koła zębate z cyframi wyszły prawie idealnie - zabrakło odstępu pomiędzy "9" a "0" i taki cieniutki paseczek dokleiłem. Same zęby nie mogły być zasłonięte, ponieważ zazębiają się z tymi malutkimi kołami zębatymi, no i niestety widać tam pożółknięty plastik.

Naklejka na bok ogranicznika wskazówki niestety wyszła trochę za wąska i za wysoka. Na wysokość przyciąłem ją malutkimi nożyczkami, ale na szerokość musiałem nakleić drugą. Nie wziąłem też pod uwagę tego, że sama naklejka nie będzie się chciała trzymać przy tak mocnym zagięciu i niestety jej klej puszczał, więc musiałem miejsca styku przykleić na Super Glue Undecided Wiem że nie wygląda to dobrze, ale może następnym razem coś lepszego wymyślę. Naklejka na czubek ogranicznika wyszła ok.

Tarcza licznika przyklejona na Distal. Ramka zaciśnięta na tokarce. Cyfry od przebiegu troszkę mi się przestawiły. Oczywiście licznik jest w pełni sprawny.

Na razie to tyle. Następna aktualizacja będzie z po części złożonym motorowerem (nawet już trochę złożyłem), bo praktycznie wszystkie części składowe mam już gotowe do montażu Smile Wyjątkiem jest silnik, do którego w dalszym ciągu nie mam jednej nowej i oryginalnej bakelitowej tarczy sprzęgła...

Pozdro Wink
02-04-2019 15:01:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
Reklama
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #242
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Tego niestety nie jestem w stanie dokładnie powiedzieć, bo nie ja to robiłem Undecided

Wiem że licznik był zamontowany w uchwycie tokarskim, z drugiej strony ramka była dociśnięta jakąś rurką, a w miejscu noża, był jakiś dorobiony element z wycięciem w kształcie ramki, który ją zaginał podczas obrotu licznika - chyba w ten sposób Smile
02-04-2019 15:50:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #243
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
(02-04-2019 15:01:51)Szatek napisał(a):  Same zęby nie mogły być zasłonięte, ponieważ zazębiają się z tymi malutkimi kołami zębatymi, no i niestety widać tam pożółknięty plastik.
Jak dla mnie ma to trochę swój urok, kiedy miejscami można się dopatrzyć i zauważyć to co "stare i oryginalne" Wink
To w końcu ponad 40-to letni okaz, niech ludzie o tym "wią" i "pamiętajo" Smile


02-04-2019 15:59:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #244
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Pożółkły plastik możesz wybielać wodą utlenioną w kremie 12% + lampa UV. Testowałem, działa, spróbuj na jakimś innym liczniku, będzie fajniej Smile
02-04-2019 23:05:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #245
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Wiem i próbowałem wielokrotnie - bez efektu Sad
02-04-2019 23:53:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #246
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Tyle udało mi się jak na razie poskładać:




Podkładki poszerzane do amortyzatorów są na razie M8, bo takie sobie spakowała osoba w firmie, w której kupowałem śruby, nakrętki, podkładki itp. ...

No i miałem problem, bo oba komplety szczęk hamulcowych, nie chciały wejść w bębny. Musiałem zeszlifować szczęki w miejscach styku z ich rozwierakiem. Dodatkowo miałem takiego pecha, że szczęki w przednim kole weszły mi potem w bęben, ale za Chiny nie mogłem je w żaden sposób wyciągnąć... Po dość długich zmaganiach i na różne sposoby, udało mi się je wydostać z bębna. No ale niestety, wyłamałem przy tym kawałem rantu na której opiera się pokrywka i kawałem szczęki hamulcowej... Na szczęście, po złożeniu, w ogóle tego nie widać no i te elementy nadal będą spełniały swoją funkcję...

A tak motorower jest zabezpieczony przed kurzem :F :



Na razie to tyle, pozdro Wink
14-04-2019 14:17:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #247
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Pokój malowałeś pod Rometa, czy na odwrót? Big Grin
A tak na serio, to już szybciej zaczyna bić serce Wink
A do mnie za to leci już również metalowa osłona łańcucha, jak u Ciebie, kupiona bardzo okazyjnie jak na dzisiejsze ich ceny...


15-04-2019 15:17:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #248
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Tak motorower prezentuje się na dzień dzisiejszy:






Podkładki amortyzatorów są już podmienione na poszerzane M6.

Oryginalny komplet kluczy i pokrowiec:



Schowek narzędziowy od wewnątrz:




No i w końcu udało mi się kupić brakującą jedną nową i oryginalną tarczę sprzęgła:



Ale teraz czas na kilka złych wiadomości:

1. Musiałem dość znacznie zeszlifować oś pedału hamulca, ponieważ zapierała o ramę i nie dało się przełożyć śruby.

Te podnóżki były spawane z dwóch, jakieś dwa lata temu. Nie pamiętam, czy je wtedy sprawdzałem przy ramie po pospawaniu - uznałem że tak, a nawet jeśli nie, to wyglądają na oko dobrze i przecież spawacz chyba zrobił to dokładnie, więc to musi pasować - no i to był mój błąd... Szlifowane miejsce zabezpieczę konwerterem rdzy Fertan.

2. Pękł mi korpus lewej manetki.

Korpus nie chciał wejść na nowo pochromowaną kierownicę. Chciałem go lekko rozgiąć w miejscu w którym przykręca się śrubę. Minimalne odgięcie wystarczyło, aby jego kawałek się ułamał... Korpus prawej manetki jest ze znalu, więc jest wytrzymalszy, no ale on i tak wszedł bez problemu. Próbowałem to skleić Distalem, ale ma za długi czas wiązania i po prostu ten kawałek nawet nie chcę się utrzymać, a raczej nie ma tego jak usztywnić, więc musiałbym to tak trzymać z 30 min - a może więcej... Poza tym, sklejenie to nie wszystko, bo potem trzeba ten kawałek znowu ścisnąć śrubą, więc klejenie raczej i tak nie miałoby sensu.

Kupiłem już dwa inne korpusy (dwa dla pewności), w mieszalni znów muszą dorobić mi troszkę farby (bo już mi nic nie zostało) i znowu oddać je do lakiernika - wszystko oczywiście na mój koszt, bo jest to moja wina... Taką samą sytuację miałem w przypadku 50-T-1, tylko że tam on mi pękł przy jego dokręcaniu.

3. Linka hamulca jest za krótka:



Mimo że regulacja jest wkręcona na maksa, a ramię rozwieraka szczęk na maksa ku górze, nie da się zahaczyć o nie linką. Przypominam że jest to dorobiona, dłuższa linka... Będę musiał dorobić znów jeszcze dłuższą a w przyszłości, kupić normalną i na jej podstawie, potem wyliczać o ile dłuższa będzie odpowiednia... Uprzedzam sugestie - linka sprzęgła jest sporo za długa. Nie wiem jeszcze jak będzie z linką gazu, więc na razie się z tym wstrzymam.

4. Przedni błotnik jest za bardzo przesunięty do tyłu:



Mimo że jest maksymalnie przesunięty do przodu (w miarę możliwości), to nadal jego wgłębienia na nóżki górne, są za bardzo do tyłu. Identyczną sytuację miałem w przypadku 50-T-1, tyle że tam, myślałem że otwory w błotniku zostały troszkę inaczej nawiercone, ale wychodzi na to że nie. Sprawdzałem jak to wygląda w moim 50-T-1 z 75-go roku i jest podobnie, ale chyba trochę lepiej. W 76-tym roku już te wgłębienia były znacznie szersze - zapewne z tego powodu. Ponownie zastosuję śruby M4 w tylnych wspornikach błotnika przy nóżkach dolnych, aby mieć większy zakres przesunięcia błotnika.

5. Teraźniejsze podkładki M10x1 są za szerokie.

Za szerokie, bo nie mieszczą się w wycięciach pod nie w stalowej "blaszce" którą mocuje się pod górną półką. Nie mam oryginalnych pod mniejszy klucz, dlatego zastosowałem zwykłe podkładki M10 pod nakrętki, a do blaszki muszę kupić dłuższy wkręt, który ją łączy z górną półką.

I na razie to tyle. Poskładałem na ten czas właściwie wszystko, co mogłem i chciałem przed złożeniem silnika - teraz będę się zabierał za niego. Co będę mógł, to poprawię w międzyczasie, a resztę, zamontuję po zamontowaniu silnika.

Pozdro Wink
25-04-2019 13:45:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
remix301 Offline
motorynkowiec
*


Liczba postów: 335
Imię: Remek
Skąd: OPOLE LUBELSKIE
Pojazd: Romet Pony
Post: #249
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
O widze że romecik jest naszykowany na wyjazd w strone dżwi.

--------------------------------------------------------------------------


IG-https://www.instagram.com/remix301/ - wbijać tam więcej nowości!!!
25-04-2019 15:59:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo remix301 za ten post.
gregorian2008 Offline
Technik
*


Liczba postów: 967
Imię: Grzegorz
Skąd: Tylmanowa
Pojazd: Romet Pony
Post: #250
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Linka chińska to i krótka. Ja już teraz tylko polskie i sprawdzone

Moje sprzęty:
Pony M1 79r
Pony M2 http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=28573
Pony M3 87r http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=32404
Kadet 83r http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=28403
Romet Ogar 205 86r
25-04-2019 16:40:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #251
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Linki kupuje od Linmotu... Gazu i hamulca były wydłużane.
25-04-2019 16:48:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #252
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Czy nie możesz dać nakrętki z dołu? Nowe szczęki myśle ze po nie dużym odcinku na tyle się ułożą i zużyją ze uda się uzyskać te brakujące milimetry ;f

xyz
25-04-2019 16:50:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo stqc za ten post.
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #253
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Pierwszy raz widzę żeby ta linka byłą za krótka Smile .

"Odpal silnik motocykla
Udaj się na autostradę
Szukając przygody
I wszystkiego, co możesz znaleźć po drodze..."
25-04-2019 17:01:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #254
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Faktycznie, mogę Smile Dzięki za sugestię. Tylko nie wiem, czy i tak linka nie będzie za bardzo napięta - sprawdzę przy okazji Wink

Sprzedawana normalnie linka jest jeszcze krótsza Wink
25-04-2019 17:05:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gregorian2008 Offline
Technik
*


Liczba postów: 967
Imię: Grzegorz
Skąd: Tylmanowa
Pojazd: Romet Pony
Post: #255
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Ok ich linki też nijak nie pasują czasami. A tu widzę brakuje z 2 mm jak założysz to koło stawia opór czy nie bo wydaje mi się że powinno być dobrze jak założysz.

Moje sprzęty:
Pony M1 79r
Pony M2 http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=28573
Pony M3 87r http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=32404
Kadet 83r http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=28403
Romet Ogar 205 86r
25-04-2019 17:29:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 77
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 457
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 349
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 492
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 826
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 279

Reklama