Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
[Poradnik] Dezamet 019 (Romet 50-T-1) - Dystansowanie skrzyni biegów
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #1
[Poradnik] Dezamet 019 (Romet 50-T-1) - Dystansowanie skrzyni biegów
Cześć.

Temat dotyczy dystansowania skrzyni biegów silnika 019, a więc wypoziomowania kół zębatych skrzyni względem siebie i ustawienia ich odpowiednich luzów, a także luzów osiowych wałków. Poradnik dotyczy w.w. silnika, ale można go z powodzeniem zastosować do innych silników – głównie silników od motorowerów Romet.

Potrzebne narzędzia: suwmiarka (najlepiej elektroniczna), czujnik zegarowy z uchwytem magnetycznym (nie wymagany), szczelinomierz, palnik gazowy/opalarka, pirometr (zalecany), odpowiednie stalowe wkładki do nagrzewania łożysk (zalecane), prasa hydrauliczna (zalecane)/gumowy młotek/metalowy młotek i kawałek drewna, nożyce do blachy, jakaś szlifierka (zalecana), śrubokręt/imbus, klucz 13.

Poza tym: odpowiednie podkładki dystansowe (polecam: http://techroll.com.pl/sklep/132-Podkladki-dystansowe ), kartery (oczywiście z osadzonymi łożyskami, tulejkami wałka pośredniczącego i tulejkami centrującymi), kompletny wałek startera z tulejką od strony prawego karteru, wałek główny, tryb pierwszego biegu z zabezpieczeniem, tryb zdawczy, wałek pośredniczący, wałek pośredni (z kołem zębatym, nakrętką M8x1 i podkładką płaską M8), dźwignia wałka startera, śruby/wkręty imbusowe do karterów, uszczelka między kartery, coś na czym będziemy mogli położyć wyżej kartery, kartka, długopis, kalkulator.

Schemat skrzyni biegów:




1. Etap pierwszy – ustawienie luzu osiowego wałka pośredniczącego i luzu pomiędzy trybem zdawczym, a wałkiem głównym.

Tak naprawdę, ustawianie luzu osiowego wałka pośredniczącego można pominąć, jeśli mamy oryginalne tulejki, ponieważ fabryka nie przewidziała podkładek dystansowych w tym miejscu. Jednak, jeśli ktoś ma nieoryginalne tulejki (w 019 mają one 13 mm średnicy zewnętrznej – ciężko takie nowe i oryginalne znaleźć), powinien zacząć od tego etapu, ponieważ współczesne tulejki mają nieco niższy kołnierz niż oryginał i powodują większy luz wałka. Ale nawet jeśli ktoś znalazł takie tulejki i je zamontował, polecałbym jednak wykonać także ten etap – dla pewności i dokładności.



Na początku podgrzewamy palnikiem gazowym (bądź opalarką), poprzez stalowe wkładki do łożysk, łożyska skrzyni i osadzamy w nich wałek główny (z trybem pierwszego biegu, zabezpieczeniem i opcjonalnie osłonką zabezpieczenia) i tryb zdawczy. Zalecam dotoczenie i użycie stalowych wkładek do łożysk, ponieważ bez nich, bardzo łatwo przegrzać łożysko – nagrzane powyżej 110 stopni, może stracić swoją żywotność. Temperaturę nagrzania wkładek polecam kontrolować pirometrem. Dla pewności, po włożeniu wałków w łożyska, szybko dobijamy je gumowym młotkiem, bądź metalowym poprzez drewno. Nawet jeśli wydaje nam się, że wałek doszedł do końca, warto go stuknąć. Następnie wkładamy wałek pośredniczący w lewy karter. Zakładamy uszczelkę. Nakładamy prawy karter i skręcamy kartery na krzyż, od śrub/wkrętów najbardziej wysuniętych na zewnątrz – po skręceniu robimy jeszcze raz to samo. Gdy mamy już skręcone kartery, przesuwamy wałek pośredniczący do końca w jedną stronę i głębokościomierzem suwmiarki elektronicznej (bądź czujnikiem zegarowym), wykonujemy pomiar, opierając suwmiarkę o karter, a głębokościomierz o rant wałka. Zapisujemy wynik na kartce. Dokładnie to samo robimy przesuwając wałek do końca w drugą stronę. Obydwa wyniki odejmujemy od siebie – różnica to nasz luz osiowy wałka. Teraz od naszego wyniku odejmujemy jeszcze 0,2 -0,4 mm (według uznania). Uzyskany wynik dzielimy na dwa. Wynik dzielenia zaokrąglamy w dół, ponieważ będziemy operować tylko na częściach dziesiętnych milimetra i nie chcemy jeszcze bardziej zmniejszać luzu. Wynik to grubości podkładek dystansowych, jakie musimy zastosować na wałku od strony trybu zdawczego.







Teraz przechodzimy do trybu zdawczego. Dokonujemy pomiaru jego wychylenia tak samo jak w przypadku wałka, z tą różnicą, że pomiar suwmiarką dokonujemy opierając ją na czubku wałka, a głębokościomierz spuszczamy do wałka głównego. Następnie musimy popchnąć tryb do dołu - na zimno i najlepiej na prasie. Potem sprawdzamy czy (i jeśli tak, to jak) oba wałki poruszają się względem siebie i ponownie dokonujemy pomiaru.

W tym momencie, można też pokusić się o sprawdzenie luzu osiowego wałka startera w identyczny sposób. Jednak fabryka nie zakładała eliminowanie tego luzu (jedynie wypoziomowanie zębów trybu) i tak naprawdę, ostatecznie powinien on być znikomy (tak było w moim przypadku) i ogólnie nie ma tak dużego znaczenia - jak luz samej skrzyni. Na tym etapie to tyle – rozkręcamy kartery z powrotem.

2. Etap drugi – wypoziomowanie trybu pierwszego biegu.

Wypoziomowanie to, robimy względem trybu wałka pośredniczącego.

Na wałku głównym, powinna znajdować się także metalowa osłonka zabezpieczenia trybu pierwszego biegu. Jednak rzadko kiedy ona znajduje się w skrzyni i tak naprawdę, nie będzie konieczna, ponieważ osłonę zabezpieczenia będą pełniły podkładki dystansowe. Ponad to, jeśli ta osłonka nie osłania zabezpieczenia tak jak powinna, może się okazać, że powstały przez nią odstęp, unosi cały wałek główny tak bardzo, że mimo przełożenia wszystkich podkładek dystansowych na lewą stronę wałka pośredniczącego, tryb pierwszego biegu jest powyżej niego. W konsekwencji, niemożliwe jest wypoziomowanie tych dwóch trybów – nie możemy podnieść wyżej wałka pośredniczącego.

Gdy mamy już osadzony wałek główny, możemy zamontować obok wałek pośredniczący (bez podkładek).




Ale aby pomiar w ogóle był możliwy, wcześniej musimy rozebrać wałek pośredniczący. Niestety – inaczej nie jesteśmy w stanie przyłożyć prosto suwmiarki. Wałek najlepiej rozebrać na prasie na zimno.



Następnie, za pomocą suwmiarki, dokonujemy pomiaru głębokościomierzem, w poziomym miejscu styku zębów. Uzyskany wynik, to grubość podkładek dystansowych jakie musimy zastosować.

Ten pomiar nie jest dokładny, ponieważ tryby przy pomiarze, na pewno minimalnie się uginają do środka. Polecam do uzyskanego wyniku dodać 0,1 mm.

Następnie musimy wyjąć cały wałek główny z łożyska. Tym razem, zalecałbym jednak zrobienie tego na zimno, aby nie nagrzewać bezpośrednio łożyska i wałka. Wyciskanie oczywiście najlepiej na prasie. Jeśli nie mamy prasy, to metalowy młotek przez drewno. Po wyjęciu wałka, montujemy na niego odpowiednie podkładki dystansowe i ponownie osadzamy go – tym razem znów na gorąco. Wkładamy ponownie wałek pośredniczący na swoje miejsce i wizualnie oceniamy, czy tryby są w jednej płaszczyźnie. Jeśli nie, powtarzamy poprzednie czynności - do uzyskania oczekiwanego efektu.



3. Etap trzeci – wypoziomowanie i ustawienie luzu trybu wałka pośredniego.

Robimy to praktycznie tak samo, jak w przypadku trybu pierwszego biegu - a więc nie będę już tego opisywał. Różnica polega na tym, że sam wałek musimy przykręcić nakrętką M8x1 do karteru a po samym wypoziomowaniu trybu, dokonać jeszcze pomiaru szczelinomierzem luzu trybu na wałku i dobrać tam odpowiednie podkładki (uwzględniając 0,2 mm luzu). Podkładka pod trybem musi mieć średnicę wewnętrzną 10 mm - większa wejdzie na grubszą część wałka i po jego przykręceniu nakrętką, zblokuje tryb i w konsekwencji całą skrzynię.







4. Etap czwarty – wypoziomowanie trybu wałka startera.

Znów robimy to identycznie jak wcześniej - ale już w oparciu o tryb wałka pośredniego.




5. Etap piąty – zdystansowanie trybu zdawczego.

Teoretycznie, rozstaw pomiędzy zębami trybu zdawczego a trybem pierwszego biegu, powinien być identyczny jak w przypadku trybów wałka pośredniczącego. Jednak w praktyce, może być inaczej i dla pewności nie poziomujemy już trybu zdawczego, a jedynie go dystansujemy.

Od pomierzonej na początku odległości pomiędzy trybem zdawczym a wałkiem głównym, odejmujemy grubość podkładek dystansowych jakie zastosowaliśmy na wałek główny. Różnica to grubość podkładek dystansowych jakie musimy zastosować pod tryb zdawczy (uwzględniając luz). Mając też na uwadze to, czy po wcześniejszym opuszczeniu trybu zdawczego, czy (lub jak) obracał on się na wałku głównym, ustawiamy dodatkowo luz na maksymalnie 0,2 mm.

Bardzo ważna różnica polega na tym, że prawdopodobnie będziemy musieli zmniejszyć średnicę zewnętrzną podkładek dystansowych, ponieważ prawdopodobnie będą one stykać się z kołem zębatym wałka pośredniczącego.




W sprzedaży są podkładki dystansowe o wymiarach 20x28. Jeśli nie chcemy sami ich modyfikować, możemy poszukać innych (raczej z marnym skutkiem), lub zlecić wycięcie węższych np. laserem.

Jeżeli zdecydowaliśmy się na wycinanie, to musimy mieć do tego celu nożyce do blachy. Jeśli mamy podkładki o wymiarach 20x28, to wycinamy nimi podkładkę na wymiar 20x24 mm. W przypadku podkładek o grubości 1 mm, możemy potem oszlifować je dokładnie na szlifierce.



Gdy mamy już docięte odpowiednie podkładki, montujemy wszystko na gorąco i sprawdzamy czy koło zębate wałka pośredniczącego nie ociera o żadną z nich.



6. Etap szósty – montaż całej skrzyni i kontrola.



Na tym etapie, montujemy już całą skrzynię i skręcamy kartery.

Luzujemy delikatnie nakrętkę wałka pośredniego i dokręcamy ją dopiero po skręceniu karterów. Ma to na celu trafienie wałkiem w otwór w karterze.

Po skręceniu odprężamy skrzynię, uderzając delikatnie w wałki gumowym młotkiem. Później zakładamy na wałek startera dźwignie i wielokrotnie obracamy wałkiem. Powinniśmy potem mieć możliwość obrotu wszystkich wałków palcami.

Dodatkowo (fabryka tego nie zakładała) można pokusić się o zdystansowanie trybu wałka startera, trybu pierwszego biegu, oraz samego wału korbowego.

Temat będzie oczywiście aktualizowany.

Tekst napisany wyłącznie dla forum: http://www.chlopcyrometowcy.pl – zakaz kopiowania.

Źródła zdjęć:
- internet;
- własne materiały.

Zapraszam do udziału w rozwijaniu tematu, pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-06-2019 14:10:53 przez Szatek.)
22-03-2019 20:46:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 12 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Reklama
Paweł123 Offline
Kopruchowiec
*


Liczba postów: 149
Imię: Paweł
Skąd: Bąków
Pojazd: Romet Komar
Post: #2
RE: [Poradnik] Dezamet 019 (Romet 50-T-1) - Dystansowanie skrzyni biegów
Bardzo pięknie napisane Big Grin przekażę wujkowi bo właśnie taki silnik teraz robi

#ROBI_SIĘ_NOWA
22-03-2019 23:10:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Paweł123 za ten post.
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: [Poradnik] Dezamet 019 (Romet 50-T-1) - Dystansowanie skrzyni biegów
No proszę Smile Chyle czoło. O worku po saletrze już nie będę wspominał ...
Po czasie, ale zapoznałem się od dechy do dechy i muszę swoje 3 grosze dorzucić.

- Luz na poziomie 0.1mm to wartość moim zdaniem zbyt mała, oscylowałbym raczej w granicach 0.2-0.4, nawet 0.5 ostatecznie. Już jeden tłumaczył mi, że źle to robię zostawiając taki luz i trzeba kasować na zero. Miesiąc poźniej w temacie były zdjęcia zatartych oby wałków...

- Skrzynia powinna dać się obracać ręką na każdym biegu i właściwie smarowanie nie powinno tu mieć dużego wpływu, po to zostawiamy luzy, aby międzyinnymi uniknąć właśnie takich sytuacji. Jakiś opór zawsze jest, to normalne i nie ma powodu do niepokoju, jednak płynność tego obrotu powinna być zachowana i z oporem bez przesady. Nie wiem na jakiej zasadzie osadzałeś u siebie tuleje z brązu, ale jeżeli po montażu obu nie zostały wyosiowane w parze i jednoczesnie rozwiercone na wymiar czyli na przelot na skręconych obudowach to takie problemy mogą się niestety pojawić i wtedy już za dobrze nie jest. Dlatego właśnie zrezygnowałem z tulejek prasowanych z allegro i dałem cały komplet do obróbki i dorobienia tulejek z wałka.

- Uszczelka zawsze powinna być zastosowana do dystansowania, dodawanie jej grubości nie ma sensu, gdyż jakiej by nie zastosował to zawsze się trochę zaciśnie i różnie może to wyglądać. Kiedyś nawet spotkałem się z informacją, że za każdym razem powinno stosować się nową, niesprasowaną, ale moim zdaniem to już przesada.

- Odprężanie skrzyni - tu powinno się rąbnąć w wałki a nie w przylgnie. Uderzenie w wałek klockiem lub gumowym młotkiem powoduje dociśnięcie i dopasowanie podkładek, oraz jakieś śladowe przemieszczenie wałka w łożysku lub łożyska w gnieździe.

- Śruby imbusowe - nie wiem jak w przypadku 019, ale w 023 dwie lub trzy wystają z karteru za bardzo i duże koło zębate przekładni skrzynia - wał potrafi w nie przytrzeć. Trzeba stosować albo obniżone imbusy, albo szlifować, żeby ciut mniej wystawały.

U siebie jeszcze do tego nie podchodziłem, ale fajnie wiedzieć, że ktoś przetarł szlak Smile

P.S. Niech któryś moderator sklei ten post z moim poprzednim, nie mogłem już edytować i dopisać.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-03-2019 02:00:42 przez seler1500.)
22-03-2019 23:58:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo skinder za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: [Poradnik] Dezamet 019 (Romet 50-T-1) - Dystansowanie skrzyni biegów
Dzięki za cenne uwagi - na pewno uwzględnie je w głównym poście Smile

Co do luzu, to jak już pisałem, właściwie nie wiedziałem na ile powinno się go kasować. Ostatecznie, po zaokrągleniu w dół, wyszło i tak chyba nieco ponad 0,2 mm.

Tulejek wałka pośredniczącego nie osiowałem po montażu, ale wałek się w nich swobodnie porusza po skręceniu karterów. Rozwiercanie nie było potrzebne.

Tak, imbusy mogą niestety ocierać o koło przekładni stałej, ale są znacznie lepsze w dokręcaniu niż śruby Smile

Co do reszty, to prosiłbym administratora o dodanie uprawnień, bo także nie mogę już edytować posta a i tak napewno w przyszłości będzie jeszcze edytowany Wink
23-03-2019 10:41:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: [Poradnik] Dezamet 019 (Romet 50-T-1) - Dystansowanie skrzyni biegów
Poprawiłem cały tekst według sugesti skindera. Czekam na konstruktywną krytykę pozostałych Smile

Trochę dziwi mnie brak jakiejkolwiek reakcji osób, od których jej w sumie oczekiwałem... Rozumiem że według nich poradnik jest kiepski i może nie chcecie mnie urazić? Krytykujcie - nie obrażę się. Przecież chodzi o to, aby przekazać jak najlepszą wiedzę Wink
23-03-2019 19:56:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 354
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #6
RE: [Poradnik] Dezamet 019 (Romet 50-T-1) - Dystansowanie skrzyni biegów
Poradnik jest wyczerpująco i dokładnie napisany. Smile

Może jeszcze przydała by się uwaga dotycząca samego wałka startera a konkretnie luz koła zębatego z zapatką na wałku u mnie był na tyle duży że musiałem dać tam dystans 0,6 mm który przyszedł pod półpierścień nr 14 na rysunku wałka startera.

U Ciebie jak rozumiem ten luz był akceptowalny. Bo u mnie był około 1 mm więc po dodaniu podkładki zszedł do 0,4 Wink

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
23-03-2019 21:27:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Wodnik za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: [Poradnik] Dezamet 019 (Romet 50-T-1) - Dystansowanie skrzyni biegów
Dzięki za opinię Smile

Co do koła zębatego wałka rozrusznika, to wstyd się przyznać, ale nie przyszło mi to na myśl Blush

Fabryka tam także nie przewiduje podkładek dystansowych, ale faktycznie, można dać je miedzy zabezpieczenie a tryb Wink

To samo można zrobić z trybem pierwszego biegu Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-03-2019 22:09:49 przez Szatek.)
23-03-2019 22:07:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
Dziadek59 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Zdzisław
Skąd: Suwałki
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: [Poradnik] Dezamet 019 (Romet 50-T-1) - Dystansowanie skrzyni biegów
Nie jestem aktywny, ale forum przeglądam, poradnik bardzo dobry. Czy wał będzie dystansowany? Jeżeli tak, to też przydałby się opis.
24-03-2019 14:32:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Dziadek59 za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: [Poradnik] Dezamet 019 (Romet 50-T-1) - Dystansowanie skrzyni biegów
Dziękuję Wink

Wał w 019 teoretycznie także nie podlega dystansowaniu. Ten wał, w niewyrobionych łożyskach i z niewytartymi czopami, raczej nie powinien przemieszczać się osiowo.

Ale, można by było osadzić go w karterach, dociągnąć do jednej i drugiej krawędzi i tak samo jak w przypadku skrzyni, dokonać pomiarów suwmiarką elektroniczną/czujnikiem zegarowym.
24-03-2019 16:12:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 354
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #10
RE: [Poradnik] Dezamet 019 (Romet 50-T-1) - Dystansowanie skrzyni biegów
Wał lepiej jest zdystansowac nawet jak są dobre gniazda zostawiając po 0.2 - 0.3 dychy luzu na stronę.
Przy tym warto sprawdzić czy odległość kołnierza o który opiera się pierścień wewnętrzny łożyska jest taka sama z obu stron. Bo kiedyś miałem przypadek że z jednej strony wcale nie trzeba było podkładek a z drugiej trzeba było dać 0.3 żeby łożyska były równo oddalone od połowek wału.


A co do dystanowania tego koła na wałku rozrusznika to można nie trzeba według mnie jednak przy dużym luzie jest to zalecane duży luz może powodować jakieś stuki, dzwonienie ponieważ to koło mimo że obciążenie na nie nie działa to przy pracującym silniku obraca się z dość znaczna prędkością.

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
24-03-2019 17:30:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Wodnik za ten post.
malgister Offline
mechatronik :D
*


Liczba postów: 36
Imię: Franek
Skąd: Chrzanów
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #11
RE: [Poradnik] Dezamet 019 (Romet 50-T-1) - Dystansowanie skrzyni biegów
Dzięki za pomoc w dystansowaniu bo widze że podkładki dystansujące dobre kupiłem i zrobiłem podobnie jak ty napisałeś . Tylko mam jedną uwage skinder z tym odprężaniem skrzyni czy rąbnięcie w wałek to nie spowoduje uszkodzenia któregoś z łożysk? Składam drugie 019 i posługując sie moimi pomysłami i waszymi może uda mi sie stworzyć świetny silniczek do rometa . Apropos skrzyni itd to jak można odnowić automat w 019 ? dorobiłem z mosiądzu nowe tulejki od niego i wsadziłem nowe sprężyny oraz dorobiłem jedną część z twardszego materiału aby sie nie wyrabiała ale coś oprócz tego ? Złączyłem dziś połówki karterów i działa niesamowcie dobrze ale jak zadziała w warunkach pracy itp to sie dopiero przekonam za niedługo . Pozdrawiam
03-04-2019 19:42:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo malgister za ten post.
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: [Poradnik] Dezamet 019 (Romet 50-T-1) - Dystansowanie skrzyni biegów
Mosiądz na tulejki? Nie lepiej jakieś tworzywo? Przykładowo polietylen pe1000?

xyz
03-04-2019 20:05:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #13
RE: [Poradnik] Dezamet 019 (Romet 50-T-1) - Dystansowanie skrzyni biegów
Ja myślę że to nie jest dobre rozwiązanie. Jak już miał bym tam coś zmieniać to może tylko na łożyska igiełkowe.

"Odpal silnik motocykla
Udaj się na autostradę
Szukając przygody
I wszystkiego, co możesz znaleźć po drodze..."
03-04-2019 20:35:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #14
RE: [Poradnik] Dezamet 019 (Romet 50-T-1) - Dystansowanie skrzyni biegów
Brąz B101 lub spieki. Jak znasz wymiary poszukaj gotowych.
Na łożysko igiełkowym musisz mieć pewien luz, a luzów tu nie chcemy.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-04-2019 21:07:16 przez seler1500.)
03-04-2019 21:02:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #15
RE: [Poradnik] Dezamet 019 (Romet 50-T-1) - Dystansowanie skrzyni biegów
(03-04-2019 20:35:45)rafi555 napisał(a):  Ja myślę że to nie jest dobre rozwiązanie. Jak już miał bym tam coś zmieniać to może tylko na łożyska igiełkowe.

Miałeś do czynienia z tym materiałem czy tylko myślisz ze to nie dobry pomysł? :F wszystkie metale kolorowe i ich stopy nie będą wykazywać takich właściwości jak właśnie PE1000. Typowy materiał na łożyska ślizgowe, aktualnie prawdopodobnie na podstawie dostępności nie znajdziesz nic lepszego Wink jedyny minus temperatura pracy dlatego nie jest stosowany w silnikach.

xyz
03-04-2019 21:55:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 77
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 456
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 348
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 492
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 826
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 278

Reklama